پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

جزیره کابینت

جزیره کابینت

جزیره کابینت

جزیره کابینت

امروزه در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، جزیره کابینت یکی از ستون های طراحی در کابینت آشپزخانه به شمار می آید که تقریبا به پای ثابت آشپزخانه های ما تبدیل شده است. برای داشتن یک سازه ی زیبا که کارکرد مدنظر شما، در کنار آن زیبایی و در نهایت همخوانی با سایر قسمت ها را داشته باشد نیاز است کمی در مورد این موضوع و جزییات آن بدانیم. البته پیش و بیش از هر چیزی سلیقه شخصی و علایق شما و میزان بودجه ای که در اختیار دارید، تعیین کننده است و اینکه آیا متراژ و فضا و نقشه ی کلی آشپزخانه شما چه وضعیتی دارد؟! در ادامه همراه پنجدری باشید تا در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

جزیره کابینت چیست؟

جزیره کابینت

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بخشی از کابینت یا مثلا ردیفی از آن را جدا می کنند که هیچ تماسی با سایر اجزا ندارد. این قسمت همان جزیره است که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم. به طور کلی این قسمت دارای کارکردهای مختلفی است و علاوه جنبه ی زیبایی و خلاقیت در طراحی، بحث کاربردی هم برای طراحان و استادکاران و صد البته مشتریان مهم است. به عبارت دیگر اگر از همه چیز صرف نظر کنیم، نمی توان از این نکته چشم پوشی کرد که جزیره چه کمکی به حفظ نظم و حل کردن مشکل فضا می کند و به شما امکان خوبی برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و خانه ی خود و پیدا کردن جایی برای وسایل مختلف می دهد و از این جهت به شدت کاربردی محسوب می شود. شما می توانید از جزیره با استفاده از یکسری اتصالات لوله ها، به عنوان یک سینک ظرفشویی نیز استفاده کنید. یا اینکه می توانید از سطح آن به عنوان میز استفاده نمایید و حتی اگر سطح آنتی باکتریال داشته باشید، یک میز غذاخوری داشته باشید. در نهایت اینکه شما می توانید با قرار دادن یک اجاق گاز روی محصول خود، برای طبخ غذا هم از آن بهره ببرید. البته اگر چنین کاری کردید، هود را از یاد نبرید تا از پیچیدن بوی غذا در محیط جلوگیری کنید.


بیشتر بدانید:جزیره کابینت کلاسیک

انواع طرح جزیره کابینت

جزیره کابینت

با انجام برخی کارها و رعایت جزییاتی ساده می شود طرح های مختلف و زیادی از جزیره را اجرا کرد. شما حتما این امکان را خواهید داشت که سلیقه ی شخصی خود را هم دخالت بدهید و هر چند در کنار همه ی این ها متراژ آشپزخانه ی خود را هم در نظر بگیرید.

در حال حاضر جزیره کابینت در طرح های مختلفی موجود است. در این خصوص چند نکته را حتما رعایت کنید که عبارتند از:

هیچ وقت این نکته را از یاد نبرید که سبک طراحی و متریال شما باید با متریال کابینت های آشپزخانه و سبک آن ها همخوانی داشته و یکسان باشد. مثلا اگر طراحی فضای شما نئوکلاسیک بود، شما نیاز به یک جزیره نئوکلاسیک دارید. رعایت این موضوع زیبایی دکور و نظم ظاهری خانه ی شما را به طور خارق العاده ای افزایش می دهد.

جزیره کابینت

کار شما باید به گونه ای طراحی شود که که باید یکی از ضلع ها و کناره های آشپرخانه هم جهت باشد.


بیشتر بدانید:کابینت جزیره مدرن (جدیدترین + تصاویر)

اگر شما سازه ی خود در جایی تعبیه کردید که مرز میان آشپزخانه و نشیمن یا سایر قسمت های خانه شد، از جهت دیگر آن می شود به عنوان قفسه یا حتی کتابخانه ی زیبا و جمع و جوری استفاده کنید. این نکته می تواند باعث همخوانی و نقطه ی اتصال دو قسمت جدا از هم خانه ی شما شود.

رنگ نیز نکته ای است باید به آن توجه کنید. لازم به توضیح نیست که مکمل بودن رنگ ها و هماهنگی آن ها یک امر ضروری در دکور به حساب می آید. اینجا البته باید به سبک کابینت ها و دکوراسیون داخلی خود هم توجه کنید. مثلا در طراحی سبک کلاسیک که با رنگ های خنثی انجام می شود، باید دنبال رنگ مکمل با این نوع رنگ ها باشید. یا در سبک طراحی مدرن می توانید از رنگ های مینیمال و متنوع تری استفاده کنید.

جزیره کابینت

مزایای جزیره کابینت

مثل هر محصولی، جزیره کابینت مزایایی دارد که طبیعتا باعث جذب مشتریان به آن می شود. این مزایا را اگر به طور خلاصه بخواهیم بیان کنیم، عبارتند از:

استفاده بهینه از فضا

داشتن یک جزیره باعث می شود که شما از داشتن یک یا چند وسیله ی جاگیر که احتیاج مبرمی هم به آن دارید، آسوده خاطر باشید. در فضای تنگ و کوچک آشپزخانه های امروزی اگر بتوان جایی داشت نقش که سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یا میز غذاخوری را برای ما ایفا کند، قطعا از آن استفاده می کنیم. جزیره چنین امتیازی را به ما می دهد و به عبارت ساده تر یک محصول چندمنظوره است. اگر به سمت نشیمن قرار بگیرد و یا از یک طرف به دیوار ختم نشود، موقعیت خوبی خواهد بود که علاوه انجام کارهای معمولی در هنگام مهمانی و یا حضور سایر افراد با آن ها هم کلام بشوید و به فضای خانه نیز تسلط داشته باشید.

جزیره کابینت

داشتن جایی برای وسایل اضافه

کابینت ها و کشوهای کوچک می تواند جایی برای وسایل جورواجوری باشد که باعث در هم ریختگی محیط هستند. مثلا اگر روی جزیره خود سینک داشته باشید، مواد شوینده مختلف، ماشین لباسشویی، کیسه زباله و … را می توانید آن جا قرار بدهید. یا اگر اجاق گازی روی آن داشتید، جایی برای انواع ادویه جات و وسایلی از این دست را هم خواهید داشت. اگر به عنوان میز غذاخوری از آن بهره بگیرید، فضای مناسبی برای ظروف غذاخوری خود هم در اختیار دارید. همه ی این ها در نهایت به کاربردی تر شدن دکوراسیون شما منجر می شود.


بیشتر بدانید:جزیره کابینت نئوکلاسیک

کمک به زیبایی آشپزخانه های بزرگ

هر کدام از مزایایی که گفتیم، در صورتی که فضای زیادی داشته باشید، شاید به کار شما نیاید. اما این سازه در آشپزخانه های بزرگ کارکرد متفاوت تری هم دارد. وجود چنین محصولی در فضای بزرگ باعث پوشش فضاهای خالی و برقراری تعادل در طراحی شما می شود.

جزیره کابینت


بیشتر بدانید:راهنمای خرید صفحه کابینت

معایب جزیره کابینت

با مزایایی که گفته شد شاید برای داشتن جزیره کابینت ترغیب بشوید. اما اجازه بدهید از برخی معایب آن هم بگوییم که تصمیم درست تری بگیرید. مهم ترین معایب عبارتند از:

کوچک کردن فضا

اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید، داشتن جزیره می تواند فضای شما را کوچک تر هم بکند. از طرفی ممکن است مجبور شوید طراحی کلی و سبک آن را هم تغییر دهید که کاری زمان بر و دشوار خواهد بود. البته شما این امکان را دارید که که جزیره ی کوچکی داشته باشید و در کنار استفاده از مزایای آن، فضای خود را از دست ندهید.

نظافت دشوار

ممکن است مشکلاتی که همیشه در اطراف سینک ظرفشویی و اجاق گاز قرار دارد، در این مورد به اتاق نشیمن هم سرایت کند. مثلا روغن هایی که اجاق گاز را کثیف کرده است یا مانده ی مواد غذایی. در این صورت شاید بهتر است از داشتن آن صرف نظر کنید. گرچه داشتن آن هم به شرط نظافت و تمیزکاری مداوم ممکن است.


بیشتر بدانید:مهم ترین ویژگی های صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

هزینه بالا و زمان طولانی اجرا

هزینه و زمان اجرا هم نکته ای است که می تواند منفی و از معایب به شمار آید. فرض کنید خواستید سینک ظرفشویی را روی جزیره خود تعبیه کنید. در این صورت باید هزینه ها و دردسرهای لوله کشی به قسمتی که در آن قرار گرفته است، بپردازید. قبل از هر چیزی به هزینه ها و ارزش نهایی این کار فکر کنید. کندن کف و قرار دادن لوله ها و … در آن قطعا کار دلپذیر و اسانی نخواهد بود.

جزیره کابینت

سخن آخر

امروزه داشتن جزیره کابینت می تواند به زیبایی و کاربردی تر شدن آشپزخانه ی شما کمک شایانی بکند. مزایای این محصول به قدری زیاد است که قابل چشم پوشی نیست ولی نکات منفی هم هست که البته با کمی حوصله و دقت می تواند از دست آن ها خلاص شوید.

 

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *