پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

طرح جدید کابینت ام دی اف(MDF)

طرح کابینت ام دی اف MDF

طرح جدید کابینت ام دی اف(MDF)

طرح جدید کابینت ام دی اف(MDF)

در دنیای امروز طرح جدید کابینت ام دی اف این امکان را برای ما به وجود آورده است تا با استفاده از این متریال شگفت انگیز به نهایت تنوع و زیبایی در کنار کارکرد مورد نیاز از کابینت آشپزخانه برسیم. این عبارت شاید برای خیلی از ما یک مفهوم عجیب به نظر برسد. چرا که احتمالا در یک نگاه کلی و گذرا همه ی کابینت ها را با همین نام یاد می کنیم و از دسته بندی ها و جزییات و تفاوت هایی که میان طرح های مختلف کابینت ام دی اف است، اطلاع چندانی نداریم. در مقاله ی امروز  قصد داریم راجع به این موضوعات نکاتی را برای بیان کنیم. چرا که این قفسه ها یکی از لوازمی است که در حال حاضر می توان آن را شناسنامه ی آشپزخانه نامید و به علت کاربرد فراوان در زندگی ما نقش پررنگی دارد.

انواع طرح جدید کابینت ام دی اف

متریال عاملی است که باعث تنوع در طرح جدید کابینت ام دی اف می شود. اگرچه همه ی این مدل ها به طور کلی ام دی اف هستند، اما رنگ و مواد استفاده شده در آن ها باعث تنوع شکا ها می شود. مهم ترین و پرطرفدارترین این متریال ها عبارتند از:


بیشتر بدانید:مدل جدید کابینت های گلاس (توضیحات + عکس)

طرح جدید هایگلاس

در میان طرح جدید کابینت ام دی اف، سبک جدید هایگلاس می تواند به یکی از بهترین انتخاب های ما برای آشپزخانه خود باشد. هایگلاس متریالی است که از ورق های براق و خیره کننده ی هایگلاس ساخته می شود. همین ورق ها باعث می شود که این محصول بسیار براق و به اصطلاح آینه ای باشد. البته این محصول در کنار این ویژگی، دارای تنوع رنگی بالا، مقاومت و استحکام قابل توجه، قیمت مناسب و به صرفه و قابلیت ابزار خوردن زیاد نیز است. البته با همه ی این ها معایبی هم دارد. مهم ترین ایراد هایگلاس آسیب پذیری زیاد نسبت به خط و خش و لکه هاست. همچنین در برابر رطوبت نیز مقاومت کمی دارد.

آسیب پذیری در برابر خط و خش باعث شده است در سال های اخیر برای برطرف کردن این ایراد محصولات جدیدی با نام لمی گلاس و پلی گلاس به بازار عرضه شوند.

لمی گلاس یک برند متعلق به کشور ترکیه است که براقی و درخشندگی زیادی دارد و از کیفیت بالایی هم برخوردارست. در این محصول، ورق های سازنده ی این یونیت ها که مغزی ام دی اف دارد با روکشی از جنس  پی وی سی پوشانده می شود و دقیقا به همین علت در برابر خط و خش مقاومت بیشتری پیدا می کند.

پلی گلاس نیز کابینتی است که در آن بر روی سطح ورق ام دی اف، ابتدا لایه ای از ملامین را قرار می دهند و سپس لایه ای دیگر از پلی استر کشیده می شود. در نتیجه این پوشش دو لایه ای، مقاومت بالایی برای محصول نهایی  ایجاد می شود.


بیشتر بدانید:طرح جدید کابینت

طرح جدید ام دی اف

در بین تمامی این محصولات، طرح جدید کابینت ام دی اف برای مصارف اقتصادی و با هزینه مناسب گزینه ای به شمار می‌ رود. سازه ای که به دلیل قیمت نسبتا مناسب، دوام و کیفیت قابل قبولی که دارد، پرطرفدارترین مدل در بازار ‌ است. این محصول شباهت زیادی با سبک جدید ملامینه دارد که در ادامه آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. دلیل شباهت گفته شده آن است که روکش روی ورق سازنده هر دوی این ها از جنس ملامینه است، اما مغزی، در ام دی اف از نوع ورق ام دی اف و در  ملامینه از نوع ورق نئوپان است. این متریال نسبت به ملامینه در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد ولی با این وجود باز هم رطوبت به آن آسیب می زند. برای در امان ماندن از مشکلات رطوبت بهتر است در جاهایی که یونیت های شما با آب تماس دارد (مثلا سینک ظرفشویی) از متریال پی وی سی استفاده کنید.

طرح جدید ام دی اف در کنار قیمت اقتصادی دارای مزایایی مثل مقاومت و دوام بالا، ابزارخور بودن و زیبایی ظاهری است. اما معایبی هم دارد که آسیب پذیری در مقابل رطوبت، بافت نرم که به مرور مثلا جای پیچ ها شل می شود و مقدار کمی هم ماده سمی فرمالدئید در ورق های ام دی اف وجو دارد که برای انسان خطرناک است.

طرح جدید ملامینه

گزینه ارزان در طرح جدید کابینت ام دی اف، کابینت ملامینه است. اما اصلا این ملامینه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ ملامینه متریالی است با مغزی  نئوپان و روکش ملامینه.

البته به‌ کار بردن اصطلاح ملامینه برای آن اشتباه است، چون ام دی اف معمولی هم روکش ملامینه دارد، ولی مغزی آن از جنس ام دی اف است. اما در هر صورت، در بازار این سازه، کابینتی با مغزی نئوپان و روکش ملامینه است. در اینجا باید یادآور شویم که نئوپان از براده‌ های درشت چوب، چسب و رزین ساخته می‌ شود که تراکم کمتری نسبت به ام دی اف داراست که باعث مقاومت پایین آن در برابر رطوبت و آب می شود.

مهم ترین مزیت این مدل از ملامینه را می توان ارزان قیمت بودن دانست. اما معایب زیادی هم برای آن قابل ذکر است. مثل مقاومت پایین در برابر رطوبت، مقاومت پایین در برابر فشار که به آن معناست که نباید اجسام و اشیای سنگین را به روی  آن یا داخلش قرار داد و نیز بافت نرم نئوپان هم یک ایراد به حساب می آید. این ایراد باعث می شود که جای پیچ ها به مرور زمان شل شود و به صدا کردن بیافتد.


بیشتر بدانید:چیدمان کابینت آشپزخانه | نکات کلیدی

طرح جدید فوق برجسته (سیکرونایز)

یکی دیگر از موارد طرح جدید کابینت ام دی اف، ام دی اف های فوق برجسته است که اصطلاحا به آن سیکرونایز هم می گویند. دلیل این نامگذاری وجود برجستگی ‌ها و هم‌چنین فرورفتگی‌ های متعدد بر روی آن است که زیبایی و چشم نواز بودن را برای ما به ارمغان می آورد. مدل فوق برجسته از ترکیب ام دی اف با کاغذ های ملامینه ساخته می‌ شود در نتیجه به کابینت هایی که با این نوع ورق‌ ها تولید می شود ملامینه برجسته هم می گویند.

این محصول مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد که از مزایای آن به حساب می آید. در مقابل معایبی هم برای این مدل قابل بیان است. از جمله این معایب عبارتند از:

عیب اصلی این نوع از کابینت‌ها، مربوط به نحوه نگه داری از آن‌ها است. می‌ توان گفت نگه داری منظم از طرح جدید کابینت ام دی اف (فوق برجسته) ، تا حدودی دشوار است. پسعامل لازم است حتما به این نکته توجه کنید که کابینت فوق برجسته، دچار هیچ گونه خط و یا خشی نشود. چرا که این نوع از محصولات، در برابر اجسام تیز و برنده حساسیت بسیار زیادی دارند و به راحتی دچار آسیب می‌ شوند.

همچنین عامل دیگری که برای مراقبت از این محصولات باید در نظر داشته باشید روش تمیز کردن و پاک کردن آن‌ هاست. لازم به ذکر است که برای تمیز کردن آن، باید حتما از دستمالی مرطوب استفاده کنید که علاوه بر کمی نمناک بودن، به مواد شوینده نیز آغشته شده است. همچنین لازم است چند بار سطح کابینت مورد نظر خود را پاک کنید تا کاملا خشک شود و هیچ گونه نم و یا رطوبتی بر روی آن باقی نماند.

طرح جدید روکش چوب

متریال جدید روکش چوب به شما این امکان را می دهد که اگر توانایی و امکان داشتن محصول چوبی را ندارید، سازه ای را داشته باشید که مغزی آن از ام دی اف و روکش آن از چوب است. مدل تمام چوب به علت استفاده از چوب خالص قیمت بالایی دارد و همین می تواند بزرگترین دلیل برای انتخاب روکش چوب باشد. برای کسانی که علاقه به آن دارند و هزینه اش ندارند. البته در یک دسته بندی کلی، روکش چوب نیز چندان ارزان نیست و این مزیت فقط در مقایسه با چوب خالص مطرح است.

در میان روکش های مختلف، روکش بلوط و ملچ از باقی کارها پرطرفدارترند. اما جالب است بدانید که قسمت اعظم هزینه ای که باید بابت چنین محصولی بپردازید، مربوط به اجرای رنگ پلی استر است که در آخرین مرحله و پس از ساخت محصول اجرا می شود.

روکش بلوط و ملچ از روکش‌های پرطرفدار در ساخت روکش های چوبی هستند. اما لازم است بدانید که بخش قابل توجهی از هزینه اضافه این نوع مربوط می‌شود به اجرای رنگ پلی استر که پس از اتمام ساخت کابینت انجام می‌شود. در ادامه با مزایا و معایب سبک جدید روکش چوب اشنا شوید.

مزایای کابینت روکش چوب

مقاومت و دوام بالا

اجرای طرح های متنوع و کلاسیک

مقاومت در برابر  رطوبت به دلیل استفاده از رنگ‌ های پلی استر و پلی اورتان

همچنین به علت عدم توانایی در استفاده از رنگ پلی استر در کابینت چوبی سفید و در نتیجه کاهش مقاومت در برابر رطوبت و آب این مورد را از معایب این محصول می شود به حساب آورد. در کنار آن ما روکش های محدودی داریم که می توان از آن ها در طرح جدید کابینت ام دی اف (روکش چوب) بهره برد و همین ممکن است ما را به استفاده از روکش های بی کیفیت ناچار کند.


بیشتر بدانید:کابینت انزو

طرح جدید انزو

در  سبک جدید انزو، ورق روکشی با تکنولوژی مخصوص قرار گرفته است که طرح نهایی آن را نشان می‌ دهد.   انزو نوعی از ممبران است که البته  تفاوت‌ های قابل توجهی هم  با آن دارد. مهم‌ ترین تفاوتی که شاید از نظر شما بیشتر به چشم بیاید، رنگ انزوست. این متریال برخلاف ممبران معمولا به رنگ‌ های سفید براق تولید می‌ شود. اولین بار شرکت ایتالیایی Zentique  برندی به نام انزو تولید کرد. محصولاتی که در کشور ما با نام انزو تولید می شوند، در واقع شکلی از آن هستند. چرا که شرکت یاد شده در ایران نمایندگی ندارد.

به کار بردن همان تکنولوژی خاص و رنگ جذاب و براق را می توان به عنوان مزایای انزو نام برد. اما معایبی هم دارد که لازم است به آن اشاره کنیم. مثلا نقش کابینت ساز و استادکار در کیفیت نهایی محصول بسیار پررنگ است. به این مورد در هنگام مراجعه به استادکاران حتما توجه کنید. انزو نسبت به اشیا و اجسام تیز و برنده به شدت حساس و آسیب پذیرست. در نهایت لازم است بدانید اگر انزو دارای منبت کاری باشد، ممکن است که روکش تمام سطح را نپوشاند و همین پاشنه آشیل شما خواهد بود.

طرح جدید ممبران

لوکس ترین انتخاب در میان این محصولات، محصولی به نام  ممبران است که اگر به دنبال مدل کابینت آشپزخانه جدید می‌ گردید، می ‌تواند برای شما آشپزخانه‌ ای مجلل بسازد که همه چشم‌ ها را به سمت خودش خیره  کند. در ساخت سبک جدید ممبران ابتدا با دستگاه سی ان سی روی ورق خام ام دی اف، طرح مورد نظر شما اجرا می شود و پس از آن نیز ورق های پی وی سی را با دستگاه وکیوم روی آن پرس می کنند. (به همین علت به طرج جدید ممبران، وکیوم هم گفته می شود) با توجه به این مراحل، فرایند ساخت ممبران نسبت به هایگلاس و ام دی اف  پیچیده تر و طولانی تر است.

مزایای کابینت آشپزخانه ممبران عبارتند از:

امکان اجرای منبت کاری متنوع

اجرای سبک کلاسیک با هزینه‌ ای پایین‌ تر از چوب طبیعی

چنین مزیت هایی باعث پرطرفدار شدن ممبران نسبت به سایر رقبایش در بازارست. اما در ادامه به مهم ترین معایب این محصول هم می پردازیم:

وابستگی بسیار زیاد به کیفیت اجرای نجار و در واقع تنوع زیاد کیفیت نهایی کابینت

عدم امکان اجرای شکل های ظریف. در صورت اجرا، محصول نهایی ممکن است دچار افت کیفیت فاحشی شود

حساسیت به نور و حرارت مستقیم

حساسیت به اجسام تیز

در صورتی که شما خواهان تعمیر آن باشید، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید با همان مدل و رنگ قبلی تعمیر کنید.

 

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *