پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت فرامید

کابینت فرامید

کابینت فرامید

کابینت فرامید

در بازار امروز کشور ما کابینت فرامید در کنار دیگر برندهای مختلف ایرانی و خارجی دست شما را برای انتخاب کابینت مدنظر خود بسیار باز می کند. این شرکت ایرانی توانسته است با ارائه یک متریال با کیفیت در تولیدات خود گوی سبقت را از دیگران برباید و علاوه بر این قیمت مناسبی پیش روی مشتریان می گذارد تا کاملا در جهت کسب رضایت آن ها حرکت کرده باشد. اما فرامید چه نوع محصولی است و از چه متریالی استفاده می کند که آن را به جایگاه فعلی رسانده است؟ ویژگی ها، مزایا و معایبش چیست؟ در این مقاله همراه پنجدری باشید تا در مورد این موارد بیشتر بدانید.

کابینت فرامید چیست؟

کابینت فرامید

کابینت فرامید محصول ام دی اف خاصی از یک شرکت ایرانی به همین اسم است که نام آن از ترکیب دو اسم فرید و امید ساخته شده است. این تولیدکننده ی ایرانی موفق شده تا محصولی با مغزی واناچای تایوان و روکش های زیبا و برجسته ی ایتالیایی کلیاف (Cleaf) عرضه کند. Cleaf ایتالیایی برخلاف محصولات ایرانی و یا حتی ترک روکش دو رو دارد و این یکی دیگر از محاسن چنین متریالی به شمار می آید البته این روکش های ایرانی شباهت زیادی به متریال ایتالیایی دارند ولی در ایران تولید می شوند و به همین علت برخلاف نمونه ی خارجی از قیمت معقول تر و به صرفه تری برخوردارند. به طور معمول دکوراسیون ایتالیایی با بهره بردن از چوب  و سطوح برجسته یک انتخاب مطلوب برای بسیاری به شمار می آید و علت اصلی محبوبیت تولیدات برند ایرانی هم همین می باشد. اما همانطور که گفته شد قیمت بالای برند خارجی باعث می شود تا استقبال چندانی از آن نشود.

در نهایت باید گفت که این محصول به صورت دقیق تر یک ام دی اف با روکشی متفاوت از سایر همنوعان خودش است.

ویژگی های کابینت فرامید

کابینت فرامید

مغزی ام دی اف تایوانی کابینت فرامید دارای زخامت 16 و ابعاد 2/80 در 1/22 است و از لحاظ رنگ و طرح نیز بسیار متنوع می باشد که البته گفتنی است تمام کدهای رنگ این محصول مات هستند و اگر دنبال رنگ های براق می گردید، باید مدل های دیگر  را انتخاب کنید.

سطح این متریال نیز برجسته و دارای زبری است که وقتی به دست بکشید به سادگی  متوجه خواهید شد. این سطح برجسته همانطور که گفته شد به نوعی شناسنامه ی دکور ایتالیایی محسوب می شود و البته به شما این امکان را می دهد که محصول نهایی تان در برابر خط و خش از مقاومت خوبی بهره مند باشد.

تفاوت کابینت فرامید با سایر مدل ها چیست؟

کابینت فرامید

به طور کلی کابینت فرامید در متریال اصلی و مغری خود؛ یعنی MDF تفاوتی با دیگر مدل ها ندارد. اما نکته افتراق و تمایز اصلی در روکش مخصوص و طرحی است که روی این مغزی اجرا می شود. هر مدل و برندی دارای طرح ها و رنگ مخصوص به خود است. در این محصول ما بیشتر با طرح چوب و ظاهری شبیه به درختان مواجه هستیم که برجستگی و زبری روی سطح آن نیز به علت همین الگوبرداری از طبیعت است. تفاوتی که فرامید با ام دی اف های ملامینه دارد مربوط به برجستگی سطوح به طور خاص روی درب و نماها می باشد و البته این تمایز در کنار زیبایی و تشخصی که به آن می دهد، برای اجرا نیاز به تکنولوژی و ابزارالات پیشرفته ای هم دارد که در نتیجه باعث بالا رفتن هزینه ی تمام شده نسبت به محصولاتی مثل ام دی اف های ملامینه می شود.

مزایا و معایب کابینت فرامید

کابینت فرامید

مثل هر متریال دیگری، قبل از انتخاب و اجرای کابینت فرامید بهتر است تا آن را به خوبی بررسی کنیم و مزایا و معایبش را بدانیم تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیریم. مهم ترین مزایا و محاسنی را که برای این محصول می توان برشمرد عبارتند از:

ایتالیایی بودن

قبلا اشاره کردیم که دکور ایتالیایی می تواند همزمان زیبایی، اصالت و کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. اما هزینه ی بالای آن در برند ایرانی جبران می شود تا در کنار داشتن یک فضای ایتالیایی، هزینه ی معقول تری هم داشته باشید. این نکته را شاید بتوان مهم ترین و بزرگ ترین مزیت این محصول دانست.

نظافت آسان

 

به علت سطح مات و زبر و همچنین مقاومت خوبی که این سازه در برابر رطوبت دارد، زود به زود دچار کثیفی نمی شود و نیازی نخواهید داشت که مداوم و در فاصله ی زمانی کوتاه آن را تمیز کنید.

کابینت فرامید

مقاومت در برابر خط و خش

سطح زبر و برجسته آن  برخلاف هایگلاس مقاومت و دوام خوبی در برابر خط و خش از خود نشان می دهد و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

مقاومت در برابر حرارت

در آشپزخانه همیشه باید به فکر حرارت ناشی از اجاق گاز خودتان باشید. خوشبختانه این محصول حتی در فاصله نزدیک به حرارت اجاق نیز استحکام مناسبی مقابل آن دارد.

معایب کابینت فرامید

کابینت فرامید

در کنار همه ی مزایایی که برای کابینت فرامید گفتیم، شاید بتوان یک نکته ی منفی را هم برای آن نام برد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های براق علاقه مند است و در دکوراسیون خود از چنین رنگ هایی استفاده می کنید، باید بدانید که گزینه ی مناسبی برای شما نیست. چرا که هیچکدام ازکدهای رنگی این متریال براق نیستند و فقط رنگ های مات را برای آن به کار می برند.

همچنین رنگ های مات باعث می شوند تا اگر آشپزخانه ی شما فضای کوچک و نور کمی داشت، از عنصر بازتاب نور برای بزرگ تر جلوه دادن محیط بهره مند نشوید. بنابراین بهتر است برای این نوع از آشپزخانه ها به دنبال مدل های دیگر از جمله هایگلاس یا پولیشی باشید.

سخن آخر

در حال حاضر کابینت فرامید با ارائه ی محصولی با مغزی ام دی اف و با روکشی متفاوت از سایر مدل ها توانسته ضمن تولید نمونه ای شبیه به Cleaf ایتالیایی، قیمت مناسب تری هم به مشتریان بدهد. در مقاله ی حاضر پنجدری سعی کردیم از مزایا، نکات مهم و البته معایب  این محصول بگوییم. مثل مقاومت خوبی که در برابر حرارت و خط و خش دارد و نظافت آسان تری که به علت مات بودن رنگش می باشد. گرچه همین رنگ مات را به عنوان تنها نکته منفی نیز نام بردیم.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *