پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت فلزی

کابینت فلزی محبوب ترین کابینت در گذشته بوده است. در چند سال اخیر استفاده از کابینت فلزی به صورت چشم گیری کم شده است و یکی از دلایلی که کابینت فلزی را در چندین سال اخیر خیلی کم استفاده می کنند این است که دارای کیفیت مرغوبی نبودند و اگر بخواهیم دلیل دیگری را نیز بگوییم ورود ام دی اف به بازار بود. این نوع کابینت توانسته است خود را به روز رسانی کند و امروزه در برخی مواقع از آن استفاده می شود البته باید بگوییم که یک نوع از کابینت فلزی بسیار استفاده می شود که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. در ادامه همراه پنجدری باشید تا به شما عزیزان کابینت آشپزخانه فلزی را آشنا کنیم.

چند نوع کابینت فلزی داریم؟

کابینت های فلزی بعد از آنکه نتوانستند با کابینت های ام دی افی رقابت کنند به شکلی ارتفا یافتند و این باعث شد که به چند نوع تبدیل شوند. که آن ها عبارتند از:

  1. گالوانیزه
  2. استیل
  3. فولاد خام یا ورق سیاه

کابینت های فلزی گالوانیزه و فولاد خام متاسفانه در حال حذف از بازار هستند به این خاطر که اصلا طرفدارای را ندارد ولی کابینت استیل هر روز در حال پیشرفت می باشد و بیش از بیش به طرفداران خود می افزاید. در ادامه به هر کدام از این کابینت ها می پردازیم.

کابینت فلزی گالوانیزه:

اول بیایید به سوال : ورق گالوانیزه چیست پاسخ بدهیم. ورق گالوانیزه در اصل ورق هایی می باشند که ساخته شده از فولاد هستند که با روی آن ها را می پوشانند. اگر با خود می پرسید که چرا فلز روی را بر سطوح گالوانیزه می ریزند جوابش بسیار ساده می باشد جلوگیری از زنگ زدگی. گالوانیزه به صورت خام دچار زنگ زدگی می شود و مشکلاتی را به بار می آورد با فلز روی می توانیم این مشکل را حل نماییم و جلوی زنگ زدگی را بگیریم. ورق گالوانیزه بسیار عمر طولانی تری نسبت به ورق سیاه دارد و به این خاطر که به آن فلز روی هم اضافه می شود قیمت بیشتری را نیز پیدا می کند. این کابینت دارای قیمت بالاتری نسبت به کابینت فولاد خام دارد ولی در حین داشتن قیمت بالاتر زیبایی بیشتری را دارد. در این کابینت همه چی فلزی می باشد از بدنه گرفته تا خود لولا ها و در هنگامی که می خواهند بدنه را به هم وصل نمایند از طریق جوشکاری این کار را می کنند. البته این نوع از کابینت نیز در گذشته بیشتر استفاده می شده تا به امروزه روز.

مزایا و معایب :

مزایا:

  1. قیمتی مقرون به صرفه
  2. طول عمری بالا و طولانی
  3. مقاومت خوبی در برابر فشار
  4. ضد زنگ بودن
  5. تنوع رنگی بالا و رنگ پذیری

معایب:

  1. طرح قدیمی
  2. از مد افتاده
  3. در برابر ضربه مقاومتی ندارد و به سادگی شکل صاف خود را از دست می دهد

کابینت فلزی استیل:

این کابینت از آنجایی که از نامش پیداس از استیل ساخته شده است و بهترین گزینه در میان دو گزینه دیگر می باشد. این کابینت در واقع دارای تمامی ویژگی های مورد نیاز یک کابینت می باشد و امروزه نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. کابینت استیل با توجه به داشتن ظاهری به روز و مدرن در سبک مدرن بیشترین استفاده را دارد و خیلی در طراحی ها استفاده می شود. این کابینت متاسفانه نسبت به دیگر کابینت های فلزی قیمتی بیشتر دارد و این باعث می شود که اگر فردی بخواهد کمتر هزینه کند از این کابینت استفاده ننماید.

مزایا و معایب:

مزایا :

  1. داشتن طول عمری بالا
  2. دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی نمی شود
  3. بشدت در هنگام تمیز کاری راحت می باشد
  4. ضد زنگ بودن و همچنین مقاومت در برابر رطوبت دارد
  5. ضد آب بودن
  6. آنتی باکتریال
  7. نیازی به رنگ ندارد

معایب:

  1. در برابر اشیای تیز مقاومت ندارد و زود دچار خط و خش می شود
  2. قیمت بسیار بالا
  3. اثر انگشت بر روی آن مشخص می شود
  4. تنوع رنگی دارد و فقط در یک رنگ ارائه می شود
  5. تنوع در طرح ندارد
  6. اگر استیل به صورت درست ساخته نشده باشد به مرور زمان کدر می شود و براق بودن خود را از دست می دهد

کابینت فلزی فولاد خام یا ورق سیاه:

فولاد خام یا ورق سیاه یکی از انوع متریال هایی است که می توانیم کابینت های فلزی را بسیازیم. ورق سیاه سطحی صاف دارد که با تلاش های زیادی آن را صیقل می دهند. ورق سیاه در اصل سیاه نیست و یک رنگ مات دارد و این رنگ مات را به این خاطر دارد که در دمای بالا ذوب می شود. این ورق همانند ورق های گالوانیزه ضد زنگ نیست و آسیب پذیزی بالایی در برابر رطوبت دارد به همین دلیل نیز قیمت نسبتا پایین تری نیز دارد. این کابینت نیز همانند گالوانیزه از یک ساختاری کاملا آهنی ساخته شده است. برای وصل کردن اجزای بدنه کابینت نیز از جوشکاری استفاده می نمایند. کابینت ورق سیاه نیز همانند گالوانیزه در گذشته بیشتر استفاده می شده تا امروزه روز و می توانیم این را بگوییم که اصلا امروزه استفاده نمی شود.

مزایا و معایب:

مزایا :

  1. در برابر فشار مقاومت خوبی دارد
  2. رنگ پذیری بالا
  3. تنوع رنگی بالا

معایب:

  1. دمده شدن
  2. در برابر رطوبت مقاومت خاصی ندارد
  3. دچار زنگ زدگی می شود

بهترین روش ها برای رنگ کردن کابینت فلزی چیست ؟

روش اول :

روش اول برای رنگ کردن این کابینت ها استفاده از رنگ کوره ایی می باشد. رنگ کوره ایی به شکلی است که درون کوره قرار می گیرد و با گرمای کوره رنگ پخته می شود. این رنگ ها به دو صورت هستند یا به صورت پودری یا به صورت مایع می باشند. در اولین مرحله پودر یا مایع بر روی بدنه و درب کابینت فلزی ریخته می شود و بعد درون کوره قرار می گیرند. مدتی که درون کوره قرار می گیرد بسته به یک سری نکات می باشد ولی در هنگامی که از کوره در می آید یکی از مقاوم ترین و با کیفیت ترین رنگ ها را تحویل می دهد

روش دوم :

روش دوم برای رنگ کردن این کابینت ها استفاده از رنگ استاتیک می باشد. این شکل از رنگ کردن مخصوص برای فلز ها ساخته شده است. روش رنگ استاتیک در اولین مرحله رنگ را به سطحی که می خواهیم به چندین روش میزنیم، در مرحله بعدی جریان الکتریسیته را به سطح مورد نظر متصل می کنیم و بعد از اتصال آن را به درون یک حوزچه رنگ می فرستند. این روش باعث می شود خاصیت ضد زنگی به اشیا فلزی مورد نظر خود بدهید و همچنین باعث مقاومت هر چه بیشتر فلز نیز می شود.

بهترین رنگ برای کابینت فلزی چیست؟

انتخاب رنگ در کابینت بحثی بسیار مهم می باشد که می بایست با طرح و دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد. به شکل کلی رنگ نقره ایی در کابینت فلزی بسیار پر طرفدار می باشد و زیبایی های زیادی را خلق می کند. رنگ نقره ایی را در این کابینت می تواند به صورت تکی و یا به صورت ترکیبی استفاده شود. از دیگر رنگ هایی که می توانیم از آن استفاده کنیم می توانیم به رنگ کرم اشاره نماییم، رنگ کرم که به صورت برق باشد باعث زیبایی می شود. دو رنگ دیگر نیز در کابینت های فلزی باعث زیبایی می شود و آن ها عبازتند از : آبی آسمانی و طلایی.

چه صفحه کابینتی برای کابینت فلزی استفاده می شود؟

صفحه کابینتی که برای این کابینت استفاده می شود همان استیل است زیرا زیبایی چشم نوازی را خاق می کند ولی می توانیم از صفحه کابینت های دیگری مثل کورین، کوارتز نیز استفاده نماییم. به صورت کلی محدویت خاصی در استفاده از صفحه کابینت در این نوع از کابینت را ندارید و با راحتی می توانید هر چه که مد نظر خودتان است را استفاده نمایید. اگر می خواهید کمتر خرج کنید می توانید از ام دی اف شرکتی استفاده نمایید و اگر می خواهید یکم بیشتر هزینه کنید می توانید از کورین و کوارتز به عنوان صفحه کابینت استفاده کنید.

طرح های جدید کابینت فلزی

کابینت های فلزی در سال های اخیر برای اینکه محبوبیت خود را دوباره پس بگیرند همانند گذشته کار های زیادی مانند استفاده از طرح های جدید کردند که باز هم تفاوتی در محبوبیت خود ایجاد نکرد. کابینت های فلزی با طرح چوب امروزه تولید می شوند و به بازار عرضه می شوند که به نوعی می توانیم بگوییم طرح جدیدی از این کابینت ها هستند.

روش های پاک کردن کابینت فلزی

برای پاک کردن این کابینت ها نیاز است تا به چندین نکته توجه لازم را داشته باشید تا آسیبی به این کابینت نرسد. برای پاک کردن می توانید از اسفنج یا پارچه های نرم که آغشته به آب هستند استفاده کنید. اگر مقداری از کابینت به لکه ایی از چربی آغشته شده باشد می توانید با شوینده هایی که با اسپری پخش می شوند یا پودر ماشین لباس شویی آن را تمیز نمایید. لازم به ذکر است هنگامی که دارید کابینت فلزی را تمیز می کنید به هیچ وجه از سیم ظرفشویی یا اجسام تیز استفاده نکنید چون دچار خط و خش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *