پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران را می توان از مهم ترین قسمت های این محصول دانست که زیبایی و کارایی را در دکوراسیون آشپزخانه ما تضمین می کند. اما اصولا این قسمت چیست و به چه شکلی در آشپزخانه ی ما اجرا می شود؟ این قسمت چه تاثیری در کلیت دکور دارد و چگونه باید آن را اجرا کرد؟ چگونه ساخته می شود؟ چه مدل هایی دارد و آیا نصب آن نیاز به ابزار خاص و تخصص بالا دارد؟ اندازه ی استاندارد این قسمت چقدر است؟ آیا جنس این قسمت با بدنه‌ی کار متفاوت است یا هر دو از یک متریال استفاده می کنند؟ همه ی این سوالات وقتی به قسمت تاج کابینت ممبران می رسیم در ذهن ما شکل می گیرد و باید به آن توجه کنیم. در این مقاله پنجدری قصد بررسی همه ی آن ها را دارد تا شما بهترین انتخاب را برای این قسمت از طراحی یونیت های آشپزخانه داشته باشید.

تاج کابینت ممبران چیست؟

تاج کابینت ممبران به قسمتی از این محصول گفته می شود در قسمت بالایی یونیت های دیواری نصب می شود. از آن جایی که محصولات ممبران یا همان وکیوم در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی و ساخته می شوند، طراحی این بخش نیز متناسب با ویژگی های همان سبک هاست.؛ اگرچه قبلا حتی برای محصولات معمولی هم از این قسمت استفاده می کردند، اما امروزه بیشتر در کارهای کلاسیک و نئوکلاسیک که طراحی پیچیده و تجملاتی دارند، این قسمت را اجرا می نمایند. به طور معمول جنس متریال این قسمت با بدنه ی یونیت ها یکسان است. این قسمت جنبه ی دکوراتیو و زیبایی دارد و در کلیت دکوراسیون آشپزخانه ی شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در کنار این زیبایی؛ کارکرد دیگری که آن می توان در نظر گرفت پوشاندن فضای خالی بین سقف و یونیت های دیواری است که می تواند باعث به هم ریختن زیبایی و نظم دکور شما بشود. با توجه به ساخته شدن به وسیله دستگاه های پیشرفته، ظرافت و کیفیت زیادی در این بخش دیده می شود.

انواع مدل های تاج کابینت وکیوم

در مورد تاج کابینت وکیوم باید به مدل هایی که بیشتر از همه به کار می روند هم اشاره ای کرد. در این میان دو مدل اصلی معروف و پرطرفدار وجود دارد و باقی مدل ها به نوعی زیرمجموعه ی آن ها به حساب می آید. شما نیز با توجه طراحی دکور خود و سلیقه ای که دارید، می توانید از بین آن ها مدل مورد پسند خود را انتخاب کنید. و در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

مدل شیاردار

حتما تا به حال تاجی را دیده اید که از بدنه اصلی جلوتر است و فضایی کلاسیک و مجلل خاصی را ایجاد کرده است؟ این مدل را شیاردار می گویند که از زیبایی خاصی برخوردارست و مخصوصا برای سبک کلاسیک و حتی نئوکلاسیک بسیار جذاب می باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد آن می توان گفت شباهت زیاد به ستون ها و سرستون های بناهای تاریخی و باستانی ایرانی مثل تخت جمشید است که شکوه و تجمل بسیاری را برای آشپزخانه ی شما به ارمغان خواهد آورد. البته خوب است دقت کنید که برای مدل شیاردار بهترین محل، آشپزخانه های بزرگ است تا جلوه ی بهتری داشته باشد.

مدل گل تاج

این مدل از طراحی های گوناگون و منبت کاری  ها بهره می برد و ظرافت زیادی را در خود دارد که باعث زیبایی کلیت سازه می شود و البته به چند نوع مختلف تقسیم می شود که هر کدام با توجه سلیقه ی مشتری و سبک یونیت ها قابل اجرا هستند. مدل هایی مثل نقوش اسلیمی، کتیبه ای، خطی و ساده (که به طور خاص برای سبک نئوکلاسیک و فضاهای کوچک تر مناسب است) و مدل های دیگر.

در مجموع این نکته را به خاطر داشته باشید که برای انتخاب مدل مناسب، سه شرط مهم و ضروری وجود دارد: اول از همه سلیقه‌ی شما به عنوان مشتری و کسی که از آن استفاده خواهد کرد، دوم اینکه جزییات سبک و رنگ و طراحی آشپزخانه شما و در نهایت متراژ آن عنصری بسیار مهم محسوب می شود. در مورد سلیقه باید از علاقه ی افراد به یک رنگ یا مدل خاص و یا اجرای یک طراحی و خاص به عنوان عوامل موثر نام برد. در مورد جزییات سبک و رنگ و طراحی نیز باید توجه کنید به عنوان مثال کارهای نئوکلاسیک از نسبت به کلاسیک ها ساده تر هستند و در نتیجه قسمت های مختلف آن باید با همین ویژگی هماهنگ باشد.

اندازه تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران در اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شود که البته این اندازه ها متغیر است و بسته به  میزان فضایی که دارید، می تواند از 3 تا 15 سانتی متر ساخته و نصب شود. برای سبک های کلاسیک به طور معمول اندازه‌های بیشتری در نظر می گیرند؛ چرا که به طور معمول در این سبک از المان ها و طراحی های بزرگ و جاگیر استفاده می کنند تا جزییات بیشتری را هم در آن اجرا کنند..

مزایای تاج کابینت ممبران چیست؟!

تاج کابینت ممبران یک هدف اصلی دارد و آن بخشیدن زیبایی دوچندان به محیط شماست. اما در عین حال می توان از آن کاربرد دیگری را نیز انتظار داشت. از جمله پوشاندن فضای خالی بین بدنه و سقف است که در صورت خالی بودن منظره ی نامطلوبی نشان می دهد. همچنین در کارها و محصولات کلاسیک شما این امکان را دارید که با منبت کاری  دراین قسمت اجرای جزییات چشم نواز به شکوه و تجمل فضای خود اضافه کنید. همچنین این بخشبه بدنه ی اصلی متصل نمی شود و در نتیجه بابت سوراخ شدن، شکست و یا هر نوع آسیب دیگری فکر می کنید ممکن است به یونیت هاس شما وارد شود، نگران نباشید.

فراموش نکنید که در انتخاب و اجرای هر مدلی از این بخش که مدنظر دارید، برای در امان ماندن از اشتباه و مشکلات بعدی بهتر است از استادکاران ماهر و با تجربه کمک و مشورت بگیرید. اجرای این قسمت نیاز به تجهیزات و تخصص ویژه ای دارد و لازم است که حتما به این نکته توجه کنید.

روش نصب تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران برای نصب نیاز به دقت و ابزار و تخصص ویژه ای دارد و نمی توان بدون این موارد انتظار نصب آن را به خوبی داشت. به ویزه در سبک کلاسیک حتما باید از افراد خبره و ماهر در این کار استفاده کنید تا نتیجه ی خوبی بدست آید. این قسمت به وسیله ی نوارهای میخ چوبی و شکل غیر مستقیم به یونیت ها متصل می شود و این نوارها در واقع کمک می کنند که به بدنه‌ی یونیت ها آسیبی وارد نشود و دور تا دور اشپزخانه و یونیت های دیواری به وسیله ی آن احاطه می شود. در واقع هم به قسمت جلویی و هم قسمت کناری بدنه ی یونیت ها متصل می شود.

تاج کابینت ممبران چگونه ساخته می شود؟

تاج کابینت ممبران مثل یونیت هایی که از این متریال ساخته می شوند، به وسیله دستگاه سی ان سی ساخته تولید می شود. در مرحله ی اول ام دی اف خام را برای قطعه از کار وارد دستگاه می کنند تا طرح و نقش دلخواه را روی آن پیاده کند و بعد از آن مجددا روی هر کدام از قطعات به صورت جداگانه روکش پی وی سی را وکیوم  (پرس) می کنند تا در نهایت نتیجه ی نهایی بدست آید. توجه کنید که چون تمام این فرایند با دستگاه انجام می شود که در نتیجه برخلاف مدل های چوبی با دست انجام می شود، از قیمت تمام شده ی کمتری برخوردارند و زیبایی زیادی را به دکور شما هدیه می کنند.

رنگ بندی تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران از آن جایی که در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود، در نتیجه مثل این دو سبک با رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی، طلایی، کرم و در طیف های مختلف اجرا می شود. همچنین اگر به ترکیب رنگ ها علاقه دارید و نمی خواهید فضای شما از یک رنگ به صورت یکسان برخوردار باشد، می توانید رنگ آن را متفاوت از رنگ یونیت ها و در هماهنگی با دستگیره ها اجرا کنید. به عنوان مثال اگر یونیت های شما رنگ سفید دارند، می توانید این بخش را به رنگ طلایی یا با منبت های طلایی داشته باشید که با دستگیره های به همین رنگ طلایی فضای زیبایی را ایجاد می کنند.این نکته در مورد رنگ های دیگری مثل طوسی، کرمی، نسکافه ای و … هم صدق می کند.

سخن آخر

تاج کابینت ممبران به عنوان یک ابزار و قسمت دکوراتیو در این نوع محصولات یکی از پرکاربردترین مواردی است که با خصوصیات سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک کاملا هماهنگ است و البته تاثیز بسیار زیادی در زیبایی فضای شما دارد و می توانید از انواع مدل های آن که در این مقاله به شما معرفی کردیم، استفاده کنید. در انتخاب خود به اندازه ی آن دقت کنید و با توجه به ویژگی های دکوراسیون و فضای خود کار را اجرا نمایید. همچنین به ویزگی های این بخش و مزایا و معایب آن نیز اشاره کردیم و اینکه در نصب آن باید حتما از متخصصین استفاده کنید که به یونیت ها و دیزاین آشپزخانه ی خود آسیبی وارد نکنید.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *