پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

چیدمان کابینت آشپزخانه | نکات کلیدی

چیدمان کابینت آشپزخانه

چیدمان کابینت آشپزخانه | نکات کلیدی

چیدمان کابینت آشپزخانه | نکات کلیدی

چیدمان کابینت آشپزخانه شاید در نگاه اول ساده بنظر برسد و اهمیت زیاد آن به چشم نیاید، اما اگر چیدمان وسایل، اقلام و ابزار به درستی و طبق اصولش انجام نشود بخش زیادی از فضای آن به طور بهینه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل اجرای اصولی یک چیدمان می تواند به شما کمک زیادی در ذخیره سازی مواد غذایی، ظروف، شوینده ها و سایر ابزار آلات به صورت بهینه در فضای قابل استفاده یونیت شما کند. و همچنین دسترسی شما به این اقلام را راحت و آسوده کند.

در این مقاله از پنجدری سعی کردیم تا نکات کلیدی و مهمی را در خصوص چیدمان کابینت آشپزخانه با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

چیدمان کابینت آشپزخانه چگونه باید باشد؟

یونیت ها همواره یکی از بهترین فضا ها برای نگه داری و چینش وسایل آشپزخانه بوده اند. این کار به کاهش شلوغی روی کانترتاپ کمک می کند که این امر برای بسیاری از افراد خوش آیند است. در ادامه بهترین ترتیب مراحلی که می توان به دوباره چینی وسایل آشپزخانه پرداخت را به شما پیشنهاد می کنیم.

1. تمام اقلام درون کانتر را خارج کنید.

قبل از هر کاری بهتر است تمام ابزار، مواد و وسایل از جمله مواد غذایی، شوینده ها، ظروف و هر چیزی که لازم است دور ریخته شود یا تاریخ مصرف آن گذشته است را از داخل کانتر خارج کنید.

2. کانتر را بخوبی تمیز کنید.

از یک شوینده مناسب برای تمیز کردن داخل یونیت استفاده کنید و با دقت تمام گرد و خاک و چربی داخل آن را پاک سازی کنید.

3. ابعاد کانتر را اندازه بگیرید.

ابعاد یونیت را اندازه بگیرید چون برای یک چینش مناسب نیاز به قفسه ها و سوپرمارکت ها و سایر اکسسوری های کاربردی خواهید داشت. بنابراین بهتر است با دانستن ابعاد آن، از قبل آماده باشید.

4. اقلام مشابه را در کنار هم دسته بندی کنید.

قبل از اینکه دوباره وسایل را به داخل یونیت برگردانید. پیشنهاد می کنیم که وسایلی که مشابه هم هستند را در دسته بندی های مختلف گروه بندی کنید. به عنوان مثال شوینده ها، مواد غذایی، ظروف سنگین و ظروف سبک در دسته بندی های جداگانه قرار دهیم.

چیدمان کابینت آشپزخانه

9 نکته کلیدی که برای چیدمان کابینت آشپزخانه باید بدانید

بدون شک از دید خیلی از خانم های خانه چیدمان کابینت آشپزخانه می تواند کاری دشوار و کلافه کننده باشد. در واقع خیلی از ما دارای تعداد زیادی ظروف و وسایل در خانه هستیم که چینش آن ها تا مرز آزار دهنده بودن پیش می رود. اما بهتر است بدانید که با رعایت یک سری نکات ساده و کلیدی می توانید بسیاری از این مشکلات و سردرگمی ها را پشت سر گذاشته و به چیدمان دلخواه خودتان دست یابید.

در ادامه تعدادی از نکات مهم برای چیدمان وسایل در یونیت ها را با شما به اشتراک گذاشته ایم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:

1. در چیدمان کابینت آشپزخانه خود وسایل سنگین تر را در طبقات پایینی قرار دهید:

این روش نیاز به اندکی دقت و برنامه ریزی دارد. تابه ‌های سنگین، قابلمه های درشت و ظروف پذیرایی بزرگ بهتر است در طبقات پایینی نگهداری شوند، در حالی که اقلام سبک ‌تر مانند ظروف ادویه جات و درب قابلمه‌ ها را می ‌توان با خیال راحت در بالاترین سطح قرار داد.

2. وسایل مشابه را در یک چیدمان کابینت آشپزخانه باید کنار هم قرار داد:

این کار در چیدمان می تواند در حفظ نظم و سامان دهی در دراز مدت به شما کمک کند. به عنوان مثال خوراکی ها بهتر است با سایر مواد غذایی، ظروف با ظروف پخت و پز و سایر موارد مشابه همراه شوند.

3. یک چیدمان کابینت آشپزخانه درست از حداکثر فضای ممکن استفاده می کند:

به نحوه استفاده از فضا توجه کنید. یک سامان دهی درست و منظم زمانی که با ابزار و اکسسوری های کاربردی همراه باشد باعث می شود تا از حداکثر پتانسیل فضای ذخیره کردن کانتر شما استفاده شود. در اکثر موارد شما می ‌توانید با تغییر ارتفاع قفسه‌ ها یا استفاده از اکسسوری های مختلف که به قفسه ‌های کوچک اجازه می‌دهد روی قفسه‌های بزرگتر قرار گیرند و یا به راحتی وسایل داخل آن روی هم چیده شوند.

چیدمان کابینت آشپزخانه

4. نگه داشتن قابلمه ها در کابینت های زمینی

از جاگیر ترین لوازم و یا بهتر بگوییم ظروفی که در هر آشپزخانه ای وجود دارند می توان به قابلمه های بزرگ اشاره کرد. مرتب کردن و چیدمان این قابلمه ها کاری سخت است، به همین علت ما استفاده از کانتر زمینی را به عنوان بهترین محل برای نگه داری آن ها پیشنهاد می کنیم.

بهترین حالت چیدمان این نوع ظروف به این صورت است که قابلمه های کوچک را به ترتیب اندازه در داخل بزرگتر ها و در یک سمت قفسه قرار دهید و درب آن ها را نیز در سمت دیگر بچینید تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

5. چیدمان کابینت آشپزخانه با استفاده از سبد سوپرمارکت

استفاده از سبد سوپر مارکت هم می تواند در چیدمان بسیار کاربردی باشد. این اقلام امکان ساماندهی وسایلتان و استفاده از حداکثر فضای موجود در یونیت به بهینه ترین حالت را برایتان فراهم می کنند. همانطور که در قسمت های اول این مقاله اشاره کرده بودیم با توجه به ابعاد یونیت تان که اندازه گیری کرده بودید این سبد ها را تهیه کنید و از آن ها به خوبی استفاده نمایید.

6. چیدمان کابینت آشپزخانه با دسته بندی کردن وسایل

بعد از آنکه وسایل اصلی تان مانند قابلمه ها و ظروف پذیرایی را دسته بندی کردید و چینش آن ها را مشخص کردید، باز هم باید سایر وسایل و لوازم‌ را گروه بندی کرد. یعنی اینکه که وسایلی همچون فنجان، قندان، زیرلیوانی و بطور کل وسایل سرو چای را در یک یونیت قرار داده شوند. به همین صورت سایر طروف مانند بشقاب‌ها، کاسه‌ها، لیوان، قاشق و چنگال و ظروف پلاستیکی باید جدا گانه گروه بندی شوند و در یک یونیت دیگر چیده شوند. همچنین ادویه‌جات، چاقوها، دیس‌ها و سینی‌ها، حبوبات، دستمال‌ها، انواع مواد شوینده، مواد خوراکی و … همه باید به صورت تفکیک‌شده از یکدیگر دسته‌بندی و گروه‌بندی شوند و دارای نظم و قاعده باشند تا هم خودتان و هم اعضای خانواده‌ تان، بتوانید به راحتی محل آن‌ها را پیدا کنید و به سهولت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

چیدمان کابینت آشپزخانه

7. چیدمان کابینت آشپزخانه در قفسه های بالایی

در این بخش به اقلامی که مناسب نگه داری در کانتر های بالا هستند می پردازیم:

مواد غذایی: مواد غذایی میتوانند مناسب نگه داری در این بخش از یونیت باشند تا شما حین آشپزی دسترسی آسانی به آن ها داشته باشید.

لیوان ها و بشقاب ها: اگر ماشین ظرف شویی یا صفحه خشک کن ظروف دارید بهتر است لیوان ها و بشقاب هایتان را در یونیت های بالای آن ها بچینید تا جا به جا کردن آن ها پس از استفاده این ابزار برایتان راحت باشد.

کتاب های آشپزی: بهتر است که کتاب های آشپزی و دستور های پختتان را در قسمتی قرار دهید که کمتر در دید باشد. چون احتمال زیاد زمان زیادی را برای استفاده مداوم از آن ها صرف نخواهید کرد.

8. چیدمان کابینت آشپزخانه در قفسه های پایینی

در این بخش به اقلامی که مناسب نگه داری در یونیت های پایین هستند می پردازیم:

لوازم آشپزخانه: برای دسترسی آسان حین آشپزی بهتر است این لوازم اعم از خردکن، تستر، آبمیوه گیر و … را در قسمت های پایین یونیت قرار دهید چون هم جاگیر هستند و هم وزن زیادی دارند. البته بهتر است لوازمی که به طور روزانه و مداوم از آن ها استفاده می کنید را روی کانترتاپ بچینید.

قابلمه ها، تابه ها: بهتر است قابلمه ها و تابه ها را در یونیت های پایین مجاور اجاق گاز نگه داری کنید. قابلمه ها را به ترتیب سایزشان از بزرگ به کوچک داخل هم قرار دهید تا فضای کمتری را اشغال کنند. برای تابه ها هم می توانید کنار قابلمه ها بچینید و یا اینکه از آویز های هم سایز کانتر استفاده کنید و آن ها را به صورت عمودی بچینید.

ابزار تمیزکاری: وسایل نظافت آشپزخانه را بهتر است در یونیت های پایین و ترجیحا زیر سینک قرار دهید. حتما توجه کنید که مواد شوینده را به هیچ عنوان در یونیت های بالا، بخصوص در کنار یا بالای مواد غذایی نگه داری نکنید.

چیدمان کابینت آشپزخانه

9. استفاده از فضای بالای کانتر برای چیدمان کابینت آشپزخانه

اگر ارتفاع یونیت شما تا سقف بالا نمی رود، می توانید از فضای بالای آن برای چیدمان باقی وسایل اضافی استفاده کنید. از این فضا می توان برای نگه داری گلدان های زیبا، کتاب های آشپزی، ظروف قدیمی و از این دست اقلام استفاده کرد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *