پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک ،تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک که می تواند زیبای آشپزخانه شما را چندین برابر بکند.سبک نئوکلاسیک در کشور ما به گونه می باشد که با گذشت زمان خود را به روز می کند و آشپزخانه کاملا بی نظیر به شما عزیزان هدیه می دهد.از کجا متوجه شویم شبک مورد استفاده در یک آشپزخانه نئوکلاسیک می باشد؟جواب بسیار ساده می باشد کابینت نئوکلاسیک کاربردی بودن و سادگی از سبک مدرن و تعادل ،تقارن و اندکی تجملی بودن را از کابینت کلاسیک به ارث برده است.

امروز در این مقاله از پنجدری قصد داریم تمامی ویژگی ها ،مزایا و معایب کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک،اینکه مناسب برای چه آشپزخانه های می باشد و بسیاری از موارد دیگر را به صورت کامل بررسی می کنیم همراه ما باشید.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

اگر بخواهیم کابینت نئوکلاسیک برای شما عزیزان توضیح دهیم قبلش می بایست تعریف دو کابینت مدرن و کلاسیک را بدانیم.ویژگی اصلی کابینت مدرن بر پایه سادگی و کاربردی بودن می باشد و ویژگی اصلی کابینت کلاسیک را می توان تعادل،تقارن،تجمل و اشرافی گری دانست.با بررسی ویژگی های گفته شده متوجه می شویم این سبک در مقابل هم قرار دارند.

پس معماران و طراحان به در قرن های 18 و 19 میلادی به این نتیجه رسیدند با تلفیق ویژگی های مانند کاربردی بودن در کنار تعادل و تقارن و اندکی تجمل توانستند به سبک نئوکلاسیک برسند.

مهم ترین ویژگی های کابینت نئوکلاسیک چیست؟

قبل ازانتخاب کابینت نئوکلاسک بهتر ویژگی های آن را بدانیم تا متوجه آیا این سبک تمامی نیاز های ما را از جهت زیبایی و کاربرد بر طرف می کند یا خیر در این قسمت می خواهیم در مورد این ویژگی های صحبت کنیم که متوجه شوید آیا استفاده از آن مثبت می باشد یا فایده برای شما ندارد.

داشتن فضای کافی در آشپزخانه

منظور از جمله بالا این می باشد که کابینت نئوکلاسیک برای نشان دادن زیبای و کاربرد خود نیاز به یک فضای مناسب ال شکل یا یو شکل دارد(توصیه می شود ابعاد آشپزخانه شما بیشتر از 12 متر باشد.)هر چه ابعاد آشپزخانه بیشتر زیبای این سبک نیز بیشتر می شود.

اگر آشپزخانه دارید که آپن می باشد یعنی این که به صورت کامل آشپزخانه به حال و پذیرای وصل می باشد .می بایست با توجه به طراحی کلی خانه تصمیم به استفادهاز نئوکلاسیک بگیرید.اگر به غیر از این موضوع باشید هارمونی خانه شما از بین می رود.

داشتن نور مناسب

دیگر موضوع مهم داشتن نور مناسب است .بهتراست برای سبک نئوکلاسیک یک پنجره با توانی نور دهی مناسب در آشپزخانه خود داشته باشید.یا اینکه حال و پذیرای شما دارای پنجره های مناسب و نور کافی باشند.در غیر این صورت توصیه نمی شود که از این طراحی استفاده کنید.

اما اگر مصمم هستید که از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید بهتر است از رنگ سفید و نورپردازی مناسب استفاده کنید. توصیه کارشناسان ما بکار بردن لوستر و نور های خطی می باشد.

بکار بردن ابزار مناسب

دیگر موردی که بایستی به آن توجه کنیم استفاده از ابزار مناسب می باشد.ابزارها دنیای بسیار متفاوتی دارند انتخاب درست سبب می شود ظاهری بسیار زیبا و شیک داشته باشید.بهتر است ابزاری که انتخاب می کنید همخوانی و هارمونی مناسبی با دکوراسیون کلی خانه شما داشته باشید.

داشتن رنگ و طرح های مختلف

رنگ یکیاز موضوعاتی می باشد که در انتخاب هر کابینتی می بایست به آن دقت کنیم.کابینت نئوکلاسیک به گونه طراحی شده است که شما بتوانید انواع رنگ های تیره و روشن طرح چوب و معمولی را مورد استفاده قرار دهید.

برای ساخت و تولید کابینت نئوکلاسیک از چه متریال های استفاده می شود؟

کابینت نئوکلاسیک به مانند مابقی کابینت ها از دو متریال چوب و ام دی اف برای ساختش استفاده می شود.اگر بخواهیم به بدانیم کدام یک بهتر می باشد بهتر است برخی از ویژگی های این دو متریال را با هم مقایسه کنیم تا بفهیم کام متریال برای ما بهتر است.

ویژگی های چوب

داشتن طول عمر بالا

ابزار خور بودن

دوام مناسب در برابر آب و رطوبت

نیازبه مراقبت و نگهداری دارد

در مقابل نفوذ حشرات مقاوم نمی باشد

قیمت بالا

زمان اجرا طولانی

ویژگی های ام دی اف

طول عمر مناسب

ابزار خوری مناسب

به مانند چوب در برابر رطوبت و آب مقاوم نمی باشد

نیاز به مراقبت و نگهداری ندارد

کاملا در برابر نفوذ حشرات مقاوم می باشد

قیمت مناسب

زمان اجرا کمتر

با توجه ویژگی های ذکر شده در بالا می توانید با توجه به نیازی که انتخاب خود را انجام دهید:

اما راه حل مناسب :

می توانیم با توجه به طراحی خود متریال مورد نظر انتخاب کنیم؟این سوال به چه معناست؟اگر در طراحی کابینت نئوکلاسیک خود از طرح چوب استفاده  کردید بهتر است از چوب استفاده کنید(اگر قصد استفاده از متریال چوب را دارید) و اگر رنگ های ساده بود از ام دی اف بکار ببرید.دلیل این موضوع هم می توان اینگونه بیان کرد چوب با داشتن رگ ریشه بر روی خود نیاز است که مراحل ساب خوری بیشتری روی آن انجام شود.همین امر سبب می شود هزینه بیشتر علاوه بر اینکه چوب خوش نیز هزینه بالایی دارد بدهید.

در هر صورت ام دی اف می تواند انتخاب بسیار مناسب تری برای شما باشد چون هم هزینه پایین تری دارد و هم زمان ساخت کمتری نسبت به چوب دارد.

انواع کابینت نئوکلاسیک

 منظور از انواع کابینت کلاسیک این نیست که از نظر قوانین در آن تغییر ایجاد می شود.فقط و فقط تغییر در نوع متریال مورد استفاده می باشد.در ادامه توضحات کاملی را به شما میدهیم.

کابینت نئوکلاسیک ممبران

کابینت نئوکلاسیک ممبران تشکیل شده از ام دی اف و روکش می باشد.روکش های پی وی سی مورد استفاده در مدل انواع مختلفی دارد اما بیشتر موارد انتخاب شده در بین مشتریان طرح چوب می باشد.در این مدل از ام دی اف های یک رو سفید و یک رو خام استفاده می شود ،بعد از مراحل ابزار خوری روکش انتخاب شده توسط چسب مخصوص و دستگاه وکیوم بر روی ام دی اف قرار میگیرد و پس از آن مراحل نصب یونیت و درب های در منزل شما اغاز می شود.

در مدل ممبران نئوکلاسیک فقط میشود از ام دی ف استفاده کرد .

ویژگی های کابینت ممبران نئوکلاسیک

داشتن تنوع  رنگی در طرح چوب

نداشتن رنگ براق

قیمت مناسب

زمان تحویل

ترمیم پذیر نمی باشد

کابینت نئوکلاسیک پولیشی یا رنگ

در بخش اول به این اشاره کنیم در این مدل می توانید هم از ام دی اف و هم از چوب استفاده کنید.البته مهم ترین نکته در انتخاب شما می تواند طراحی کابینت شما باید به عنوان مثال اگر طرح چوب بود از چوب و اگر ساده بود از ام دی اف بکار ببرید.

فرآیند تولید این مدل به شرح می باشد .ام دی اف را با استفاده از دستگاه سی ان سی ابزار می زند بعد از مشخص شدن ضخامت درب ها،ام دی اف ها در دست رنگ کار قرار می گیرد و مراحل رنگ کاری بر رو آن انجام می شود.

مهمترین بخش در مدل پولشی رنگکاری می باشد که نیاز به یک محیط آری از خاک نیاز دارد.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک پولیشی

داشتن تنوع رنگی مناسب

قابلیت ابزار پذیر

داشتن فنیش سطحی مات و براق

ترمیم پذیر نمی باشد

قیمت بالا تر نسبت به ممبران نئوکلاسیک

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

در این قسمت قصد داریم مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک با هم مقایسه کنیم .

کابینت چوبی نئوکلاسیک

چوب یکی از متریال های قدیمی در عرصه تولید کابینت از گذشته تا زمان حال مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی کابینت نئوکلاسیک

بهترن کار قبل از اجرای کابینت نئوکلاسیک برای اشپزخانه شما این می باشد که طراحی مورد نظر که در ذهن خود دارید را دیده باشید و متوجه شودید که این سبک از طراحی کاربرد و زیبایی مورد نظز شما را دارد یا خیر از یک نظر دیگر طراحی به شما کمک می کند رنگ مناسب خود برای کابینت خود را بدست آورید و به بهترین نتیجه ممکن در طراحی خود برسید.

در مجموعه ما طراحی کابینت و به صورت کلی دکوارسیون داخلی به صورت داخلی اجر می شود

چه صفحه کابینتی مناسب برای کابینت نئوکلاسیک مناسب باشد؟

صفحاتی مختلفی را می توانید برای کابینت نئوکلاسیک بکار ببرید از جمله آن ها می توان به چوبی،کورین،کوارتز،سنگ طبیعی،سرامیک ،اس پی ال ومارمونایت اشاره کرد.در برخی از متریال های گفته شده قابلیت ابزار خوری ندارد مانند سرامیک،مارمونایت،اس پی ال

اگر بخواهیم متریال های گفته شده را از نظر طرفدار و علاقه مندی مرتب کنیم

کورین در کابینت نئوکلاسیک

کوارتز در کابینت نئوکلاسیک

سنگ طبیعی در کابینت نئوکلاسیک

سرامیک در کابینت نئوکلاسیک

مارمونایت در کابینت نئوکلاسیک

اس پی ال در کابینت نئوکلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *