پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

انواع دستگیره کابینت را بشناسید (نکات مهم + قیمت)

انواع دستگیره کابینت

انواع دستگیره کابینت را بشناسید (نکات مهم + قیمت)

انواع دستگیره کابینت را بشناسید (نکات مهم + قیمت)

دستگیره کابینت یکی از قسمت های مهم از کابینت است که اگر در زمان انتخاب آن دقت لازم و کافی به خرج ندهید، پشیمانی زیادی به همراه خواهد داشت. می دانیم یکی از کاربردی ترین قسمت های آشپزخانه که تاثیری مستقیم بر سبک دکوراسیون نیز دارد کانتر است. انتخاب یک دستگیره مناسب برای کانتر می تواند زیبایی و کاربرد آن را به مراتب افزایش دهد.

ممکن است که این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا دستگیره یک کابینت آشپزخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و چگونه می توانیم بهترین انواع دستگیره کابینت را انتخاب کنیم؟ در این مقاله ما سعی میکنیم که انواع آن را به شما معرفی کنیم و تاثیر آن ها بر ظاهر و کاربرد کانتر را بررسی کنیم. با پنجدری همراه باشید.

انواع دستگیره کابینت

تنوع بالای دستگیره کابینت می تواند گاهی وقت ها دردسر ساز باشد چون به هنگام ساخت یک کانتر همواره این سوال برای ما ایجاد می شود که چه دستگیره ای برای سبک طراحی مورد نظر ما مناسب است. در ادامه به انواع آن اشاره می کنیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت دکمه ای عموما مورد پسند طرفداران سبک کلاسیک است که از طریق یک سوراخ بر روی درب کابینت نصب می شود و با استفاده از یک پیچ در جای خود ثابت می گردد. این مدل در اشکال مختلفی تولید شده و مرسوم ترین نوع به حساب می آیند و با استفاده مداوم با گذر زمان شل می شوند به همین دلیل در فواصل زمانی منظم وضعیت آن ها را چک کنید تا به درستی نصب شده باشند. این نوع دستگیره ها در گستره وسیعی از مدل ها و متریال ها تولید و به بازار عرضه می شوند.

با توجه به مقدار بودجه ای که می خواهید اختصاص دهید می توانید از متریال های مختلف نظیر پلاستیک که ارزان و یا از فلزی که نسبت به پلاستیکی گران تر است استفاده کنید.

دستگیره کابینت دکمه ای

همانطور که اشاره کردیم بودجه و طرح کانتر انتخاب شده فاکتور های مهمی در انتخاب آن هستند اما نباید اهمیت محل نصب را فراموش کنیم. با توجه به مکان به کارگیری آن کاربردش می تواند بسیار تحت تاثیر قرار گیرد. ترجیح عمده افراد برای درب است اما همین نوع در کاربرد کشو های کمد می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد و کج باز شدن کشو را به همراه داشته باشد.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره کابینت خطی دارای طول ها و طرح های متفاوتی می باشد. معمولاً از فلز ساخته شده و به وسیله دو پیچ روی درب کانتر نصب می شود. این نوع برای کانتر های مدرن مناسب هستند. برای استفاده در کشو ها به دلیل طول های متنوعی که دارند ایده آل هستند و به راحتی برای باز کردن کشو می توان از آن ها استفاده کرد.

ترکیب کردن آن با مدل دکمه ای می تواند جلوه ای زیبا یه کانتر شما دهد. از کانتر هایی که مناسب استفاده از این نوع هستند می توان به ممبران، های گلاس، ام دی اف و فلزی اشاره کرد.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره کابینت خطی میله ای

دستگیره کابینت میله ای همانند نوع خطی بسیار کاربردی است و باز کردن کشو ها را آسان می کنند. معمولا در طراحی ها طول این نوع میله ای را بیش از سه چهارم عرض کشو در نظر نمی گیرند اما اخیرا در طراحی های مدرن طول آن ها برابر با عرض کشو در نظر گرفته می شود که ظاهری بسیار شیک و مدرن به کانتر داده و از طرفی سهولت باز کردن را افزایش می دهند. استفاده از این نوع در طراحی های سنتی و مدرن بلامانع است.

دستگیره کابینت مدرن

دستگیره کابینت مدرن، همانطور که از نام آن پیداست دارای طراحی مدرن و  امروزی است. نصب آن بر روی درب کانتر ها و کشو ها ظاهری امروزی و زیبا به آن ها می دهد. استفاده از این نوع دستگیره ها در آشپزخانه های کوچک پیشنهاد می شود زیرا احساس آرامش و ساده بودن را در فضا ایجاد می کند.

امروزه سبک مدرن از طرفداران زیادی برخوردار است بنابراین اگر شما نیز جزوی از این افراد دوست دار سبک طراحی مدرن و امروزی هستید باید دقت کنید که در این سبک استفاده از این نوع باید با سبک مدرن و امروزی همخوانی کافی داشته باشد.

دستگیره کابینت سرامیکی

یکی از جالب ترین انواع هستند که ظاهری زیبا و خاص دارند. و در انواع تک پیچ و دو پیچ در بازار قابل تهیه هستند. این مدل ها با توجه ظاهر خاص و منحصر به فردی که دارند جذابیت بالایی به دکوراسیون آشپزخانه و سایر قسمت های خانه می بخشند. این نوع با توجه به ظاهر ساده و نوع رنگ بندی که دارند مناسب استفاده در سبک طراحی کلاسیک هستند و استفاده از آن ها در کانتر های ممبران، چوبی، های گلاس و پولیشی پیشنهاد می کنیم.

دستگیره کابینت سرامیکی

دستگیره کابینت مخفی

اگر به دنبال یک طراحی و ظاهر مدرن برای فضای آشپزخانه خود هستید استفاده از نوع مدرن بهترین گزینه برای شماست. این نوع علاوه بر اینکه ظاهری مدرن دارند باعث افزایش نظم آشپزخانه می شوند و فضایی خلوت را به ارمغان می آورند. از انواع دیگر آن می توان به نوع مگنت و شاخه اشاره کرد.

دستگیره کابینت مخفی

دستگیره کابینت مگنتی (آهنربایی)

این نوع به عنوان دستگیره مخفی نیز شناخته می شود و دارای مکانیزم ساده ای می باشد. به این صورت که با فشردن درب و یا کشو به داخل آن ها به سمت بیرون  باز می شوند و برای بسته شدن نیز با تکرار دوباره این فرایند به سادگی انجام می پذیرد. یکی از ویژگی های جالب این نوع حفظ شدن دستگیره از نمای بیرونی برای باز و بسته شدن است که ظاهری مدرن، ساده و خلوت به فضا می بخشد که به همین دلیل مناسب استفاده در آشپزخانه های کوچک با طراحی مدرن است.

دستگیره کابینت مگنتی (آهنربایی)

دستگیره کابینت فنجانی

دستگیره کابینت فنجانی شکل و شمایلی مانند یک فنجان دارد. همچنین این مدل را با نام صندوقچه ای نیز می شناسند. این مدل اغلب از متریال های فلزی ساخته می شود و مناسب استفاده بر روی درب کانتر و یا کشو است. این مدل برای طراحی های به سبک سنتی یا قدیمی ایده‌آل است، چون ظاهری کلاسیک و ساده دارد.

دستگیره کابینت فنجانی

 

دستگیره کابینت توکار

این نوع هندل ها پس از ورود به بازار بلافاصله از محبوبیت فراوانی برخوردار شدند. بسیاری از طراحان و افراد به استفاده از آن ها ترغیب شدند. با توجه به نام آن مشخص است که بخش مرکزی و اصلی این نوع در داخل درب کانتر و کشو ایجاد شده و پس از نصب شدن به منحصر به فرد شدن آن ها کمک شایانی می کنند. این نوع در طرح، رنگ و  اندازه های متنوعی در بازار موجود هستند. و پاسخگوی نیاز اکثر سلیقه ها می باشند.

دستگیره کابینت توکار

دستگیره کابینت تک پیچ و دو پیچ

بهترین ترفند برای افزایش زیبایی و بخشیدن ظاهری منحصر به فرد به فضای آشپزخانه استفاده از دو نوع تک پیچ و دو پیچ در کنار یکدیگر است. نوع تک پیچ همانطور که از نامش پیداست برای نصب روی درب کانتر و کشو نیاز به یک عدد پبچ دارند. یکی از انواع تک پیچ که پیش تر نیز به آن اشاره کرده بودیم نوع دکمه ای است. نوع دو پیچ نیز به برای اتصال روی درب کانتر یا کشو نیاز به دو عدد پیچ دارد. از انوع آن که باز هم در بالاتر اشاره کرده بودیم می توان به دستگیره خطی اشاره کرد.

دستگیره کابینت تک پیچ و دو پیچ

نکاتی که باید قبل از خرید دستگیره کابینت بدانید

دستگیره کابینت یکی از کاربردی ترین قسمت های کانتر و کمد به حساب می آید. بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشیم. رعایت نکاتی مانند توجه به اندزه ، جنس، طرح و رنگ، کیفیت ساخت، نوع، نحوه تمیز کردن و از همه مهمتر سازگاری با سبک طراحی آشپزخانه می تواند به شما کمک زیادی کند.

حتما توجه کنید که نظافت و تمیزکاری یک هندل نکته بسیار مهمی است. رنگ، جنس و مدل همگی تحت تاثیر تمیزکاری آن هستند و می دانید، ابزاری است که تقریبا بیشترین ارتباط را با دستان شما دارد و از این رو بیشترین آلودگی و کثیفی را در فضای آشپزخانه متحمل می شود. حتما در کنار سایر نکاتی که به آن پرداختیم تمرکز بیشتری روی نحوه تمیز کاری آن داشته باشید.

قیمت دستگیره کابینت تحت تاثیر چه عواملی است؟

دستگیره کابینت یکی از قسمت های کاربردی کانتر به شمار می رود. یک بودجه بندی درست می تواند به شما در انتخاب نوع آن کمک زیادی کند. از جمله عواملی که در قیمت تاثیر گذارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس دستگیره کابینت

جنس یک محصول مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت آن است. عموما اکثر هندل های تولید و عرضه شده در بازار کشورمان از جنس فلز هستند. عمده انواع فلزی موجود از دو نوع متریال ساخته می شوند این متریال ها شامل فلز آلومینیم و آلیاژ زاماک هستند. زاماک نوعی آلیاژ بر پایه روی است. در واقع عنصر اصلی تشکیل دهنده آن روی است. در کنار روی عناصر دیگری مانند منیزیم، آلومینیم، آهن، مس و … با درصد های خیلی کمی نیز وجود دارند.

آبکاری دستگیره کابینت

آبکاری الکرتروشیمیایی، الکتروفورتیک و روش پی وی دی از مرسوم ترین روش ها در کشور ما هستند. هر کدام از این روش ها تاثیر مستقیم بر قیمت هندل دارند. رنگ نقره ای یا همان کروم براق به وسیله آبکاری الکتروشیمیایی، رنگ طلایی با روش الکتروفورتیک و با روش پی وی دی هر نوع رنگی را می توان ایجاد کرد.

نوع برند دستگیره کابینت

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت، نوع برند تولید کننده آن است. شرکت هایی که وظیفه ساخت و عرضه آن ها به بازار  را بر عهده دارند می توانند محصولات خود را با قیمت های متفاوتی ارائه کنند. توجه به این قضیه که الزاماً محصولی که دارای بیشترین قیمت باشد از کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دستگیره ها برخوردار نیستند و صرفا نوع برند آن تعیین کننده قیمت آن است.

حرف آخر

کانتر عضو مهمی در خانه ی هر ایرانی و از کاربردی ترین اجزای آن است. یکی از بخش های مهم یک آن، دستگیره آن است که به طور مستقیم بر عملکرد و کاربردی بودن آن تاثیر گذار است. آن ها دارای انواع و طرح ها و رنگ های زیادی هستند و به طور مستقیم با دست های ما در ارتباط اند. تمیز کاری آن ها، انتخاب رنگ و سازگار بودن طرح و سبک آن ها با سبک کلی آشپزخانه از نکات مهمی هستند که باید هنگام انتخاب آن ها به آن توجه کرد. در این مقاله انواع، نکات مهم و ویژگی های مختلفشان را بررسی کردیم و امیدواریم که به هنگام تصمیم گیری کمک حال شما باشد.

انواع دستگیره کابینت

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *