پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

استاندارد های کابینت از جمله موارد مهمی هستند که در طراحی و بازسازی کابینت خانه خود باید به آن توجه کنید. هنگامی که زمان بازسازی آشپزخانه می رسد یکی از مهمترین تصمیم هایی که خواهید گرفت انتخاب یک طراحی مناسب است و این کار با داشتن آگاهی کافی نسبت به استاندارد های کابینت تا حد زیادی ساده خواهد شد. استاندارد های کابینت تنها جهت کاربردی که دارند به عنوان کابینت آشپزخانه استفاده نمی شوند بلکه نقش بزرگی را در زیبایی و طرح کلی فضای خانه شما ایفا می کنند. لذا جهت گرفتن یک تصمیم آگاهانه در انتخاب یک سبک یا متریال مناسب دانستن استاندارد های کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با این مقاله از پنجدری همراه باشید تا مهمترین استاندارد های کابینت را یاد بگیرید.

استاندارد های کابینت مهمی که باید به آنها توجه کنیم

استاندارد های کابینت در ساخت

منظور از استاندارد های ساخت کابینت، متریال ها و روش هایی هستند که برای ساخت کانتر بکار گرفته شده اند. دو تا از شناخته شده ترین انواع ساخت کانتر، قاب دار (Framed) و بدون قاب (Frameless) هستند که نوع Framed دارای یک قاب دور بخش جلویی جعبه است، در حالی که حالت Frameless این قاب را ندارد. مدل قاب دار بیشتر حال و هوایی سنتی دارد و معمولا مستحکم است در حالی که مدل بدون قاب ظاهری شیک تر و مدرن تر دارد.

سایر استاندارد های کابینت در زمینه ساخت شامل توجه به نوع چوب یا متریالی که جهت ساخت جعبه آن، در و همچنین یراق ها و لولا ها استفاده شده می باشد. برای مثال برخی از جنس MDF هستند و در حالی که برخی دیگر از چوب صلب یا plywood ساخته شده اند. چوب صلب اصولا به عنوان با دوام ترین و مستحکم ترین گزینه شناخته می شود اما از طرفی گران تر است.

به هنگام انتخاب یراق و لولای مناسب انتخاب گزینه های با کیفیت که سال ها عمر کنند بسیار مهم است. برای مثال استفاده از لولاهای آرام بند انتخاب پرطرفداری می باشد. چون از محکم بسته شدن درب جلوگیری می کند و این امر منجر به افزایش طول عمر آن ها می شود.


بیشتربدانید:مناسب ترین ارتفاع کابینت برای آشپزخانه

استاندارد های کابینت (اندازگیری و ابعاد)

استاندارد های اندازه گیری به ابعاد اشاره می کند. اندازه های استاندارد یک کانتر با توجه به تولید کننده آن ها متغیر است، اما برخی ابعاد معمول وجود دارند که پیدا کردن آنها امکان پذیر است. کانتر های پایه عموما 61 سانتی متر عمق و 88 سانتی متر ارتفاع دارند، در حالی که نوع دیواری آنها معمولا 30 سانتی متر عمق و 76 سانتی متر ارتفاع دارند.

دانستن اندازه اتاق و ابزاری که قصد اعمال آنها را دارید بسیار مهم است. اطمینان حاصل کردن از اندازه میز ها و اینکه آیا به خوبی در کنار ابزار دیگری که قصد اعمالشان را دارید فیت و سازگار هستند یا نه بسیار مهم است. برای مثال اگر فضای کمی در اتاق یا آشپزخانه خود دارید بهتر است از میز های سفارشی سازی شده استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از فضای موجود ببرید.

استاندارد های کابینت (نصب)

استاندارد های کابینت در بخش نصب به دستورالعمل نصب آن اشاره دارند. نصب صحیح برای اطمینان از ایمن و کاربردی بودن آن بسیار مهم است. آن ها باید به طور ایمن به دیوار و سطح متصل شوند تا از هر گونه حادثه یا آسیب جلوگیری شود.

برای اطمینان حاصل کردن از نصب صحیح، استخدام یک نصاب حرفه ای مهم است. نصب نادرست می تواند منجر به مشکلاتی مانند افتادگی یا کج شدن یونت و درب ها شود. یک نصاب حرفه ای می داند که چگونه آن ها را به درستی تراز کند و به دیوار بچسباند.


بیشتر بدانید:چیدمان کابینت آشپزخانه | نکات کلیدی

استاندارد های کابینت (پرداخت سطح)

استاندارد های کابینت در بخش پرداخت سطح به فرآیند پرداخت کیفیت سطح کانترها با استفاده از رنگ، لکه دار یا سایر پوشش ها اشاره دارد. فرآیند پرداخت می تواند بر دوام و ظاهر محفظه ها تأثیر بگذارد، بنابراین انتخاب یک روکش با کیفیت بسیار مهم است.

برخی از روکش های متداول برای کانتر ها شامل روکش های رنگ شده، لکه دار یا لمینت شده است. روکش های رنگ شده به دلیل تطبیق پذیری خود محبوب هستند، در حالی که پوشش های رنگ شده زیبایی طبیعی چوب را به نمایش می گذارند. از طرفی روکش های لمینت انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند گزینه ای کم هزینه داشته باشند.

هنگام انتخاب یک روکش، مهم است که دوام و الزامات نگهداری هر گزینه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، روکش های رنگ شده ممکن است در طول زمان به نگهداری بیشتری نیاز داشته باشند تا از بریدگی یا پوسته شدن جلوگیری شود، در حالی که روکش های لمینت معمولاً دوام بیشتری دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

استاندارد های کابینت در سبک

در سبک به طراحی و زیبایی اشاره دارد. انواع سبک های مختلفی از جمله سنتی، مدرن و ترکیبی برای انتخاب وجود دارند. نوع سنتی ظاهری کلاسیک و جاودانه با پنل های برجسته و جزئیات آراسته دارند، در حالی که نوع مدرن، ظاهری براق و مینیمالیستی با خطوط تمیز و سطوح صاف دارند. نوع ترکیبی عناصر سبک سنتی و مدرن را با هم ترکیب و ظاهری آرام تر و با تنوع بیشتر ایجاد می کنند.

هنگام انتخاب سبک مورد پسند خود، مهم است که طراحی کلی اتاق و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. شما می خواهید سبکی را انتخاب کنید که مکمل سایر عناصر موجود در اتاق مانند کانترتاپ و کفپوش باشد. به خاطر داشته باشید که اگرچه ترندها ممکن است بیایند و بروند، انتخاب یک سبک کلاسیک و جاودانه می تواند زیبایی و کاربردی بودن میز های شما را تا سال های آینده تضمین کند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *