پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

دانستن ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال وقتی که پای انتخاب آن به عنوان صفحه کابینت در میان باشد، مهم ترین کاریست که باید بکنید. ویژگی ها شامل این موارد می شود که محصول مورد نظر آیا با آن چیزی که شما می خواهید و همچنین مختصات دکوراسیون شما همخوانی دارد یا خیر؟! مزایا و معایب نیز به این سوال پاسخ می دهد آیا این مدل از صفحه کابینت ارزش هزینه کردن دارد یا باید به سراغ مدل ها و متریال دیگری رفت؟ در این مقاله همراه پنجدری باشید تا به سوالات مطرح شده پاسخ بدهیم.


بیشتر بدانید:مهم ترین ویژگی های صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

مهم ترین ویژگی های اس پی ال چیست؟!

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

قبل از پرداختن به ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال بهتر است به صورت مختصر بگوییم که این محصول چیست و کی و کجا به صنعت دکوراسیون داخلی وارد شده است؟ اس پی ال مخفف Synchronized Pressured Laminate  از جدیدترین متریال ها برای صفحه کابینت آشپزخانه به حساب می آید که برای اولین بار از سال 2016 و در کشور ایتالیا پا به عرصه گذاشت. شرکت ایتالیایی  laviani سازنده این متریال است. اما در همین مدت کوتاه به سرعت جایگاه خوبی میان انواع هم خانواده اش پیدا کرد. این سازه را با الهام از کره ماه طراحی کرده اند. این محصول ایتالیایی از ترکیب تعداد زیادی کاغذ و فشرده شدن آن با چسب صنعتی رزین است و برخلاف این متریال حتی از انواع سنگ های طبیعی نیز مقاوم تر است. چرا که در دستگاه های مخصوصی تحت فشار  وحرارت بالا ساخته می شود. نسل قبلی این متریال ورق های اچ پی ال بودند.


بیشتربدانید:رنگ بندی صفحه کابینت

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

به غیر ترکیب ساخت، از دیگر ویژگی های این محصول می شود به اندازه و سایز آن اشاره داشت که در بازار به صورت اسلب هایی با طولی به اندازه 420 سانتی متر تولید و عرضه می شود و عرض آن نیز 140 سانتی متر است. البته در بحث ضخامت نیز با دو مدل 3 میلی متر و 12 میلی متر قابل سفارش است. حالا با توجه به این ضخامت ها، برخی افراد علاوه بر صفحه کابینت از آن

کاربردهای این محصول امروزه بیشتر هم شده است و از آن در قسمت های مختلفی از جمله سینک ظرفشویی، سرویس بهداشتی و حمام، انواع دیوارپوش، کانتر رستوران و کافی شاپ ها، نمای ساختمان ها و اسانسور، مراکز بهداشتی و درمانی و… استفاده می کنند. برای دانستن که چرا این همه کاربرد دارد، در ادامه ی مقاله به مهم ترین مزایا و معایب این محصول می پردازیم.


بیشتر بدانید:کابینت جزیره مدرن (جدیدترین + تصاویر)

مهم ترین مزایای اس پی ال

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

به کار گرفتن تکنولوژی و دانش باعث شده تا اس پی ال تبدیل به متریالی شود که به اصطلاح همه فن حرف است و به این راحتی از میدان به در نمی شود. مهم ترین این مزایا را می توان اینگونه برشمرد:

ظاهر چشم نواز

اولین چیزی در یک جزء از دکوراسیون آشپزخانه و داخلی به چشم می آید، ظاهر و زیبایی آن است. همانطور که اشاره کردیم شرکت سازنده این محصول را با الهام از ظاهر کره ی ماه طراحی و تولید کرده است. در واقع شما می توانید با این محصول یک دکوراسیون ماه در آشپزخانه ی خود داشته باشید.


بیشتربدانید:راهنمای خرید صفحه کابینت

مقاومت در برابر آب و رطوبت، حرارت و آتش

از معدود جاهایی که رطوبت، آب، حرارت و آتش به صورت همزمان و حضور دارند، آشپزخانه است. پس حتما به دنبال چیزی هستید که با این موانع به خوبی کنار بیاید. درنگ نکنید! اس پی ال می تواند با همه ی  این مشکلات کنار بیاید و البته آسیب هم نبیند.

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

عایق بودن در برابر الکتریسیته

جریان برق در کنار رطوبت و آب به شدت خطرناک است و در آشپزخانه و هر جای دیگری می تواند شما را تهدید کند. اگر از این صفحه استفاده می کنید، نگران عبور جریان الکتریسیته از آن و خطرات احتمالی اش نباشید.

مقاوم در برابر خط و خش

وسایل تیزی مثل چاقو و چنگال و… در اشپزخانه هستند که ممکن است خواسته و ناخواسته بر اثر حوادث به کابینت و صفحه ی آن اسیب بزنند. با داشت اس پی ال از این بابت نیز نگرانی نخواهید داشت.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت طرح سنگ + (مزایا و معایب)

ضد لک بودن

لکه گوناگون ناشی از مواد مختلف خوراکی و نوشیدنی و یا غیر آن ها، کابوسی برای همه ی ماست. به ویژه اگر به سازه آسیب بزند و پاک هم نشود. خوشبختانه اس پی ال از این آزمون هم سربلند بیرون می آید و دیگر کابوس لکه های مختلف را نخواهید دید.

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

آنتی باکتریال بودن تا 97 درصد

آشپزخانه محل طبخ غذا و یا حتی سرو آن است. پس خیلی مهم است که صفحه کابینت و دیگر اجزا خاصیت ضدباکتری داشته باشند و باعث رشد و تکثیر بیماری های ناشی از آن نشوند. این متریال تا 97 درصد آنتی باکتریال است و محصول امن و سالمی از این جهت به حساب می آید.

مقاوم در برابر اسید

منظور در اینجا اسیدهای صنعتی نیستند. بلکه اسیدهای خانگی مختلفی مثل آب لیمو و… می باشد که در آشپزخانه های ایرانی نیز به وفور یافت می شود. اگر این اسیدها با اس پی ال برخورد و تماسی پیدا کرد، بدون نگرانی آن را پاک کنید و ناراحت آسیب به سازه خود نباشید.


بیشتر بدانید:طرح جدید کابینت

سهولت در نظافت

وقتی صفحه ی شما در برابر انواع لکه و اسید و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد، طبیعی است که اگر کثیف هم شد به سادگی بشود آن را تمیز کرد. اس پی ال سطحی غیرمتخلخل و غیرقابل نفوذ دارد. بنابراین خیلی راحت تمیز شده و نگهداری آسانی دارد. کشیدن دستمال تمیز مرطوب و یا شستن با آب و صابون ملایم برای تمیز نگهداشتن آن کافی است

مهم ترین معایب صفحه کابینت اس پی ال

ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

شاید اگر خیلی سخت گیر نباشیم، بتوان گفت که اس پی ال تقریبا ایراد و عیبی ندارد. اما به هر حال تمام ساخته های بشر با همه ی مزایا و محاسنی که دارند، از برخی معایب هم در امان نمی مانند. در مورد این محصول خاص می توان شاید بتوان به قیمت به قیمت نسبتا بالاتر آن در مقایسه با سایر رقبایش اشاره کرد. البته این گران تر بودن با توجه به مزایای پرشماری که دارد، قابل قبول هم هست.

نکته منفی دیگر، غیرقابل ترمیم و تعمیر بودن آن است. این محصول اگرچه سازه ی جان سختی است که مزایا و مقاومت آن را با هم شمردیم؛ اما اگر به هر دلیل آسیب دید، تقریبا باید قید ترمیم و تعمیرش را بزنید.

در نهایت دیده شدن درز اسلب های مختلف این محصول را در هنگام نصب می توان یک نکته ی منفی دیگر به حساب آورد. گرچه به علت طول و عرض نسبتا زیاد و یکپارچه بودن اسلب ها می توانید به صورت سراسری از آن بهره بگیرید و مشکل درز را تا حدودی برطرف کنید.


بیشتر بدانید:همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

سخن آخر

در مقاله امروز، پنجدری به ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال پرداخت و سعی کردیم تا برشمردن این موارد به شما در انتخاب این متریال برای دکوراسیون آشپزخانه تان کمک کنیم. این محصول از جدیدترین تولیدات در حوزه ی دکور و لوازم اشپزخانه به شمار می اید که عمر آن به 10 سال نیز نمی رسد. این محصول ایتالیایی به دلیل تلفیق تکنولوزی و علم روز قابلیت های زیادی دارد و حتی می توان از آن در فضاهایی غیر خانه و آشپزخانه استفاده کرد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *