پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن + ایده جدید

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن + ایده جدید

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن + ایده جدید

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، امروزه با افزایش جمعیت و فرهنگ شهر نشینی و استفاده از آپارتمان های کوچک، انتخابی غیر قابل اجتناب برای خیلی از خانواده ها شده است. کوچک شدن خانه ها، فضای کم آشپزخانه را به همراه دارد و به همین دلیل خیلی از طراحان دکوراسیون داخلی برای دلباز کردن فضای منزل و ایجاد یک ظاهر خوب و مناسب، اقدام به حذف اپن کرده اند. استفاده از این تکنیک در طراحی، چالش هایی نیز به همراه دارد که یکی از آن ها انتخاب یک کابینت آشپزخانه مناسب برای فضای بدون اپن آن است. از این رو در این مقاله از پنجدری سعی کردیم تا چند ایده خوب و جذاب در این رابطه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد.

آشنایی با کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

با گذر زمان و تغییر خانه های بزرگ و وسیع قدیمی به خانه های امروزی، کوچک تر ‌شدن متراژ خانه‌ها بخصوص در شهرهای بزرگ و گران ‌قیمت واقعیتی اجتناب ناپذیر است. جالب است بدانید که آشپزخانه ‌های ایرانی در گذشته فضایی کاملا متفاوت بودند و با یک دیوار از باقی قسمت‌های خانه جدا می‌شدند. با تغییر طراحی خانه‌ ها و پیش روی به سمت طراحی های امروزی، فضای آن ها باز طراحی شد، و به جای دیوار، یک پیشخوان آن را از پذیرایی جدا می‌کرد. ما در کشورمان این پیشخوان را با نام “اپن” می شناسیم.

به مرور زمان همین پیشخان نیز برای بزرگ ‌تر و دلباز نشان داده شدن فضای کوچک آن ها از طراحی ها به تدریج حذف شدند. به همین دلیل امروزه آشپزخانه ‌های بدون اپن را در خانه های ایرانی نیز مشاهده می‌کنیم که با در واقع با حذف اپن، تعداد کابینت محدودتری دارند. این امر منجر به دلباز تر شدن خانه شده و جذابیت آن‌ها را بیشتر می کند.

مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

احتمالا دانستن این موضوع که آن ها چه ویژگی هایی دارند برایتان جالب باشد. با کوچک تر شدن فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه ها در خانه های مدرن استفاده از حداکثر فضای موجود در خانه اهمیت ویژه ای دارد. از این رو طراحی و استفاده اصولی از یک کانتر می تواند کمک شایانی در راستای دلباز شدن فضای کوچک آن ها در خانه های امروزی کند.

در ادامه به تعدادی از مزایای استفاده از این نوع کانترها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از بیشترین فضای موجود در آشپزخانه
  • ایجاد فضای بیشتر و دلباز تر با حذف اپن
  • امکان پیاده سازی طراحی های امروزی برای وسیع تر نشان دادن فضای آشپزخانه
  • هزینه طراحی نسبتا کمتر آن ها
  • فراهم کردن فضای آشپزخانه برای ایده ها و طراحی های کاربردی

چند تا از جدید ترین ایده‌ ها برای کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

در انجام طراحی برای کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن خانه خود به چند نکته مهم از جمله، رنگ، متریال و استفاده از حداکثر فضای موجود باید توجه ویژه ای کنید تا فضای کوچک شما بزرگ تر و دلباز تر از چیزی که هست دیده شود.

در ادامه به تعدادی از ایده های جدید در این سبک طراحی ها اشاره کرده ایم.

  1. استفاده از کابینت ایستاده در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن:

    کابینت ایستاده فضای زیادی برای نگه داری وسایل و ظروف شما فراهم می کند و به راحتی جای خالی یونیت های زیر اپن را پر خواهند کرد. به همین دلیل ما استفاده از این نوع یونیت ها را به شما پیشنهاد کرده ایم.

  2. استفاده از رنگ های روشن برای کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن:

    بکار گرفتن رنگ روشن برای یونیت های یک آشپزخانه کوچک بدون اپن باعث می شود فضا روشن، بزرگ و دلنشین به نظر برسد. برای مثال استفاده از رنگ سفید و ترکیب آن با چوب می تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر اصرار بر استفاده از رنگ تیره دارید بهتر است یونیت های زمینی را تیره رنگ و کانتر های دیواری و دیواره های آشپزخانه را رنگ روشن انتخاب کنید.

  1. متریال کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن خود را براق و شفاف انتخاب کنید:

    استفاده از کابینت های براق و شفاف به دلیل افزایش انعکاس نور در فضای آشپزخانه محیط را روشن تر و وسیع تر نشان می دهد. برای مثال استفاده از کابینت هایگلاس و براق سفید می تواند انتخاب مناسبی باشد.

از خلاقیت خود در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن استفاده کنید

در این مسئله همواره پیشنهاد ما قبل از هر چیزی استفاده از عنصر خلاقیت در طراحی ها است. در نظر گرفتن تمام جزییات و پارامترها، ایده‌پردازی بر اساس نیازهای کارفرما و در نظر گرفتن محدودیت های فضا قبل از انجام طراحی از ملزومات است.

به همین موضوع باعث شده اهمیت استفاده از جدید ترین و خلاقانه ترین ایده هابیش از پیش اهمیت داشته باشند. به عنوان مثال استفاده از میز های تاشو، صندلی‌ های تاشو در کنار  اکسسوری ‌های متنوع می‌تواند ظاهری زیبا، مدرن و جذاب به فضا دهد و آن را کاربردی تر و بزرگتر نمایش دهد.

استفاده از سبک مدرن و امروزی در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

آشپزخانه های مدرن و مینیمال بر پایه سادگی طراحی می شوند. حذف هر گونه زرق و برق و شلوقی کمک زیادی به دلباز و خلوت به نظر رسیدن فضا می کند و آن را بزرگ تر جلوه می دهد.

جمع بندی

با گذر زمان و تغییر سبک خانه ها از قدیمی به مدرن و امروزی که دارای فضای کوچک تری هستند باعث شده تا طراحان به تکنیک ها و ایده های جدیدی برای دکوراسیون آن ها روی آورند. یکی از این ایده ها حذف عنصر اپن از آن ها است. این کار باعث افزایش فضا شده و به زیبا تر و دلباز تر دیده شدن محیط آن کمک زیادی می کند. در این مقاله ما سعی کردیم تا ایده هایی را در راستای بهبود عملکرد این کانتر ها در فضا های کوچک در اختیارتان قرار دهیم تا طراحی های شما جدید ترین و  بهترین ایده های ممکن را در خود جای داده باشند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *