پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

اهمیت آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از ابزار و وسایل پیشرفته و هوشمند در خانه ها دوچندان شده است. هنگامی که تکنولوژی وارد آشپزخانه ها می شود انتظار خواهیم داشت که عملکرد یک کابینت آشپزخانه مدرن در بالاترین سطح قرار بگیرد. ابزارهای پیشرفته ی ذکر شده را می توان به عنوان دستگاه‌های واقعی، مجهز به ویژگی‌های تکنولوژیکی بسیار پیشرفته، ارزیابی کرد. در برخی موارد می ‌توان آن‌ها را به شبکه اتوماسیون خانگی متصل کرد، برنامه‌ریزی کرد، از راه دور مدیریت کرد و حتی از آنها در کابینت آشپزخانه استفاده کرد. در یک آشپزخانه هایتک، اشتیاق هر سرآشپز کوچک و بزرگی دست نخورده باقی می‌ماند، اما نحوه تهیه غذا ها به‌طور اساسی تغییر می‌کند.  در این مقاله از پنجدری با ما همراه باشید تا کمی با آشپزخانه هایتک و مدرن آشنا شویم.

تکنولوژی در آشپزخانه هایتک مجهز به وسایل مناسب

جای تعجب نیست که برای تعریف وضعیت کنونی جهان آشپزی، ما از “رنسانس معده” صحبت می کنیم. از سیستم های خنک کننده تا سیستم های آماده سازی و پخت و پز، تکامل این تجهیزات نشان دهنده دوره ای نوین در یک آشپزخانه هایتک است که یادگیری، پیاده سازی و بکارگیری این تکنیک های ابتکاری و جدید را با خود به همراه دارد.

تکنولوژی در آشپزخانه هایتک مجهز به وسایل مناسب

اگر اولین هدف دستگاه های مجهز به تکنولوژی پیشرفته سرعت بخشیدن و ساده کردن تمام مراحل پردازش باشد، این نگرش با خود تکامل و پیشرفت مفهوم یک آشپزخانه مدرن را به همراه خواهد داشت که عموم مردم را بیش از پیش به علم نزدیکتر می کند.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن سفید (قیمت ، باید ها و نباید ها …)

9  وسیله کوچک و بزرگ کاربردی برای یک آشپزخانه هایتک و مدرن

امروزه در آشپزخانه از وسایلی استفاده می شود که در هر زمینه ای، از نگه داری مواد اولیه گرفته تا پخت و تغییر آنها تاثیر گذارند. در ادامه 9 مورد را که علاوه بر افزایش کارایی و عملکرد آشپزخانه هایتک شما، دارای ویژگی های مهی همچون طراحی خلاقانه، صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی هستند را بیان می کنیم.

آشپزخانه هایتک

استفاده از یخچال های با قابلیت اتصال به اینترنت در آشپزخانه هایتک خود

آیا یخچال ها فقط برای نگهداری مواد غذایی تازه استفاده می شوند؟ دیگر نه. در یک آشپزخانه هایتک، یخچال هوشمند شما به تنهایی یخ می سازد، مناسب ترین سطح رطوبت را برای هر غذا اعمال می کند و علاوه بر آن برای یافتن محتویات درون یخچال، کافیست از نمایشگر روی در آن استفاده کنید و تمامی غذا هایی که در آن نگه داری کرده اید بدون باز کردن در یخچال مشاهده کنید و اتلاف انرژی و سرما را تا 40% کاهش دهید.

اجاق گاز القایی با هود یکپارچه عضوی جدا نشدنی از یک آشپزخانه هایتک

در توصیف این اجاق گازهای هوشمند با کلاس انرژی سطح اول تنها کافیست بگوییم، می توان همزمان برای پخت، مکش، فیلتر و تصفیه هوا از آنها استفاده کرد و علاوه بر این ویژگی ها حتی در صورت خاموش شدن به طور تصادفی تمام تنظیمات را به خاطر می‌سپارند.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

ورود رونر (Roner) به آشپزخانه هایتک و مدرن برای انجام آشپزی sous vide

شاید دیدن واژه سو وید (sous vide) و رونر برایتان کمی ناشناخته باشد. درواقع سو وید نوعی سبک نوین آشپزی است که امروزه در رستوران های پیشرفته و معروف استفاده می شود. در آشپزی سو وید با استفاده از رونر که یک نوع فر خاص است که در آن با نگه داشتن جریان آب در دمایی دقیق و مشخص به پخت غذا می پردازند. حال مرز جدید تکنیک های آشپزی، اکنون به لطف گسترش رونرها به همه آشپزخانه ها رسیده است.

ورودی خاص برای آشپزخانه هایتک

سیاره ای (Planetary)

این وسیله برای ورز دادن، هم زدن، ترکیب کردن، چرخ کردن گوشت و چرخاندن خمیر ضروری است. چند منظوره است و به سادگی تمیز می شود و روی میز کار ثابت قرار می گیرد تا همیشه آماده استفاده باشد.

غذاساز (food processor)

این وسیله که زمانی به نام  غذا ساز  نامیده می شد، امروزه یک وسیله کاملاً چند منظوره است. با اتصال آن به میکسر سیاره ای، از پتانسیل این دستگاه حداکثر بهره برداری می شود و کارایی ده ها وسیله در آشپزخانه به دست می آید.

فر های Watch and Touch

وجود یک دوربین و سنسور صدا در داخل فر به شما این امکان را می دهد که حتی اگر در اتاق دیگری هستید، پخت و پز را که در داخل آن انجام می شود نظارت کنید و از طریق دستورات صوتی از راه دور آشپزی را مدیریت کنید.


بیشتر بدانید:انواع کابینت مدرن

فر پیتزا

برای پخت یک پیتزای ایده آل، فوکاچیا، گوشت و دسرهای کوچک استفاده از مدل های جمع و جور، بسیار خوش دست و کاربردی این فر ها که حتی به صورت گازی نیز موجود هستند پیشنهاد می کنیم که حتی جایگزینی مناسب برای اجاق باربیکیوی در حیاط شما هستند.

فر پیتزا برای آشپزخانه هایتک

کروک پات (Crockpot)

کروک پات ها نوعی قابلمه های برقی هستند که برای پخت آرام سوپ و سایر غذا ها استفاده می شوند. با اینکه قیمت آنها کمی بیشتر از زودپز کلاسیک است، اما برقی هستند و دارای تایمر داخلی اند. همچنین می تواند بخار کند و مصرف انرژی را کنترل می کند که همیشه کافی و محدود است.

ماشین ظرفشویی

پس از پایان پخت و پز، برای شستن ظروف می توانیم از این دستگاه مجهز به یک هوش مصنوعی استفاده کنیم. که به طور مستقل مناسب ترین برنامه را برای پاک سازی کثیفی انتخاب می کند. و اگر آن را پیدا نکرد با ارسال پیام به موبایلتان با شما تماس می گیرد.

panjdarii ir getting to know high tech and modern kitchen 3

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *