پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

کابینت رنگی | انواع و جذاب ترین…

کابینت رنگی

کابینت رنگی | انواع و جذاب ترین…

کابینت رنگی | انواع و جذاب ترین…

کابینت رنگی در آشپزخانه باعث زیبایی کلی دکوارسیون خانه و آشپزخانه می شود. امروزه رنگ ها در دکوراسیون بسیار متنوع شده است و برای اینکه بخواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید کمی کمی کار دشواری دارید. کابینت رنگی علارقم اینکه باعث زیبایی خانه است باعث دور شدن روحیات بد نیز می شود و به خانه شما شادی را اضافه می کند. شما می توانید در حال انتخاب نوع متریال از چند نقش بهره ببرید و زیبایی آن ها را چند برابر کنید تا یکی از دلایل معروفیت کابینت آشپزخانه را درک کنید. در ادامه همراه پنجدری باشید تا به طراحی کابینت رنگی، تاثیر این طراحی بر روی دکوراسیون، شکل آن در آشپزخانه های بزرگ و کوچک و… به صورت بسیار جامع بپردازیم.

کابینت رنگی

برای طراحی کابینت رنگی از چه نکاتی باید پیروی کنیم ؟

طراحی آشپزخانه به صورت کلی به خیلی چیز ها بستگی دارد ولی اگر بخواهیم برای طراحی این مدل یعنی کابینت رنگی نکاتی را بگوییم می توانیم به نکات زیر اشاره کنیم.

  1. سبک مورد نظر :

برای طراحی کابینت رنگی شما در ابتدا باید به این توجه کنید که سبک مورد نظری که می خواهید چیست؟

همانطور که می دانید بیشترین استفاده از این نوع دکوارسیون را درون سبک مدرن می بینیم چون می توان از آن ها به صورت کامل بهره گرفت و حتی می توان آن ها را به صورت مات یا برق استفاده نمود، شما در این مدل هیچ محدودیتی در رابطه با طراحی نخواهید دید و میتوانید یک آشپزخانه زیبا برای خودتان طراحی کنید.

سبک نئوکلاسیک نسبت به مدرن آن تنوع لازم را ندارد و کمی دچار محدودیت هایی می شود. نئوکلاسیک به این خاطر که تقریبا ظاهری کلاسیک دارد نمی توان خیلی از طرح های روشن استفاده نمود اما اگر شما بتوانید انتخاب درستی را برای این سبک داشته باشید یک آشپزخانه بسیار زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.


بیشتر بدانید:کابینت سفید طوسی، مناسب آشپزخانه شما

اگر می خواهید از این مدل های قدیمی بهره ببرید باید بگوییم که شما نمی توانید از آن تنوع استفاده نمایید به این خاطر که سبک کلاسیک به دوران رم و یونان باستان بر می گردد و پر از نقش و نگار بر روی خود است وقتی شما بخواهید از قرمز یا آبی استفاده نمایید اصلا نمی تواند آشپزخانه زیبایی را به شما تحویل بدهد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد سبک در کابینت رنگی بگوییم به این شکل می شود که : شما می توانید از آن در سبک مدرن بیشترین بهره برداری را داشته باشید و در صورت علاقه به ظاهری کلاسیک می توانید از نئوکلاسیک استفاده نمایید.

سبک مورد نظر کابینت رنگی

  1. استفاده از رنگ های شاد :

خب همانطور که می دانید شما می توانید در این کابینت ها از نگون های مختلفی استفاده نمایید از روشن تا تیره اگر قرار باشد در استفاده از آن ها به شما عزیزان یک توصیه بکنیم این است که از طرح های شاد استفاده کنید به این خاطر که در طولانی مدت باعث خستگی نمی شود و روحیه بخش نیز می باشد. البته اگر طرح روشن برای شما جالب نیست می توانید از  آبی تیره و… نیز استفاده نمایید این نکته فقط سلیقه ایی می باشد.


بیشتر بدانید:کابینت کرم، انتخابی زیبا و بی نظیر (انواع مدل + 14 عکس)

  1. زیاد روی نکردن در استفاده از رنگ های شاد :

در استفاده از طرح شاد باید به این نکته توجه کنیم که نباید در آن زیاده روی کنیم به دلیل اینکه زیاده روی در آن باعث می شود خانه و آشپزخانه از آن چیزی که مورد نظر شما است فاصله بگیرد پس بهتر است در کنار استفاده از آن ها از نمونه خنثی نیز استفاده نماییم.

زیاده روی نکردن در رنگ

  1. تطابق دادن رنگ های کابینت با محیط منزل :

از آن جایی که آشپزخانه یکی از اجزای مهم خانه می باشد باید طراحی و دکوراسیونی که دارد با محیط خانه در یک سو باشد. اگر می خواهید در آشپزخانه یا خانه خود از سبک کلاسیک استفاده کنیم باید در همه اجزای خانه از آن پیروی کنیم تا یک خانه یک شکل و زیبا را برای خودمان بسازیم. در زمانی که دارید از این نوع استفاده می کنید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی اجزای آشپزخانه از جمله سرامیک ها یا کف پوش ها ، دیوار ها و… در تطابق باشند.

تاثیر کابینت رنگی بر روی دکوراسیون آشپزخانه

کابینت رنگی از آن جایی که اسمش مشخص است از رنگ پوشیده است. آن ها در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و زیاد در توجه قرار می گیرد. آن ها در محیط باعث می شوند به ما احساس های مختلفی دست بدهد مثل سبز که در طبیعت وجود دارد. در روانشناسی این عقیده وجود دارد که در محیطی که شاد است از طرح های پر انرژی در آن استفاده شده است پس چنانچه خواهان دوکوراسیون آشپزخانه شاد هستید می توانید از فام های پر انرژی استفاده کنید. به صورت کلی نقش در دکوراسیون آشپزخانه اهمیت زیادی دارد شما می توانید با انتخاب نوع دکور درست نسبت به سبک مورد نظر خودتان یک آشپزخانه بسیار زیبا را خلق کنید.

کابینت رنگی در دکوراسیون داخلی


بیشتر بدانید:کابینت مات + عکس

کابینت رنگی برای چه خانه هایی مناسب می باشد

این نوع طراحی به صورت کلی در همه خانه ها استفاده می شود و بسته به افراد درون خانه متغییر می باشد تا بگوییم بسته به نوع خانه. البته باید این را بگوییم هر چه خانه بزرگ تر باشد این یونیت ها خودشان را بیشتر نشان می دهند و محیط را زیبا می کنند. نمی توان گفت که این یونیت ها برای چه خانه ایی خوب است یا برای چه خانه ایی بد است چون کاملا یک بحث سلیقه ایی می باشد و باید انتخاب های درست داشت.

کابینت رنگی در آشپزخانه های بزرگ

این محصولات می توانند یک ایده بسیار خوب در آشپزخانه های بزرگ باشند به این دلیل که به صورت کامل فضا ها را پر می کند و باعث زیبایی بی نظیر می شوند. نکته ایی که باید به آن توجه شود در این شکل از طراحی این می باشد که نباید بیش از دو رنگ در آن استفاده شود چون زیبایی اصلی خود را از دست می دهد یا اگر قرار است استفاده شود از یک طراح خوب درخواست کنید تا به درستی برای شما انتخاب کند.

کابینت رنگی در آشپزخانه های کوچک و بزرگ

کابینت رنگی در آشپزخانه های کوچک

این یونیت ها برای آشپزخانه های کوچک زیاد مناسب نیستند ولی نمی توان گفت که ناصلا از این نوع ها استفاده نمی شود، شما  می توانید از این دکوراسیون استفاده نمایید فقط باید انتخاب های بسیار درستی را داشته باشید تا آشپزخانه زیبایی را به دست آورید. اگر می خواهید در این آشپزخانه ها از کابینت رنگی بهره ببرید بهتر است به صورت تک باشد یا اگر می خواهید دو فام استفاده نمایید از نمونه های هم خانواده استفاده نمایید تا باعث زیبایی شود نه زشتی.

اگر بخواهیم بگوییم که کابینت رنگی در آشپزخانه های بزرگ یا کوچک زیبا تر می شوند، آشپزخانه های بزرگ گزینه بهتری می تواند باشد چون رنگ ها را به خوبی نشان می دهد.

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه چیست ؟

خب هماطور که در بالا خوانده اید نمی توان به صورت کاملا حتمی گفت این رنگ بهترین است به این خاطر که در هر سبک شما می توانید از شکل های مختلف استفاده نمایید مانند : آبی تیره در نئوکلاسیک. اما اگر بخواهیم بگوییم امروزه از چه نمونه هایی بیشتر برای کابینت رنگی استفاده می شود می توانیم به : قهوه ایی روشن ، سفید و چوب اشاره کنیم.

بهترین رنگ برای کابینت رنگی

بیشتر بدانید:7 ایده جدید برای کابینت آشپزخانه کوچک + عکس

تاثیرات رنگ بر روی انسان

انتخاب رنگ برای آشپزخانه بسیار مهم می باشد به این دلیل که آن ها همواره بر روی روحیات انسان ها خواسته یا ناخواسته تاثیر گذاشته اند و می گذاردند. شما اگر شخصی پر تحرک هستید بهتر است از فام های آرامش بخش استفاده نمایید یا اگر شخصی آرام هستید می توانید از نگون های شلوغ استفاده نمایید پس با این تفاسیر شما بسته به نوع شخصیت و تفکرات خودتان می توانید فام مورد نظر را انتخاب کنید و از آن برای کابینت رنگی خود استفاده نمایید.

تاثیرات رنگ بر روی انسان

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *