پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران از جمله محصولات پرفروش و پرطرفدار در بازار امروز است و به دلیل ویژگی هایی که این محصول دارد و از طرفی شرایط حال حاضر خانه ها و آشپزخانه های ما توانسته به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. اما به طور کلی این محصول چیست و چه تفاوتی با نوع سفارشی خود دارد؟ چرا قیمت آن نسبت به مدل کابینت ممبران سفارشی  ارزان تر است؟ آیا مدل های متنوعی دارد یا فقط با یک شکل واحد و خاص عرضه می شود؟ در چه اشپزخانه هایی می توان از آن استفاده کرد و چه رنگ هایی را می توان برای آن انتخاب کرد و در نهایت اینکه نقاط مثبت و مزیت های آن چیست؟ با توجه به اینکه چنین محصولی از مشتریان خاص خود برخوردار است پاسخ به این سوالات بسیار ضروری است و در مقاله امروز پنجدری به آن ها می پردازد. در ادامه همراه ما باشید تا کابینت پیش ساخته ممبران به طور کامل بررسی کنیم.

منظور از کابینت پیش ساخته ممبران چیست؟

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران یک سازه ی آماده است که در ابعاد ثابت و آماده به فروش می رسد. تفاوت این یونیت های آماده با مدل های سفارشی آن در همین ابعاد ثابت و متغیر آن هاست و در متریال ساخت هر دو از ورق های ام دی اف وکیوم شده (پرس شده) با روکش پی وی سی ساخته می شوند. دقت کنید که نام دیگر این متریال همان وکیوم است و گاهی به اشتباه این دو را دو محصول متفاوت در نظر می گیرند.

چرا کابینت آماده ممبران ارزان است؟

کابینت پیش ساخته ممبران

قیمت کابینت پیش ساخته ممبران می تواند به طور کلی متاثر از چند نکته باشد؛ اول اینکه شما چه اندازه ای را انتخاب می کنید؟ 3 یا 5 متر؟ نکته بعدی اینکه انتخاب می کنید که کار شما در چه سبکی باشد؟ هرچه ویژگی های بیشتری برای وکیوم آماده خود بخواهید، قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد شد. مثال یک یونیت وکیوم آماده کلاسیک 5 متری به طور حتم از همین نوع محصول با اندازه 3 متر و در سبک مدرن قیمت بیشتری خواهد داشت. احتمالا اگر شما بودجه کمی داشته باشید؛ داشتن یک یونیت وکیوم آماده که حدود 20 تا 40 درصد کمتر از نمونه های سفارشی قیمت دارد، برایتان یک خبر خوب محسوب می شود. از این نظر چنین محصولاتی به صرفه و ارزان قیمت محسوب می شوند. ابعاد استاندارد، تنوع پایین در رنگ و طرح، تولید انبوه با متریالی که برای تولیدکننده ارزان تر هستند -به دلیل خرید عمده ی آن ها- و در نهایت کیفیت معمولی یراق آلات باعث پایین آمدن قیمت نهایی می شود.

تفاوت کابینت پیش ساخته ممبران با مدل سفارشی در چیست؟

کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران با وجود آن که در متریال با نوع سفارشی خود یکسان است؛ اما تفاوت های فاحشی بین این دو محصول دیده می شود. به غیر از مورد قیمت که به طور مفصل در بالا به آن پرداختیم، موارد دیگری هم هستند که باعث تفاوت این محصولات از هم می شوند. در ادامه به آن ها می پردازیم:

ابعاد

در مورد ابعاد و اندازه ی این محصول هم شما با محدودیت مواجه هستید. این مدل معمولا در ابعادی بین 3 تا 5 متر که استاندارد هم هست تولید می شود و اگر متراژ فضای شما با آن همخوانی نداشته باشد، به دردسر می اُفتید. در نتیجه قبل از سفارش محصول در مورد ابعاد و اندازه ی فضای خود بررسی های لازم را انجام بدهید. در سازه های سفارشی اما ابعاد به دلخواه شما می توانند تغییر  کنند. حتی اگر در میانه ی ساخت باشید.

زمان نصب و اجرا

حتما برای شما شگفت انگیز است که در مدت کوتاهی کار تمام شده ونهایی را در آشپزخانه ی خود ببینید که نصب شده و آماده ی استفاده است. بر خلاف مدل های سفارشی که از لحظه ی  انتخاب سبک، رنگ و سایر موارد تا قرارداد با استادکار و نهایتا ساخت و نصب، زمانی طولانی را باید سپری کنید.

تنوع در طرح ها

به این دلیل که در محصولات سفارشی از ابتدا این فرصت و امکان را دارید که همه چیز را بسته به سلیقه و علاقه ی خود انتخاب کنید، با گزینه های زیادی برای انتخاب کردن مواجه شوید. (البته بسته به سبک طراحی و متریال مورد نظر این آزادی عمل متفاوت است ) ولی وقتی شما سازه ای دارید که از قبل ساخته شده و فقط باید نصب شود، طبیعی است که با گزینه های محدودی  در طرح و رنگ سر و کار دارید.

مزایای کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران مزایای قابل توجهی دارد که علت فروش و محبوبیت بالای آن هم در همین مزیت های گوناگونش است. این مزایای عبارتند از:

ظاهر مناسب و فاقد هرگونه درز

با توجه به قیمت های روز بازار در مدل ها و انواع مختلف، ظاهر وکیوم های آماده بسیار مناسب است. از طرفی به خاطر وکیوم کردن روکش پی وی سی، مغزی ام دی اف هیچ گونه درز یا حفره ای ندارد. این موضوع علاوه بر زیبایی، باعث می شود که بدنه و کلیت کار شما در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد.

قابلیت فروش یا جابجا کردن

می توانید بعد از مدتی و زمانی که نیازی به آن ندارید، آن را بفروشید یا در قسمتی دیگری از خانه به کار بگیرید. این مزیت کمتر در مورد سفارشی ها قابل اجراست. مثلا نمی توانید یونیت خود از اشپزخانه بردارید و در اتاق خواب یا حمام استفاده کنید. همچنین در نمونه ی سفارشی نمی توان یک قسمت را در صورت کوچک شدن فضای از کلیت کار کم یا حذف کرد.

نظافت آسان

سطح صاف و یکدست وکیوم آماده این امکان را به شما می دهد که وقتی لکه ای روی آن افتاد، به راحتی و به وسیله ی یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. به طور کلی این صاف بودن سطح که برای مثال در کلاسیک ها کمتر می بینیم، کار ما را برای تمیز کردن گرد و غبار بسیار ساده می کند.

مناسب برای تمام سبک ها

این محصولات را می توانید در انواع سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن داشته باشید و از این نظر در مقایسه با یونیت های سفارشی وکیوم که فقط در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک به کار می روند نیز یک مزیت دیگر دارند.

معایب کابینت پیش ساخته ممبران

علاوه بر همه ی مزایایی که برای کابینت پیش ساخته ممبران برشمردیم، معایبی هم در این محصول وجود دارد که به آن ها می پردازیم. مثل برخی از مزایا در مقایسه تفاوت وکیوم آماده با سفارشی به بعضی از معایب این مدل هم اشاره کردیم که شامل محدودیت در تنوع طرح و رنگ و همچنین ابعاد می شد. در مورد رنگ این مدل ها خوب است بدانید که با وجود تنوع پایین،رنگ هایی مثل سفید، خاکستری و … بخش قابل توجهی از سلیقه های بازار را تامین می کنند. از طرفی اگر ابعاد آن با فضای شما همخوانی نداشت، می توانید بخش های خالی را با ساخت قسمت های تکمیلی پر کنید که البته هزینه ی آن به صورت جداگانه دریافت می شود. اما بعضی دیگر از معایب آن را در ادامه مرور می کنیم:

آسیب پذیری در برابر اجسام تیز

آشپزخانه ی همه ی ما پر از وسایل تیز مثل انواع چاقو، چنگال و … است و اگر این ها به وکیوم آماده شما برخوردی داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد آسیب جدی به آن خواهد زد

تعمیرات دشوار

اگر قسمتی از وکیوم آماده شما دچار خرابی یا آسیب جدی شود، به سختی خواهید توانست آن قسمت را با رنگ یکسان جایگزین کنید. دلیل این مشکل احتمال تولید نشدن محصول با رنگی است که از آن استفاده می کنید.

وابستگی زیاد به مهارت و کیفیت کار سازنده

اگر استادکار شما در برش مهارت و دقت زیادی نداشته باشد و یا از چسب و موادی با کیفیت پایین استفاده کند، مطمئنا شما با محصولی ضعیف و بی کیفیت برخورد خواهید کرد که خیلی زود شما را به دردساز می اندازد.

حساسیت زیاد به نور آفتاب

وکیوم آماده در برابر نور آفتاب تغییر رنگ می دهد و همچنین بعد از مدتی چسب آن می تواند آسیب ببیند. برای کمتر شدن این اسیب ها بهترین راه سپردن کار به افراد مجرب و ماهر و همچنین دقت در استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال از جمله چسب است.

کابینت پیش ساخته ممبران برای چه اشپزخانه ای مناسب است؟

کابینت پیش ساخته ممبران به درد چه اشپزخانه هایی می خورد؟ احتمالا اگر تمایل به خرید و استفاده از این نوع محصول داشته باشید، حتما این یافتن این سوال برای شما ضروری است. با توجه به ویژگی هایی نظیر ابعاد ثابت و تنوع رنگی محدود لازم است به چند نکته در مورد آشپزخانه خود توجه کنید تا در نهایت وقتی قصد خرید یونیت آماده را برای آن داشتید، دچار مشکل نشوید:

  • این محصول را زمانی انتخاب کنید که قصد صرفه جویی در هزینه و زمان خود را دارید و یا بنا به هر دلیل نمی خواهید انواع محصولات سفارشی را به کار بگیرید،
  • ابعاد اشپزخانه با ابعاد انواع محصولات آماده تناسب داشته باشند،
  • آشپزخانه نباید به لحاظ ساخت و ابعادش اصطلاحا نقص داشته باشد و یا دیوارهایش کج باشند.

رنگ بندی کابینت پیش ساخته ممبران

کابینت پیش ساخته ممبران به لحاظ رنگ بندی شما را دچار محدودیت می کند. اما بیشترین رنگ هایی که می توانید برای تزیین و رنگ آمیزی محصول آماده خود از آن ها استفاده کنید، خانواده رنگ های خنثی شامل سفید، طوسی، قهوه ای، طلایی و کرمی است. اگر هم نمی خو.اهید که استفاده از یک رنگ برای شما احساس یکنواختی را تداعی کند، بهتر است از ترکیب این رنگ ها به صورت سفیدطلایی، سفید قهوه ای و… استفاده کنید.

سخن آخر

کابینت پیش ساخته یا آماده وکیوم یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع یونیت ها در بازار است که بنا به قیمت مناسب تر و سرعت بیشتر در نصب و اجرا نسبت به انواع سفارشی مشتریان مختص خود را دارد. اگرچه در مورد ابعاد و تنوع رنگ چندان قابلیت مانور ندارد.  با توجه به پرفروش بودن این محصول برای آن مدل های مختلفی هم تولید می شود. پنجدری در این مقاله با بررسی نکات مختلف مربوط به این محصول سعی کرد تا موارد گوناگون را به روشنی نشان دهد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *