پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

در میان انواع طرح ها، جزیره کابینت نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین ها گزینه هاست که می تواند برای آشپزخانه و خانه ی شما نهایت زیبایی را در کنار کارکردی که از آن انتظار دارید به ارمغان بیاورد، می تواند با هر سبکی از طراحی دکوراسیون داخلی که در آشپزخانه ی خود دارید، همخوانی داشته باشد و به قول معروف همه فن حریف است. اما در این مقاله صرفا طرح  نئوکلاسیک آن را بررسی می کنیم. پس اگر قصد انتخاب چنین محصولی را برای خانه ی خود دارید و می خواهید از جزییات بیشتری مطلع شوید، این مقاله از پنجدری را تا انتها بخوانید.

جزیره کابینت نئوکلاسیک چیست و چه خصوصیاتی دارد؟!

جزیره کابینت نئوکلاسیک

قبل از پرداختن به جزیره کابینت نئوکلاسیک، شاید بهتر باشد به صورت کلی و مختصر به سبک نئوکلاسیک، بپردازیم. این سبک  یک جریان هنری است که البته بعدها به معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی راه یافت و اولین نشانه هایش مربوط به معماری و هنر طراحی دوران ویکتوریا و قرون 18 و 19 میلادی است. در حوزه دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک تلفیقی از ویژگی های سبک مدرن با کلاسیک را  دارد تا برای افرادی که قصد دارند به صورت همزمان سادگی مدرن و تجمل و شکوه کلاسیک را تجربه کنند، به بهترین گزینه ی موجود تبدیل شود. حسن بزرگ و مزیت تعیین کننده این سبک رعایت قرینگی در طراحی و اجرا و نیز امکان اجرا در آشپزخانه های کوچک است.


بیشتر بدانید:مهم ترین ویژگی های صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

جزیره کابینت نئوکلاسیک یک کانتر مستقل و مجزا از سایر قسمت های آشپزخانه است که به هیچ دیواری هم متصل نیست و کاربردهای فراوانی هم در کنار زیبایی و جذابیتی که به دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه ی شما می دهد، داراست. وقتی محیط آشپزخانه‌ بزرگ است، می توانید یک جزیره‌ ی بزرگ و زیبا داشته باشید و حتی سینک و شیر ظرفشویی را هم درون آن قرار دهید؛ اما اگر فضای شما کوچک است، بهتر است آن را به عنوان حائلی بین فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار دهید و یا سازه ای کوچک تر انتخاب کنید.

خصوصیات و ویژگی‌های جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

قبل از هر انتخابی در این خصوص، بهتر است نکاتی را برای اجرای آن رعایت کنید. این نکات شامل چند قسمت عمده و مهم شامل صفحه ی روکابینتی و کانتر، شیرآلات و جنس و نوع سنگ صفحه ی رو کابینتی است. رعایت این موارد به این صورت است که صفحه‌ ی روکابینتی و کانتر را در مدل های نئوکلاسیک از جنس سنگ مرمر سفید یا طوسی انتخاب می کنند، بنابراین کانتر این جزیره نیز، معمولا از جنس سنگ مرمر یا دیگر سنگ‌ های روکابینتی است و اگر لگن ظرفشویی را در این قسمت قرار دهید، صاحب یک جزیره و ظرف‌ شویی زیبا و منحصربه فرد خواهید شد. در ادامه توجه کنید چنانچه از دستگیره‌ های مشکی یا طلایی برای کابینت‌ ها استفاده کرده‌ اید، می ‌توانید شیرآلات ظر‌فشویی را متناسب با رنگ دستگیره‌ ها، یعنی مشکی یا طلایی انتخاب کنید. پیشنهاد ما در پنجدری آن است که  از شیرآلات و لگن ظرفشویی کلاسیک و سنتی استفاده کنید؛ این مساله وقتی که سینک ظرفشویی را بر روی جزیره نئوکلاسیک قرار داده باشید، لزوم بیشتری دارد و نباید از شیرآلات براق و مدرن برای چنین آشپزخانه‌ هایی استفاده کنید. انواع شیرآلات سنتی و کلاسیک و لگن‌ های ظرفشویی که به شکل سنگ هستند و برای آشپزخانه‌ های کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب هستند، گزینه‌ های ایده‌ آلی برای چنین آشپزخانه‌ هایی به شمار می آید.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت

جزیره کابینت نئوکلاسیک

همچنین انتخاب سنگ صفحه‌ ی روکابینتی مناسب، خصوصا برای قسمت جزیره، بسیار حائز اهمیت است؛ سنگ ‌های نامرغوب و ارزان قیمت، خیلی زود لب‌ پر و کدر می‌ شوند و زیبایی کل کار را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. پس در نتیجه سنگی که به عنوان کانتر انتخاب می‌ کنید، چه مصنوعی باشد و چه طبیعی، بهتر است از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا با برخورد و ضربه‌ های احتمالی، دچار خط و خش و لب‌ پریدگی نشود. توجه کنید که جزیره  قابلیت این را دارد که با قرار دادن چند صندلی در کنار آن، تبدیل به یک میز کوچک برای صرف صبحانه یا عصرانه شود و حتی روی آن، چای یا قهوه‌ را به تنهایی یا همراه دیگر اعضای خانواده‌ ی خود میل کنید. فقط لازم است کانتر جزیره مقداری بزرگ باشد و قسمتی از زیر کانتر، به عنوان فضای خالی در نظر گرفته شود. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از موارد گفته شده با توجه به تجربه ی افراد و استادکاران بیان شد و سلیقه ی شما ممکن است با آن متفاوت باشد.

انواع کاربرد جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

شما می توانید از جزیره کابینت نئوکلاسیک استفاده های مختلف و متنوعی بکنید. برخی از این کاربردها عبارتند از:

جزیره آشپزی

اگر لوله‌ های گاز را در قسمت زیرین تعبیه کنید و اجاق گاز رومیزی یا مبلی را در قسمت جزیره قرار بدهید، می توانید در آن آشپزی هم بکنید. مزیت این محصول در این است که می‌‌ توانید از کانتر جزیره نیز به عنوان میز سرو غذا استفاده کنید. در مورد این کاربرد بیشتر توضیح خواهیم داد.

جزیره و میز ناهار خوری

مثل باقی مدل ها، جزیره کابینت نئوکلاسیک می تواند به سادگی تبدیل به یک میز ناهارخوری فوق العاده شود. برای این کار کافی است مقداری کانتر اضافه کنید یا فضایی را خالی نمایید  تا بتوان پاها و زانوها را زیر میز قرار داد و البته اضافه کردن چند صندلی هم یکی اقدام دیگر است. تقریبا بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر باید از فضای زیر کانتر خالی باشد تا زانوها به طور کامل و راحت زیر میز قرار گیرند و با بدنه‌ برخورد نداشته باشند.


بیشتر بدانید:رنگ بندی صفحه کابینت

جزیره شست‌ و شو

همانطور که بیان شد، یکی از کاربردهای مهم جزیره نئوکلاسیک قرارگیری سینک ظرفشویی بر روی آن است. برای این کار، لازم است تجهیزاتی زیر سینک ظرفشویی، از قبل برای آن، تعبیه شده باشد. در واقع اگر فضای آشپزخانه ی شما بزرگ و جادار است، می‌ توانید از آن به عنوان ظرفشویی استفاده کنید.

جزیره نگهداری وسایل

جزیره کابینت نئوکلاسیک

در این مدل، در قسمت‌ های پایینی جزیره  کابینت‌ های مختلفی قرار داده می شوند که جنس آن ها با بقیه یکسان است. در این صورت فضای زیادی در اختیار شماست تا بتوانید وسایل و لوازم آشپزخانه‌ را بدون نگرانی از داشتن مکانی برای نگهداری آن ها در این قسمت قرار دهید. بنابراین اگر وسایل و لوازم بیشتری در آشپزخانه دارید، می توانید وسایل و لوازم‌ تان، منظم و سازماندهی کنید.

در کنار آن اگر تمایل داشته باشید و ترجیح بدهید در آشپزخانه‌ رنگ‌ های بیشتری به کار رود، می‌ توانید کانتر و  قسمت پایینی آن را با یک رنگ مکمل، سفارش دهید. به عنوان مثال، اگر ردیف بالایی و سایر قسمت‌ های آشپزخانه خاکستری روشن است، می توانید کانتر جزیره و قسمت پایینی آن را، به رنگ خاکستری تیره سفارش دهید.

جزیره‌ی چند منظوره یا تلفیقی

جزیره کابینت نئوکلاسیک

معمولا جزیره‌ها، کاربرد چند منظوره دارد و می شود آن را به صورت تلفیقی از مواردی که ذکر شد، مورد استفاده قرار داد؛ البته اگر سازه ی شما کوچک است، می‌ توانید از آن به صورت  انحصاری استفاده کنید (یعنی فقط یک کارکرد برای شما داشته باشد). با ترکیب و تلفیق موارد بالا اما می ‌توان جزیره‌ ای چند منظوره طراحی کرد.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت بتنی

به عنوان مثال، جزیره با تعبیه گاز و سینک ظر‌شویی می‌ تواند ترکیبی برای شست‌ و شو و آشپزی باشد و در صورتی که کانتر آن بزرگ است، می‌ شود با قرار دادن چند صندلی، آن را تبدیل به میز ناهارخوری نیز کرد. علاوه بر این ها، قسمت ‌های پایینی کانتر را می توان به محلی برای نگهداری وسایل و لوازم اضافی، مانند سبدهای شست‌ و شو و یا قوطی ‌های ادویه‌ تبدیل نمود تا دسترسی راحت ‌تری هنگام آشپزی و شست‌ و شوی ظروف و سبزیجات به آن‌ها داشت.

قیمت جزیره کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

برای برآورد هزینه و قیمت، دانستن یک نکته ضروری است و آن اینکه قیمت آن ها به کارکردشان بستگی دارد. اینکه شما یک جزیره را فقط برای یک کار نیاز دارید و یا اینکه یک محصول چند منظوره می خواهید. همچنین توجه به ابعاد و تعداد، جنس رویه ی آن و موارد دیگر در قیمت گذاری موثرند. برای مثال اگر بخواهید سینک یا گاز بر روی آن قرار بگیرد، لازم است که تمهیداتی برای این کار انجام گردد. همین باعث می شود که قیمت محصول بیشتر از زمانی گردد که تنها به عنوان کانتر یا پیشخوان از آن استفاده می کنید.  از طرفی اگر بخواهید رویه ی آن از جنس سنگ باشد، بدیهی است که باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت طرح سنگ + (مزایا و معایب)

کلام آخر

برای داشتن یک فضای زیبا، جزیره کابینت نئوکلاسیک یک انتخاب فوق العاده به حساب می آید. که کاربردهای فراوانی هم دارد. پنجدری به شما پیشنهاد می کند در صورتی که فضا و محیط آشپزخانه به شکلی است که می‌توانید این مدل را در آن قرار دهید، حتما از این کانتر زیبا و جذاب استفاده کنید.

 

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *