پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

دکوراسیون اداری

امروزه در کنار دکوراسیون داخلی منزل و قسمت‌های مختلف آن که بیشترین وقت را برای انجام آن صرف می‌کنیم، دکوراسیون اداری که در محیط‌های کسب و کار اجرا می‌شود، اهمیت فراوانی دارد. اصلی‌ترین علت این اهمیت، از آن روست که وجود طراحی دکوراسیونی استاندارد در محیط کاری باعث بالا رفتن روحیه کاری افراد و در نتیجه بهره‌وری می‌شود. از این جهت  این نوع از دکوراسیون به ویژه برای  مدیران مهم تلقی می‌شود. اگرچه از دید کارکنان عادی نیز دکوراسیون اداری شیک و با کیفیت علاوه بر کار، در زندگی شخصی و رفتار آن‌ها نیز اثر مثبت می‌گذارد.

در انتخاب و اجرای دکوراسیون داخلی  اداری توجه به میزان نور، چیدمان مبلمان و سایر لوازم و همچنین رنگ دیوارها  نکات اصلی به شمار می‌آید. از طرفی می‌توان از وسایلی مثل گل و گیاه یا لوازم دکوری برای آرایش فضا  بهره برد. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که باید در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری به آن‌ها توجه کرد، با هم مرور می‌کنیم. همراه پنجدری باشید.

در دکوراسیون اداری از چه متریال های مورد استفاده قرار می گیرد؟

در دکوراسیون داخلی از متریال های بسیارمتنوع می شود استفاده کرد از جمله این متریال های به چوب،سنگ طبیعی،ام دی اف،کاغذ دیواری ،کفپوش و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد.توجه داشته باشید برای انتخاب متریال و تجهزات بهتر است طراحی دکوراسیون اداری خود را انجام داده باشید و بدانید هر کدام از اجزای که استفاده می کنید مناسب برای قسمتی مباشد.

طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری نسبت به نیاز شما تغییر می کند .این موضوع به چه معنا می باشد.به عنوان مثال شرکت با فعالیت های مختلف مانند مجله خبری،معماری،استارتاپ ها و …هر کدام نیاز به طراحی خاص خود را دارد و به یک محیط مختلف نیاز دارد.در نهایت در ابتدا می بایست کاربردی که نیاز دارید را مشخص کنید و بعد ازآن به ادامه طراحی خود بپردازید.

در گام بعدی بهتر است برای طراحی دکوراسیون اداری خود اقدام کنیم.

محیط را انتخاب می کنیم متراژ و خواسته خودمان از طراحی را در نظر می گیریم و بعد ازآن با استفاده از یک مداد و خودکار طراحی مورد نظر خودمان را انجام می دهیم.مهم ترین مواردی که در طراحی می بایست در نظر بگیریم تعداد اتاق های مورد نیاز،چینش مبل ها،محل نشستن مشتریان،قرار گیری اتاق مدیریت برای داشتن اشراف کافی و …

در گام بعدی بهتر است به یک طراح مراجعه کنیم تا خواسته های خودمان با توجه به اصول معماری برای ما طراحی سه بعدی انجام دهد.

گام بعدی انتخاب یک رنگ سازمانی مناسب برای دکوراسیون اداری است .که کمک بسیار فراوانی به ما می کند.

مهم ترین ویژگی های دکوارسیون اداری

داشتن محیط بسیار خلاقانه و جذاب جهت افزایش انرژیی

در صورت امکان طراحی به صورت اپن افیس باشد.

استفاده از رنگ های پر انرژی

و …

انواع طراحی دکوراسیون داخلی

سبک های مدرن،کلاسیک،نئوکلاسیک،روستیک،کلاسیک تفسیریريا،ماورک،معاصر،هایتک،رترو و …. اشاره کرد.

استفاده از نور مناسب در دکوراسیون اداری

میزان نور در زیبایی و اثر روحی و روانی یک محیط از مهم‌ترین شاخص‌هاست. نور یک فضای اداری علاوه بر اینکه باید سایه‌های نامناسب و مزاحم ایجاد نکند، بایستی در قسمت‌هایی که میزکار افراد قرار دارد، به قدر کافی باشد. تا آ‌ن‌جا که می‌شود باید از نور طبیعی موجود نهایت استفاده را برد. اما می‌دانیم همه‌ی ساختمان‌ها امکان داشتن نور طبیعی را ندارند و حتی در صورت بهره‌مندی از آن هم قسمت‌های مختلف ساختمان ما از نور طبیعی به شکل مساوی برخوردار نیستند. این ایراد را می‌توان با استفاده از نور مصنوعی لامپ‌ها برطرف کرد. در مورد استفاده از لامپ باید به میزان مصرف برق نیز توجه کنیم. در انتها نیز باید بدانیم که زیاد بودن نور در فضا یک نکته مثبت تلقی نمی‌شود و برعکس می‌تواند باعث خستگی افراد گردد.

رنگ در دکوراسیون اداری

رنگ‌های تیره پیام‌آور حرفه‌ای و رسمی بودن محیط اداری است و رنگ‌های شاد از وجود صمیمیت در این محیط  خبر می‌دهد. پیشنهاد پنجدری در این مورد استفاده از رنگ تیره برای محل جلسات و کنفرانس‌های اداری است تا جدیت و اهمیت و احساس رسمی بودن همه چیز به خوبی منتقل شود و همچنین رنگ‌های روشن برای فضاهایی که میزکار و محل فعالیت کارکنان وجود دارد به طور حتم روحیه و احساس سرزندگی محیط و به تبع آن افراد را بالا می‌برد. در انتهای این نکته بد نیست بگوییم که رنگ‌های قهوه‌ای و تیره برای طراحی سبک کلاسیک و رنگ‌های روشن برای طراحی سبک مدرن مناسب و هماهنگ هستند.

نظم و یکپارچگی محیط در دکوراسیون اداری به چه شکل میباشد؟

 لوازم و سبکی که در دکوراسیون اداری استفاده می‌کنیم باید با هم همخوانی و ارتباط داشته باشد. در غیر این صورت باعث ایجاد آشفتگی ذهنی و اضطراب در افراد می‌شود. این هماهنگی به معنای یکسان بودن نیست بلکه نحوه‌ی چینش مبلمان و ارتباط و هماهنگی آن با رنگ و نور محیط بسیار اهمیت دارد. در  اینجا باید نوع فعالیت شرکت یا سازمان خود را هم در نظر بیاوریم و خیلی مهم است که بدانیم چه قشر ارباب رجوعی با سازمان سر و کار دارد تا سلیقه و نگاه آن‌ها را هم در طراحی دکوراسیون اداری در نظر بگیریم. چیدمان منظم می‌تواند فضای خلوتی برای رفت و آمد آسان افراد در قسمت‌های مختلف را فراهم کند که یک نکته‌ی ضروری به حساب می‌آید. برای چنین کاری قبل از هر چیز باید متراژ و مساحت هر یک از قسمت‌های ساختمان را بدست آورد تا در انتخاب و چینش لوازم بهترین الگو را اجرا کرد.

استفاده از لوازم دکوری، انواع پارتیشن و جداکننده و گل و گیاهان در دکوارسیون اداری

لوازم دکوراتیو یا به اصطلاح آکسسوری امروزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و دکوراسیون در قسمت‌ها و ساختمان‌های مختلف به شمار می‌روند. این نوع از لوازم بسته به محل به کار گرفتن آن‌ها یا همان نوع فعالیت ساختمان تغییر می‌کنند. انواع مجسمه، سازه‌های کوچک مفهومی و هنری و حتی آباژورها می‌توانند انتخاب مناسبی به شمار بیایند.

در کنار آکسسوری، برای جدا کردن بخش‌های مختلف از هم و ایجاد فضایی شخصی برای کارکنان بهترین کار استفاده از پارتیشن‌ها و سایر جداکننده‌های یک محیط یکپارچه است. فراموش نکنیم اداره، خانه‌ی دوم کارمندان است تا جایی که گاهی یک کارمند بیش از چند دهه از عمر خود را در یک محیط اداری سپری می‌کند. اینجاست که داشتن یه فضای شخصی به بالا رفتن تمرکز او کمک زیادی خواهد کرد.

مسلما نمی‌توان از طراحی دکوراسیون اداری گفت و به میزها و فایل‌های اداری اشاره نکرد. آن‌ها نیز به سهم خود نقش مهمی در دکوراسیون یک محیط اداری دارند. در استفاده میز و فایل باید توجه داشت که محل قرار گیری آن‌ها به اسانی قابل دسترسی باشد، فضای غیرضروری را اشغال نکند و از نظر رنگ با محیط و سایر لوازم همخوانی داشته باشد

در نهایت استفاده از گل و گیاهان، روسا و مدیران یک سازمان را یک قدم دیگر به بالا بردن روحیه کارکنان‌شان نزذیک می‌کندو چرا که حس در طبیعت بودن و زندگی و شادابی را با خود به همراه می‌آورد. اگرچه با توجه به محدودیت گل طبیعی و سختی نگهداری از آن، می‌شود از انواع  گل‌ها و باغچه‌های مصنوعی هم استفاده‌ی لازم را برد.

بهتر کفپوش های مورد استفاده در دکوارسیون داخلی چه می باشد؟

 یکی دیگر از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب و استفاده کف‌پوش مناسب است. این‌که کف‌پوش مناسب چه نوع کف‌پوشی است و چه مشخصاتی دارد به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله می‌توان قبل از هر چیز این نکته را گفت که رنگ کف‌پوش شما باید با کلیت محیط از نظر طراحی و رنگ هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد.

برای بخش‌های مهم و قسمت‌هایی که جلسات رسمی در آن برگزار می‌شود، استفاده از موکت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

در محیطی که دارای طراحی کلاسیک همراه با چوب است، بهترین گزینه داشتن کف‌پوش‌های چوبی می‌باشد. همچنین در طراحی مدرن باید از کف‌پوشی با جنس سنگ یا سرامیک بهره برد.

کلام آخر

امروزه یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین  دغدغه‌های مدیران، داشتن دکوراسیون اداری مناسب، کارآمد و زیبا در شرکت یا سازمان خود است.چرا که یک محیط اداری در عین طراحی محیطی شیک و مدرن، باید در راستای اهداف سازمانی طراحی شود.

در این مقاله درباره‎‌ی اصول کلی طراحی دکوراسیون اداری صحبت کردیم و نحوه طراحی درست چنین دکوراسیونی را توضیح دادیم. طراحی دکوراسیون اداری نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارد. از فاکتورهای موثر در طراحی چنین دکوراسیونی می توان به رنگ و نور پردازی، نوع میز و مبلمان،نظم و یکپارچگی و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *