پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

امروزه صفحه کابینت بتنی به یکی از محصولاتی تبدیل شده که می تواند در دکوراسیون آشپزخانه ی ما حضور داشته باشد. با وجود آن که ممکن است استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی کمی عجیب به نظر برسد اما صفحه کابینت بتنی نوعی سنگ مصنوعی به شمار می آید که از بتن قالب ریزی شده در آن استفاده می کنند تا متریالی مناسب و البته با ویژگی و کیفیت قابل توجه ارائه نمایند. اگر هنوز متقاعد نشده اید که چنین چیزی امکان پذیر است و می خواهید از این موضوع چیزهای بیشتری بخوانید، در این مقاله همراه پنجدری باشید.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت

صفحه کابینت بتنی چیست؟

صفحه کابینت بتنی

ممکن است شما صفحه کابینت بتنی را با چیزی که در اسم خیلی به آن شباهت دارد اما در واقعیت اصلا متریال و سازه ی دیگری است اشتباه بگیرید و تصور کنید که همان کابینت بتنی است. در حالی که این دومی شامل محصولی می شود که در سبک مدرن قرار دارد و از مغزی ام دی اف با روکش طرح بتن ساخته شده است.

این محصول اما یک رویه ی مقاوم است که با ریختن متریال بتن در قالب هایی با اندازه ی مشخص و طرح های مختلف ساخته می شود. می توان در هنگام ساخت رنگ های گوناگونی را به آن اضافه کرد تا تنوع رنگی هم ایجاد شود. اما به طور کلی یکی از اصلی ترین و زیباترین آن ها که به نوعی شناسنامه ی این محصول به حساب می آید، رنگ خاکستری است. وقتی این رنگ با طراحی مدرن مینیمالیستی ترکیب شود، قطعا شما از انتخاب خودتان پشیمان نمی شوید. گرچه شاید مینیمال بودن این محصول ما را به یاد سبک مدرن بیاندازد، اما می توان آن را در انواع نئوکلاسیک و کلاسیک هم به کار برد.

این محصول را می توان برای کابینت هایی مثل پولیشی، چوب و روکش چوب، ام دی اف و ممبران نیز به کار برد. البته توجه کنید که رنگ رویه با سایر اجزای دکوراسیون شما هماهنگ باشد تا زیبایی را در کنار هماهنگی و یکدستی داشته باشید.


بیشتر بدانید:راهنمای خرید صفحه کابینت

مزایای صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی دارای مزایای بسیار و البته معایبی همراه با آن است که در ادامه به صورت مجزا و کافی آن را بررسی می کنیم. مهم ترین این مزایا عبارتند از:

ظاهر مجلل و متفاوت

برخلاف نامی که این سازه دارد و متریال ساخت آن، خبری از یک ظاهر زمخت و بی روح و فاقد هرگونه جذابیت نیست و اتفاقا عکس این موضوع به چشم می خورد. شباهت بسیار آن به سنگ های طبیعی و همچنین برخورداری از تنوع رنگی به شما کمک می کند که زیبایی کار را حفظ کنید.

هماهنگی با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف کابینت

گفتیم که اصلی ترین و مهم ترین رنگی که به صفحه کابینت بتنی می زنند، خاکستری و سایر رنگ های خنثی است. این موضوع سبب می شود که به سادگی بتوانید آن را با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی و آشپزخانه ی خود هماهنگ کنید.

صفحه کابینت بتنی

نگهداری آسان

هر چیزی در زندگی خود به کار می بریم، اگر نگهداری دشواری داشته باشد، احتمالا برای ما همیشه دردساز خواهد بود. از این حیث صفحه کابینت بتنی باز  هم دارای مزیت است. نظافت این محصول با مقداری آب گرم و صابون امکان پذیرست. اگر هر چند وقت یک بار آن را در برابر آب عایق بندی کنید، خیال تان از رشد باکتری ها نیز راحت خواهد بود. برای آب بندی کردن آن نیز کار چندان سختی ندارید.

مقاوم در برابر حرارت

نمی شود در آشپزخانه باشیم و خبری از قابلمه و ماهیتابه و یا سایر ظروف و وسایل با حرارت خیلی زیاد نباشد. صفحه کابینت بتنی تحمل هر نوع ظرف داغی را دارد و شما نگرانی چندانی بابت این مسئله نخواهید داشت. البته این باعث نمی شود که احتیاط را کنار بگذارید.

مقاوم در برابر خراشیدگی و استحکام بالا

متریال بتن برای شما سختی و مقاومت و استحکام بالایی به ارمغان می آورد. به نوعی که این سنگ مصنوعی حتی از سنگ های طبیعی نیز مقاوم تر به نظر برسد و در برابر فشار و وزن بالا دچار خمیدگی نشود و به راحتی نیز خط و خش روی سطح آن نیفتد.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت هارکس

معایب صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

در کنار همه ی این نکات مثبت، معایب و نکات منفی را هم نمی توان از در نظر نگرفت. مهم ترین معایب این محصول عبارتند از:

تنوع رنگی کم

دست شما در انتخاب رنگ محصول خود در صفحه کابینت بتنی چندان باز نیست و محدودیت دارید. اما همان طور که در بالا گفتیم، رنگ های خنثی موجود به راحتی قابلیت هماهنگ شدن و با سایر رنگ ها را دارند.

لک پذیری بالا

سطح متخلخل این متریال و امکان نفوذ آب به آن -البته اگر خوب و استاندارد عایق بندی نشود- به سادگی امکان رشد انواع باکتری و پدید آمدن لکه های مختلف را خواهد داشت.

ترک خوردن به مرور زمان

بعد از گذشت مدتی امکان ایجاد ترک بر روی صفحه شما خواهد بود. البته توجه کنید که این مورد به دلیل استحکام یا ضعف کار نیست و فقط از لحاظ زیبایی دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار می دهد.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت 5 سانتی شرکتی

قیمت صفحه کابینت بتنی

صفحه کابینت بتنی

همیشه و در حال خرید و انتخاب یک محصول برای خود یا خانه ی خود، قیمت یک عنصر تعیین کننده است. در مورد صفحه کابینت بتنی هم این موضوع صدق می کند. چنین محصولی به طور طبیعی و به خاطر ویژگی هایی که دارد گران است. اما مهم ترین مواردی که بر قیمت نهایی کار شما تاثیر می گذارد این ها هستند:

ضخامت و ابعاد صفحه کابینت

بی رنگ یا رنگ دار بودن صفحه کابینت

نوع طراحی و برشکاری‌های صفحه کابینت

مهارت و خلاقیت سازنده

برخی صفحات از پوشش رزین استفاده می کنند که به همین دلیل هم قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند. همچنین ممکن است شما طرح خاصی از سازنده و اجراکننده بخواهید که طبیعتا هزینه ی شما افزایش می دهد.

سخن آخر

یکی از جدیدترین متریال ها در دکوراسیون آشپزخانه، صفحه کابینت بتنی است که با داشتن متریال خاص و با دوام می تواند گزینه ای مطمئن برای شما باشد. اگر از جهت هزینه نگرانی خاصی ندارید، این محصول شما را برای داشتن یک طراحی فوق العاده به آن چیزی که می خواهید، می رساند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *