پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی با درب ام دی اف

در دنیای امروز دکوراسیون داخلی، کابینت فلزی با درب ام دی اف با وجود سلطه و فرمانروایی محصولات دیگر توانسته همچنان کابینت فلزی را در منازل و به خصوص مطبخ های ما نگه دارد. اگرچه این سازه ها نخستین مدل از کابینت آشپزخانه  بودند که به منازل ایرانیان راه یافتند اما به مرور زمان، رفته رفته حضورشان کمرنگ و محدود به آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها شده است. اما اینک با استفاده  از متریال دیگری که به طور ویژه برای درب آن ها به کار می رود، هنوز شاهد ادامه ی حضور این محصول در زندگی خود هستیم. همراه پنجدری باشید تا نکات بیشتری در مورد این محصولات، دلایل به کارگیری آن ها، مراحل نصب، مزایا و معایب و…  بیشتر بدانیم.

کابینت فلزی با درب ام دی اف چیست؟!

به طور کلی کابینت فلزی با درب ام دی اف، بیشتر اوقات در جریان بازسازی ساختمان و قسمت ها و اجزای مختلف آن به کار می آید. در واقع اگر ما مدل فلزی داشته باشیم و نخواهیم آن را به کلی تعویض کنیم، تغییرات جزئی می تواند یک گزینه ی خیلی مناسب باشد. به این ترتیب می شود با  نصب درب هایی جدید با متریال متفاوت روی محصولات فلزی شاهد تولد مدل جدیدی باشیم که کابینت فلزی با درب ام دی اف هم نام می گیرد. البته انتخاب این مدل فقط به خاطر بازسازی نیست و دلایل دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

1- بعضی از ما دوست داریم که کابینت هایمان مقاومت بالاتری داشته باشد. از آن‌جایی که فلز نسبت به سایر جنس ها مقاومت بیشتری دارد، می تواند گزینه ی مدنظر ما باشد. به طور ویژه در خانه هایی که کودکان کم سن وسال و بازیگوش حضور دارند که از سر و کول هر چیزی بالا می روند، کابینت فلزی با درب ام دی اف کاربردی تر هم هستند. همچنین در برخی آشپزخانه ها ممکن است وسایل سنگین و زیادی را روی کابینت بگذارند که طبیعتا باید برای تاب آوری وزن این وسایل متریال سازه ی ما استحکام بالایی داشته باشد.

2- در حین اینکه ساختمان خود را بازسازی می کنیم، شاید بخواهیم تمام ساختار و متریال کابینت را تعویض نکنیم. در اینجا با تغییر متریال درب و تبدیل آن از فلز به ام دی اف به مقصود خود برسیم. چون بدنه ی کار ما از فلز به متریال دیگری تغییر نمی کند، پس تا حدودی در هزینه ها صرفه جویی هم خواهد شد. چرا که فقط درب ها تعویض می شود.

3- ممکن است گاهی نیاز داشته باشیم که داخل و بدنه را بشوییم. همچنین برخی افراد ممکن است نسبت به پاکیزگی و نظافت کابینت های خود وسواس داشته باشند. با توجه به اینکه محصولات تمام ام دی اف نسبت به آب حساسیت و آسیب پذیری دارند، در نتیجه متریال فلز چاره ی کار ما خواهند بود. وجود درب این درب های جدید نیز به ما کمک می کند تا نمای زیباتری در آشپزخانه ی خود داشته باشیم و از آن لذت ببریم. به ویژه اینکه امروزه در دکوراسیون داخلی بعد زیبایی شناختی مثل جنبه ی کارکردی محصولات اهمیت زیادی پیدا کرده است.

کابینت فلزی با درب ام دی اف چیست


بیشتر بدانید:کابینت فلزی جدید و شیک

مراحل نصب درب ام دی اف روی کابینت فلزی

در کابینت فلزی با درب ام دی اف، درب ها طی سه مرحله نصب می شوند:

در مرحله ی اول باید زیرسازی کنیم. یعنی لولاهای مخصوص درب فلزی را برمی  داریم و سپس تکه ای ام دی اف در داخل کابینت قرار می دهیم. این تکه، کلاف هم نامیده می شود. پس از این نیز لولاهای مخصوص درب جدید را بر روی کلاف نصب می کنیم.

در مرحله ی دوم، درب های تازه نصب شده  را بر روی لولاهای جدیدی که روی کلاف نصب شده است، قرار می دهیم. حالا ما محصولی داریم که بدنه و درب آن جنس متفاوتی دارند.

اگرچه با نصب درب جدید به نظر می رسد که کار پایان یافته است، اما در مرحله ی سوم باید تغییراتی در قسمت تاج، پاخور و بدنه های کناری نیز انجام دهیم. در این قسمت ها نیز باید ام دی اف نصب کرد. مهم ترین نکته و شاید ویژگی مثبت این کار این است که اگر فقط متریال درب ها را  تغییر دهید، با آشپزخانه ای زشت و بد فرم مواجه خواهید شد. برای همین تمام قسمت هایی که در معرض دید قرار می گیرد را پوشش دهید تا با درب هماهنگ و همخوان باشند.

قیمت تعویض درب کابینت چقدر با ساخت کابینت فرق دارد؟

در نگاه اول به کابینت فلزی با درب ام دی اف شاید اینطور به نظر برسد که تنها تعویض درب و باقی ماندن بدنه و ساختار کلی چندان هزینه ای برای ما در مقایسه با ساخت سازه ی جدید نخواهد داشت. اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم، متوجه مسائل زیادی در این مورد می شویم.

همانطور در بالا گفتیم؛ برای یکدستی  کار و نجات آشپزخانه از نمای زشت و بد فرم باید علاوه بر درب ها، بخش های در معرض دید را هم با پوششی از ام دی اف بپوشانیم. در نتیجه خواهیم دید که از لحاظ هزینه خیلی هم در مقایسه با چیزی که به نظر می آید به صرفه نخواهد بود. در واقع اگر دقیق تر بگوییم، هزینه تعویض درب ها و استقفاده از پوشش جدید برای سایر قسمت هایی که گفتیم، در مقایسه با ساخت یک نوع جدید فقط چیزی حدود 20 تا 30 درصد کمتر خواهد بود همچنین با توجه به اینکه در این محصول فقط درب ها تعویض می شوند و ساختار کلی تغییری نمی کند، در تغییر دکوراسیون کابینت آشپزخانه ی خود هم چندان دست بازی نخواهید داشت.

قیمت تعویض درب کابینت

مزایا و معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف

مزایایی برای کابینت های درب ام دی اف وجود دارد که مهم ترین آن عبارتند از :

1- بدنه فلزی در برابر وزن و سنگینی وسایل و اشیا مقاومت بیشتری دارد

2- بدنه ی فلزی همچنین نسبت به آب مقاومت بالاتر و آسیب پذیری کمتری دارد

3- هزینه ها در بدنه ی فلزی تا حدی کمتر است.

با وجود این مزایا؛ مثل هر محصول دیگری که ساخته ی دست انسان است، این ساخته ی ما انسان ها دارای معایبی هم هست:

1- در طراحی بدنه ی و ساختار کلی آن به دلیل این که متریال آن از فلز است، انعطاف و ابتکار عمل کمتری دارید.

2- ورق های فلزی دارای ویژگی ها و نکات زیادی هستند که اگر از آن ها اطلاع نداشته باشید، کار شما را چندان رضایت بخش نخواهد کرد. برای همین منظور بهترین استادکار را برای انجام کار خود انتخاب کنید.

3- همچنین نکته منفی و عیب دیگری که برای این نوع کابینت می توان برشمرد، اتصال درب های ام دی اف به بدنه های فلزی است که به خودی خود دارای دشواری ها و ریزه کاری های خاص خود است. هر چند وجود یک مجری یا استادکار ماهر و مطمئن این مشکل را برطرف خواهد کرد.

مزایا و معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف

سخن آخر

در بازسازی ساختمان می توان بدون آنکه کابینت فلزی آشپزخانه را به کلی تغییر بدهیم، با تغییر متریال درب نمای بهتری هم داشته باشیم. اگرچه فلزی بودن بدنه می تواند مزایای قابل اتکایی برای داشته باشد، اما از لحاظ هزینه چنین کاری صرفه جویی خاصی برای ما در قیاس با ساخت یک نوع جدید که به کلی از متریال جدیدی است، ندارد. بنابراین می توانیم به جای تغییرات جزئی، برای اجرای یک محصول دیگر اقدام کنیم که به طور کلی متفاوت است.

panjdarii ir metal cabinet with mdf door 4

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *