پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت هایگلاس ترک

کابینت هایگلاس ترک

کابینت هایگلاس ترک

کابینت هایگلاس ترک

در بازار لوازم دکوراسیون خانه، کابینت هایگلاس ترک توانسته است با ارائه ی ویژگی های منحصر به فرد و باب میل مشتریان به گزینه ای قابل توجه در نظر آن ها تبدیل شود. این محصول به نوعی از خانواده ی کابینت هایگلاس تعلق دارد که ورق های ام دی اف آن در کشور ترکیه ساخته می شود و از کیفیتی فوق العاده برخوردار است. اما اینکه چه تفاوتی با هایگلاس ایرانی دارد و مزایا و معایب آن چیست و همچنین سوالات دیگر، موضوع این مقاله از پنجدری است. با ما همراه باشید.

کابینت ترک چیست؟!

قبل از اینکه به کابینت هایگلاس ترک بپردازیم، لازم است درباره ی خانواده هایگلاس ها نیز به صورت مختصر مطالبی خدمت شما مخاطبان عزیز ارائه کنیم. این محصول در اصطلاح به نوعی از کابینت آشپزخانه با مغزی ام دی اف و روکش پلکسی گلاس گفته می شود که امروزه به دلیل ویژگی هایی نظیر ضد آب بودن، شفافیت و براق بودن و نیز تنوع رنگی بالا مورد علاقه و توجه بسیاری در صنعت ساخت کابینت قرار گرفته است.  کابینت هایگلاس ترک به محصولاتی گفته می شود که برند کشور همسایه ما؛ یعنی ترکیه هستند و بخش زیادی از مواد اولیه ورق های ام دی اف این محصولات از کشور لهستان که بزرگترین تولیدکننده ام دی اف در اروپاست، وارد می شود. در نتیجه در طراحی و ساخت دارای استانداردهای اروپایی است. همچنین روکش های رنگی آن نسبت به اشعه  UV  مقاوم هستند و همین سبب دوام رنگ بالای آنان در برابر نور خورشید است.


بیشتر بدانید:مدل جدید کابینت های گلاس (توضیحات + عکس)

این کابینت در کشور ما با سه برند مشهور حضور دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

کابینت هایگلاس ترک ای جی تی (AGT)

کابینت هایگلاس ترک

این شرکت ترکیه ای که از سال 1984 و در شهر آنتالیا فعالیت خود را آغاز و از سال 2004 شروع به ساخت ورق های خود کرده است. امروزه یکی از محبوب ترین برندها در کشور ما بوده و کیفیت آن به قدری بالاست که تمام مشتریان آن را به خوبی می شناسند. کمپانی ای جی تی با استفاده از جدیدترین متدها و دستگاه ها به ساخت ام دی اف و روکش هایگلاس مشغول است و البته در حوزه ی تولید محصولاتی مثل مبل، پارکت، کفپوش، دیوارپوش و … نیز دارای عملکرد خوبی است. نکته ی جالب درباره شرکت ای جی تی این است که به دلیل استقبال فوق العاده از محصولات ساخت این شرکت آن ها اقدام به راه اندازی یک کارخانه در نزدیکی تهران برای عرضه بهتر و راحت تر کرده اند. ورق هایی  که ای جی تی تولید می کند در کنار کیفیت خوب و طول عمر بالا، تنوع رنگی (38 رنگ براق و 7 رنگ مات) و الگویی زیادی هم دارند که در سه دسته قابل بررسی است. دسته اول رنگ های ورق هایی با رنگ خنثی و ساده مثل سفید، کرم و… است. دسته دوم ورق هایی که طرح چوب دارد و دسته سوم نیز ورقه هایی دارای طرح و الگوی خاص و سفارشی می باشد. ( البته این دسته سوم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد)

کابینت هایگلاس ترک ایشیک

کابینت هایگلاس ترک

شرکت ایشیک فعالیت خود در صنعت چوب را از سال ۱۹۸۱ در کشور ترکیه آغاز نمود که امروزه بیش از ۴۰ درصد از محصولات این کارخانه در ۵۰ کشور جهان به فروش می رسد. برای تولید ورق هایگلاس ایشیک از بروزترین و جدیدترین تجهیزات تولید ورق و ام دی اف استفاده می شود. کد رنگ ام دی اف ایشیک نیز مانند شرکت ای جی تی بسیار متنوع می باشد و این امر سبب شده است بتواند نظر افراد مختلف با هر سلیقه ای را به خود جلب کند. انواع ورق های هایگلاس برند ایشیک در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود که این تنوع در طرح و رنگ باعث می شود گستره استفاده از ورق های ایشیک وسیع تر شود.


بیشتر بدانید:کابینت های گلاس طرح دار (انواع+مزایا)

کابینت هایگلاس ترک یلدیز

کابینت هایگلاس ترک

از نظر سال های فعالیت، شرکت یلدیز نسبت به دو شرکت قبلی قدیمی تر است. این شرکت از سال 1976 و در شهر غازی انتپ ترکیه شروع به کار کرد و اگرچه در ابتدا کار خود را با تولید پارکت لمینت آغاز کرده بود، اما امروزه از برندهای معروف در زمینه ی ساخت ورق های ام دی اف و دیگر محصولات در زمینه ی دکوراسیون داخلی است. به علت وجود تحریم ها و ممنوعیت واردات ورق های ام دی اف به ایران، در ساخت کابینت، از روکش های هایگلاس شرکت یلدیز  و مغزی ام دی اف محصول  شرکت واناچای تایلند با برندی تحت عنوان  AMF استفاده می شود که با عنوان کابینت هایگلاس ایرانی عرضه می گردد.


بیشتر بدانید:تفاوت کابینت ممبران و های گلاس (بررسی کامل)

مزایا و معایب کابینت هایگلاس ترک

کابینت هایگلاس ترک

دانستن مزایا و معایب کابینت هایگلاس ترک مثل هر محصول دیگری به ما کمک می کند تا در انتخاب این محصول دچار اشتباه نشویم یا محصولی نخریم که با وجود ظاهر مناسب و قیمت بالا، کیفیت پایینی داشته باشد. در این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب این محصول خواهیم پرداخت. مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

انعکاس نور

اولین و مهم ترین مزیت کابینت ترک، انعکاس نور است. این خاصیت باعث می شود تا نور محیط به خوبی به اطراف منعکس شود. در واقع به دلیل شفافیت و براق بودن این نوع ورق ها حالت آینه ای دارد و خصوصا برای آشپز خانه هایی که از داشتن نور مستقیم محروم هستند استفاده از آن توصیه می شود. همچنین اگر کابینت شما رنگ سفید داشته باشد، فضای شما بزرگ تر به نظر خواهد آمد.

مهم نیست که فضای شما نور طبیعی زیادی نداشته باشد زیرا یکی از مزایای بزرگ این محصولات براق این است که نور را منعکس می کنند. به اصطلاح “جلوه آینه ای” درب های براق جلوه وسیعتری به فضای شما می بخشد ، بنابراین اگر آشپزخانه کوچکی داشته باشید این نوع کابینت ها بسیار توصیه می شود.

نظافت آسان

این نوع ورق ها به علت سطح صاف و بدون برجستگی به سختی لکه چربی و دیگر آلودگی ها را  به خود می گیرد (البته منظورمان لکه انگشت و دست نیست که این لکه ها خیلی راحت پاک می شوند ). این سطح هموار و صاف به سادگی قابل تمیز شدن و دستمال کشیدن است. پس یکی از بزرگترین مزایای آشپزخانه هایی با چنین کابینتی، تمیز کردن آسان آن ها است. لکه ها و علائم به سادگی پاک می شوند و زحمت شما را برای تمیز کردن به حداقل ممکن می رسانند. استفاده از پارچه مرطوب و نرم و بدون خراش برای از بین بردن لکه ها کافی هستند. لکه ها همچنین بدون نیاز به هیچ گونه آب بندی یا روش خاصی، کیفیت ضد آب فوق العاده ای هم دارند. نظافت آسان وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توجه کنیم آشپزخانه یکی از شلوغ ترین قسمت های خانه و پر از مواد و لوازم گوناگون است.


بیشتر بدانید:کابینت های گلاس سفید | جذاب و دوست داشتنی

ضد آب بودن

ضد آب هستند و نیازی به هیچگونه روش خاص و آب بندی خاصی ندارید. چنین ویژگی خوبی باعث می شود تا برای انتخاب آن اشتیاق بیشتری داشته باشیم.

احساس مدرن

درب های براق و شفافی که وجود دارد جلوه ای لوکس و مدرن به آشپزخانه شما می بخشد. به همین علت این مدل  با فضای مدرن و معاصر بیشتر فضاهای سنتی همخوانی دارد. در کنار آن به دلیل حس خوبی که وجود آن به شما منتقل می کند، از بودن در آشپزخانه کمتر احساس خستگی می کنید و این مورد به ویژه برای خانم های کدبانو و خانه دار بسیار اهمیت دارد.

دوام بالا

یک ویژگی اقتصادی این مدل، دوام و استحکام بالای آن است. به طور خاص در شرایط اقتصادی فعلی که هزینه هایی زیادی متوجه خانواده هاست.

تنوع در طرح

شما می توانید انواع متنوعی از سبک ها و رنگ ها را برای هر ترکیبی داشته باشید. ایجاد آشپزخانه ای منحصر به فرد و مدرن ، با ترکیب بافت های فلزی و طبیعت امکان پذیر است. یا روکش چوبی براق که ظرافت و گرما و  حس سرزندگی را به فضای شما می بخشد.

ترکیب بندی متنوع

علاوه بر طرح و رنگ، این سازه می تواند با مواد دیگر سازگار. به عنوان مثال، یک آشپزخانه براق در ترکیب با فولاد ضد زنگ و کوارتز براق بسیار ظریف به نظر می رسد، در حالی که در ترکیب با چوب هم مدرن است و هم لذت بخش. علاوه بر ترکیب های متنوع، می تواند در آشپزخانه هایی با شکل های مختلف نیز اجرا شود. شکل آشپزخانه چه شکل L، شکل U یا اوپن باشد اهمیت ندارد و این محصول امکان هماهنگی و همخوانی با آن را دارد تا شما یک آشپزخانه ی باب میل و زیبا و چشم نواز داشته باشید.

اما با همه ی مزایای گفته شده، این نوع کابینت هم دارای معایب و نقاط ضعف و منفی هم هست. مهم ترین این معایب به این صورت هستند:


بیشتر بدانید:قیمت کابینت های گلاس

قیمت

اولین و شاید مهم ترین ایراد ، قیمت بالای آن است که به دلیل استقبال زیاد از آن می باشد و می تواند یک مانع بر سر راه انتخاب آن توسط شما باشد.

نیاز به نظافت مداوم

از جمله ایرادات براق بودن ، آلوده شدن مدام و زیاد آن به لکه ها به خصوص جای اثر انگشت است. البته برای این کار می توانید آن را در بالا و دور از دسترس نصب کنید و برای ردیف پایین از رنگ های مات یا نیمه براق استفاده کنید. همچنین می تواند در انتخاب رنگ ها به سراغ رنگ های تیره بروید. در اینجا می توانید ردیف پایین را با رنگ تیره تر و بالا را با ترکیبی از رنگ تیره و روشن نصب کنید تا لکه ها کمتر به چشم بیاید.

اصول و نگهداری از کابینت هایگلاس ترک

کابینت هایگلاس ترک

این ورق ها قیمت بالایی دارند و از سویی دیگر تعویض و تعمیر کابینت کار آسانی به حساب نمی آید. بنابراین به خاطر در امان ماندن از این مشکلات بهتر است موارد و نکاتی را رعایت کنیم:

اجسام داغ را روی کابینت نگذارید

هنگام استفاده از  کابینت هایگلاس ترک، از گذاشتن قابلمه داغ و ظروف آب گرم روی سطح آن خودداری کنید. زیر دمای بیش از حد داغ تغییر شکل می دهد یا باعث تغییر رنگ میز آشپزخانه هم می گردد. همچنین سعی کنید از برخورد اجسام تیز به سطح میز برای جلوگیری از ایجاد خراش ممانعت کنید.

اشیای سنگین را روی آن قرار ندهید

برای جلوگیری از آسیب احتمالی، سعی کنید اجسام سنگین را روی میز نگذارید. برخی از محصولات ساخته شده از چوب و مصنوعات ساخته شده توسط انسان دارای ظرفیت تحمل محدود هستند. و تحمل بیش از حد صدمه جدی به کابینت ها وارد می کند.

توجه به نصب کابینت ترک

در نصب توجه کنید که ارتفاع باید هنگام نصب ثابت باشد، فاصله و عرض نیز باید برابر باشد. اگر نصب نامتقارن باشد، نیروی ناهموار ایجاد می شود و باعث خرد شدن و تغییر شکل درب کابینت ها می گردد.

کلام آخر

در بازار امروز کابینت هایگلاس ترک می تواند انتخابی خوب و درست برای استفاده در آشپزخانه ی خانه ی شما باشد. اگر به دنبال محصولی با کیفیت، طول عمر و استحکام بالا هستید و می خواهید دست شما در انتخاب طرح و رنگ آن باز باشد و همچنین در هزینه کردن مشکل چندانی ندارید، این نوع کابینت می تواند از بهترین انتخاب های شما باشد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *