پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

امروزه کابینت مدرن آشپزخانه کوچک یکی از پرکاربردترین انواع کابینت به صورت کلی و یکی از پرفروش ترین مدل های کابینت مدرن است. با توجه به افزایش جمعیت -بخصوص در شهرها- خانه ها از حالت بزرگ و ویلایی به آپارتمان های بلندمرتبه و کوچک تغییر شکل داده اند و همین عامل قسمت های مختلف خانه را با فضای کمی مواجه کرده است. در نتیجه استفاده حداکثری از حداقل فضا به یک دغدغه تبدیل شده است. درست در همین نقطه است که این محصول به کمک طراحان، مجریان و مشتریان می آید. در ادامه همراه پنجدری باشید تا در این مقاله به بررسی آن بپردازیم.

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک چیست؟!

در یک دسته بندی کلی؛ کابینت مدرن آشپزخانه کوچک از نظر ویژگی و مشخصات مثل دیگر مدل های مدرن مقابل سبک کلاسیک قرار می گیرد. همانطور که می دانید در این مدل سبک آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد رسیدن به حداکثر کاربردی بودن برای محصول است و در کنار آن سادگی در طراحی. البته جزییات و ریزه کاری هایی هم وجود دارد، اما نه به آن شکلی که در سبک کلاسیک می بینیم. پس ما با محصولی روبرو هستیم که دو چیز را با خود دارد: کاربردی بودن و سادگی در طراحی.


بیشتر بدانید:انواع کابینت مدرن

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک به دسته ای از مدرن ها اطلاق می شود که در آشپزخانه ای با فضای کمتر از 24 متر اجرا می شوند. حالا با توجه به سکونت اکثر افراد در آپارتمان هایی با متراژ 50 الی 100 متر (در شهرهای مختلف کشورمان) خیلی راحت متوجه می شویم که چرا این مدل از محصولات پرفروش و پرطرفدارست. در حال حاضر نیز  به دو شکل وجود دارد.

یک نوع آن؛ معمولی هستند که مخصوص آشپزخانه های کوچک طراحی می شود و در بازار ایران نیز بیشتر همین نوع استفاده می شود. محصولی که شما به شزکت ها سفارش آن را می دهید و اجرا می کند.

نوع بعدی اما به محصولات نسل 5 معروفند و در کشوری همچون آمریکا بیش از 60 درصد بازار را در اختیار گرفته اند. این متریال ها به صورت قطعات پیش ساخته در کارخانه تولید و در منازل نصب می شود. محصولات نسل 5 در نهایت شبیه به همان معمولی ها هستند، با این تفاوت که برای مشتری ارزان تر و سریع تر تمام می شود.

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک چیست؟!

متریال کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

در کابینت مدرن آشپزخانه کوچک ام دی اف حرف اول و آخر را متریال محصول می زند. در واقع ام دی اف بهترین مغزی برای ورق های های سازنده کابینت ما خواهد بود. از میان انواع کابینت های مدرن بهتر است برای آشپزخانه ی کوچک خودتان از مدل هایی استفاده کنید که براق هستند. مثل هایگلاس. اما چرا این پیشنهاد را به شما می دهیم؟! به خاطر فضای کمی که در اختیار دارید، بایستی قفسه شما از متریالی بهره ببرد که بتواند نور را هرچه بیشتر و بهتر بازتاب بدهد و در نهایت فضا بزرگتر از آن چه هست، جلوه کند.

متریال کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

در کنار متریال و نوع محصولی که گفتیم، گوشه چشمی هم به رنگ آن داشتیم. اگر دوست ندارید فضای کوچک آشپزخانه ی شما خیلی به چشم بیاید، رنگ های خنثی و روشن به کارتان خواهد آمد. مثل سفید، کرمی، طوسی روشن و… . این رنگ ها علاوه بر روح سادگی که با محصول نهایی همخوانی دارد، توانایی آن را دارند تا نور را هم در فضایی که کوچک است و احتمالا پنجره ندارد به خوبی بازتاب دهند.

یراق آلات کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

برای انتخاب یراق آلات کابینت مدرن آشپزخانه کوچک، باید به این نکته توجه کنید که یراق آلات باعث نشود در هنگام تردد در آشپزخانه خودتان یا لباس هایتان به آن ها گیر کند. البته منظور ما از یراق در این قسمت فقط دستگیره ها هستند. برای جلوگیری از مشکلی که گفتیم، بهترین انتخاب این است که کار شما بدون دستگیره باشد. به خاطر سادگی و عنصر کاربردی بودن که این نوع سازه دارد، معمولا از دستگیره های ساده ای بهره می برد؛ اما به عنوان مثال نمونه های طراحی شده مینیمال  هستند که برای سادگی هرچه بیشتر حتی دستگیره ها را حدف می کنند.


بیشتر بدانید:آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

اصول و نکات مهم درباره کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

برای اینکه کابینت مدرن آشپزخانه کوچک شما به بهترین نحو پاسخگوی نیازها  و خواسته های شما باشد و آن ها را مرتفع کند، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. بخشی این اصول و نکات مربوط به خود بدنه می شوند که از آن ها صحبت شد. نکاتی مثل رنگ ، یراق آلات و متریال ساخت آن. بخشی دیگر مربوط به فضایی هستند که در آن اجرا می شود؛ یعنی آشپزخانه. در ادامه با هم این نکات  را بررسی می کنیم:

مسائلی مثل رنگ و نور فقط مربوط به این مدل خاص نمی شود؛ بلکه آشپزخانه شما هم باید در خصوص این ویژگی ها نکاتی را رعایت کند. مثلا برای بازتاب نور و روشنایی مناسب نباید فقط به براق بودن و رنگ روشن آن بسنده کرد. شما می توانید رنگ کلیت دیوارها و فضای اشپزخانه را با کابینت خود هماهنگ کنید. این کار می تواند با یکسان بودن رنگ هر دوی این ها و یا با مکمل بودن رنگ ها انجام شود.

اصول و نکات مهم درباره کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

برای مورد نور، اگر احتمالا شما در آشپزخانه پنجره ندارید و از نور طبیعی بهره نمی برید، بهتر است از لامپ های مختلف استفاده کنید. حتی می توانید تعدادی از این لامپ ها در پروژه ی خود تعبیه کنید تا علاوه بر عنصر روشنایی، از زیبایی نیز غافل نشده باشید.

همچنین می توان از آینه هم در فضای آشپزخانه استفاده کرد. در هر صورت به این مسئله توجه کنید که اگر روشنایی و نورپردازی شما ضعیف باشد، آشپزخانه شما حتی از آن چه که هست هم کوچکتر به نظر می رسد.

استفاده از اکسسوری های مختلف را در نظر داشته باشید

برای استفاده ی بهینه از فضا در طراحی کابینت مدرن آشپزخانه کوچک می توان با کمک آکسسوری ها هیچ فضایی را بلااستفاده نگذاشت. مثلا می توانید کابینت های دیواری را طوری طراحی کنید که تا سقف امتداد داشته باشد. همچنین می شود با کمک آکسسوری های ریلی یا تاشو در مواقع لازم از آن ها بهره برد.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن سفید (قیمت ، باید ها و نباید ها …)

کابینت مدرن آشپزخانه برای محیط کوجک

سخن آخر

امروزه با زیاد شدن جمعیت شهرها و در نتیجه کوچک شدن خانه و به وجود آمدن زندگی آپارتمانی فضای قسمت های مختلف خانه از جمله آشپزخانه بسیار کمتر از گذشته و خانه های ویلایی شده است. برای چنین فضای کوچکی کابینت مدرن بهترین گزینه هستند تا علاوه بر داشتن حداکثر کاربرد، سادگی را برای شما به ارمغان بیاورند. این سادگی در فضای کوچک باعث ارامش بصری  و روانی می شود. مدلی که در این مقاله آن را معرفی کردیم به همین دلایل یکی از گزینه های محبوب و کارگشا در بازار فعلی است.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *