پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

وقتی که شما تصمیم به طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک گرفته اید، در واقع قصد دارید که فضای خود را تبدیل به یک قصر کوچک؛ اما با شکوه و اشرافی بکنید. برای این کار لازم است تا نکات ریز و درشت و ضروری را در مورد طراحی مدنظر خود بدانید و باید رعایت آن ها به بهترین نتیجه ی ممکن دست بیابید. حالا این سوال پیش می اید که نکات گفته شده در مورد طراحی کابینت کلاسیک چیست و شامل چه مواردی می شود؟ برای پاسخ به این سوال و سپس انجام هر چه بهتر طراحی خود در این مقاله پنجدری همراه ما باشید.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک باید اصولی را وجود دارد به دزستی پیاده سازی نمایید. در غیر این صورت شما با محصولی اشفته و بدریخت مواجه خواهید بود که علی رغم هزینه و زمان بسیاری که برای آن صرف کرده اید، چنگی به دلتان نمی زند؛ بلکه حتی باعث ناراحتی هم می شود. برخی از این اصول مربوط به فضای آشپزخانه و خانه ی شما هستند و برخی دیگر مربوط به خود کابینت.

تاثیر فضا در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

متراژ

سبک کلاسیک مختص به فضای بزرگ و بیش از 40 متر است. در فضاهایی کوچک تر از این متراژ نه تنها با یک طرح زیبا و با شکوه مواجه نخواهید بود؛ بلکه تنها درهم ریختگی و بی نظمی و شلوغی است که عاید شما می شود.

نور

روشنایی فضا در دیده شدن یک سازه نقش بسزایی دارد. اگر محیط شما از نور طبیعی خورشید بهره مند نیست، از انواع لامپ برای تامین آن استفاده کنید. لامپ های شما علاوه بر روشنایی، خودشان هم می توانند به عنوان بخشی از دکوراسیون به کار بیایند. نمونه ی واضح و بارز این مورد در مدل های مختلف لوسترها قابل رویت است که علاوه بر تامین روشنایی از بعد زیبایی نیز برخوردارند. دقت کنید که لامپ های مخفی در میان انواع لامپ ها بیشتر مختص سبک های مدرن است.

نکات اصلی در  طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

متریال چوبی

به صورت سنتی، کارهای کلاسیک از متریال چوب بهره می گیرند. اگر چه امروزه رقیب سرسختی مثل ام دی اف برای آن ها وجود دارد، اما بهترین و اصیل ترین متریال برای طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک در واقع همان چوب است. شما می توانید از چوب درختانی مثل گردو، راش، بلوط، توسکا و… استفاده کنید. البته این اصالت محوری باعث بالا رفتن هزینه های ساخت از یک طرف و دشواری نگهداری از طرف دیگر است. باید در فواصل زمانی منظم با واکس های مخصوص چوب سازه ی خود را حفاظت کنید که آسیب های مختلف مثل هجوم حشرات و پوسیدگی بر اثر تماس آب و رطوبت در امان بماند.

رنگ

یک محصول ساخته در سبک کلاسیک به طور معمول از رنگ های خنثی که نشانه ای از اصالت و وقار هستند، استفاده می کند. رنگ هایی که شامل خانواده ی رنگ های خنثی می شود. مثل سفید، طلایی، کرم، خاکستری و… . همچنین به یا داشته باشید که ممکن است استفاده از فقط یک رنگ باعث دلزدگی باشد و خسته کننده شود. اما جای نگرانی نیست! رنگ همیشه دوست داشتنی سفید این قابلیت را دارد که همه دیگر رنگ ها ترکیب خاصی و دلپذیری ارائه دهد. مثل سفید طلایی، سفید صدفی، سفید کرم و… . در نهایت اینکه به یاد داشته باشید رنگ های تند و به اصطلاح آوانگارد در مورد کلاسیک ها کاربرد ندارد و با اصول ذاتی این سبک در تضاد است.

درب ها

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

گزافه گویی نیست اگر بگوییم درب مهم ترین و اصلی ترین قسمت یک کابینت کلاسیک به شمار می آیدو منبت کاری و برجستگی های روی درب این محصول به عنوان شناسنامه ی آن مطرح می شود و شما در طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه خودتان حتما به درب ها توجه داشته باشید.

تاج، پاخور و سرستون

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

تاج یعنی بالاترین نقطه یک کابینت که فضای خالی بین آن تا سقف را پوشش می دهد. در محصولات کلاسیک، این قسمت با طراحی های سنتی و مدل هایی نظیر معماری روم باستانی یا ستون های تخت جمشید به زیباترین شکا ممکن نمایان می شود. همچنین پاخورها هم در این سازه ها مهم هستند. پاخور باعث می شود که فضای خالی پایین کابینت به چشم نیاید و در عوض شما با یک دکور زیبا آن را از دید بقیه افراد پنهان کنید.

همچنین در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک از عنصری به نام ستون و سر ستون هم استفاده می کنند که در کناره ها به صورت ممتد از پایین تا بالا کشیده شده اند و طرح گوناگونی از آن ها وجود دارد.

دستگیره ها

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

امروزه محصولاتی تولید می شود که دستگیره های مخفی یا بسیاری کوچکی دارد. در دنیای کارهای کلاسیک اما هیچگاه اینگونه نیست و دستگیره مثل طرح کلی کار، بزرگ و سنگین هستند تا نشان دهنده ی شکوه و تجمل هر چه بیشتر باشند. جنس این دستگیره به طور معمول می تواند از فلزاتی همچون برنج باشد.

قرینگی و تقارن

از دیگر از ویژگی ‌های مهم در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک قرینگی و تقارن میان اجزا و قسمت های مختلف آن است به این معنا که هر تعداد و هر مدل کابینتی که در یک طرف آشپزخانه نصب شده باشد در طرف دیگر آشپزخانه هم قابل مشاهده است. علاوه بر این طرح هایی که روی درب ها کار شده و حتی اندازه و تعداد ستون ها و سر ستون ها در دوطرف کابینت با یکدیگر هماهنگی و انطباق دارند. این اوج نظم و هارمونی و البته اصالت را در این سبک محصولات نشان می دهد و در عین حال یک نوع سادگی خاصر در آن هم دیده می شود.

سخن آخر

برای موفقیت در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک، نیاز به صرف زمان و حوصله زیادی دارید تا به بهترین نتیجه ی ممکن برسید. چرا که این نوع محصولات طرح پیچیده و پر جزییاتی دارند و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. توجه به عوامل محیط مثل متراژ فضا و نور آن در کنار توجه به متریال، رنگ، طرح درب ها و… لازمه داشتن محصولات کلاسیک است که در این مقاله از پنجدری سعی کردیم آن ها را بررسی کنیم.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *