پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

انواع صفحه کابینت طرح سنگ + (مزایا و معایب)

صفحه کابینت طرح سنگ

انواع صفحه کابینت طرح سنگ + (مزایا و معایب)

انواع صفحه کابینت طرح سنگ + (مزایا و معایب)

صفحه کابینت طرح سنگ با انواع متنوعی در بازار کشور ما موجود است. اما هر کدام از این انواع مختلف کانترتاپ دارای ویژگی های خاص، مزایا و معایب مربوط به خودشان هستند. برای اینکه وقتی در بازار به جستجوی آن ها می پردازید گمراه نشوید بد نیست تا با ویژگی های هر کدام از ان ها تا حدی آشنایی داشته باشید.این به شما کمک می کند تا بهترین خرید را برای صفحه کابینت طرح سنگ خانه خود داشته باشید.

در این مقاله از پنجدری سعی شده تا انواع مختلف این نوع کانترتاپ ها را به شما معرفی کرده و ویژگی ها و مزایا و معایب هر کدام از آن ها در اختیارتان قرار داده شود. با ما همراه باشید.

صفحه کابینت طرح سنگ

صفحه کابینت طرح سنگ در واقع نوعی کانترتاپ است که با دیدن آن فکر می کنید که با استفاده از سنگ های طبیعی ساخته شده اند. اما در اصل این کانترتاپ ها تنها ا شکل و شمایلشان به مانند سنگ طبیعی است و در واقع از متریال های دیگری تولید می شوند. در این قسمت به معرفی انواع صفحات روی یونیت طرح سنگ می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را شرح می دهیم.


بیشتر بدانید:مهم ترین ویژگی های صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

مزایای صفحه کابینت طرح سنگ

این نوع کانترتاپ ها مزایایی دارند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

ظاهر زیبا : تنوع طرح و رنگ در این کانترتاپ ها بسیار بالا است. آن ها براق و چشم گیر هستند. با توجه به توانایی فراوری آن ها با طرح های خاص همانند سنگ های طبیعی مناسب استفاده در انوع سبک های طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند.

مقاومت در برابر سایش : از مزایای خیلی مهم این صفحات مقاومت بالای آن ها در برابر خراشیدگی و سایش است به این معنی که به راحتی به وسیله چاقو و آلات تیز خط و خش روی آن ها ایجاد نخواهد شد.

تمیز کردن آسان: سطح این نوع از صفحات روی یونیت صاف است و در صورت کثیف شدن و چرب شدن به راحتی با شوینده ها و آب می توان آن ها را شستشو داد.

مقاوم در برابر حرارت های زیاد : از ویژگی های خوبی که دارند مقاومت بالا در برابر حرارت است. اگر یک تابه یا قابلمه داغ دارید می توانید به راحتی روی آن ها قرار داده و نگران خراب شدن سطح شان نباشید.


بیشتر بدانید:راهنمای خرید صفحه کابینت

معایب صفحه کابینت طرح سنگ

در کنار مزایایی در بالا اشاره کردیم، معایبی هم دارند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

قیمت بالا : بدلیل پیچیدگی و سختی فرایند تولیدی که دارند معمولا نسبت به سایر متریال های مشابه خود قیمت بیشتری دارند.

ابزار خور نبودن : از آنجا که دارای سختی نسبتا بالایی هستند. نمی توان به راحتی در آن ها اشکال و طرح های مختلف ایجاد کرد.

انواع صفحه کابینت طرح سنگ

اصولا چهار نوع از این صفحات روی کانتر در بازار کشورمان مرسوم هستند که شامل کواتز، کورین، مارمونایت و SPL می شوند. برای اینکه بیشتر با آن ها آشنا شوید در ادامه هر یک را شرح داده ایم.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت

صفحه کابینت طرح سنگ کوارتز

کانترتاپ کوارتز یکی از انواع صفحه یونیت طرح سنگ به حساب می آید. این صفحه کابینت از ترکیب مواد معدنی طبیعی با رزین ها تولید می کنند. معمولا مقدار کوارتز تشکیل دهنده این نوع سنگ بیش از 90 درصد است و سایر مواد نیز رزین و پلیمر هستند.

از آنجا که درصد بالایی از ترکیب ساخت این صفحه را کوارتز تشکیل می دهد. این صفحه کابینت مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد. همچنین از سایر مزایای صفحات روی کابینت طرح سنگ کوارتز می توان به دوام بالا، ظاهر براق و ضد خش بودن اشاره کرد.

از معایب کوارتز می توان به احتمال وجود درز به هنگام نصب، عدم امکان ترمیم کردن آن اشاره کرد.


بیشتر بخوانیم:صفحه کابینت کوارتز

صفحه کابینت طرح سنگ کورین

صفحه کابینت کورین از ترکیب پلیمر اکریلیک با مواد معدنی و سنگ های دیگر تولید می شود. کورین اولین بار در سال 1967 میلادی تولید شده است. از کورین می توان برای ساخت صفحه یونیت استفاده کرد. همچنین استفاده از آن در مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها و … مناسب خواهد بود.

از ویژگی ها و مزایای مهم کورین می توان به نگه داری آسان، قیمت مناسب، مقاوم در برابر تغییرات دمایی، ضد آب بودن، ضد لکه بودن، مقاومت در برابر اسید ها و ابزار خور بودن اشاره کرد.

از معایب کورین می توان به تغییر رنگ در اثر تماس با برخی مواد شیمیایی، از دست دادن براقیت اولیه خود در گذر زمان، تغییر رنگ بر اثر اعمال مداوم حرارت زیاد، احتمال ایجاد خط و خش روی آن که البته با پولیش به راحتی این مشکل حل خواهد شد اشاره کرد.


بیشتر بخوانیم:صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت طرح سنگ مارمونایت

به طور کل اگر بخواهیم مارمونایت را تعریف کنیم این متریال ترکیبی از کوارتز و کورین به حساب می آید و در ظاهر شباهت های زیادی با کانترتاپ کوارتز دارد. نحوه نصب این کانترتاپ مشابه صفحه کورین است و فرایند اجرایی آن نسبتا آسان می باشد.

این کانترتاپ طرح سنگ مزایا و معایب صفحات کورین و کوارتز که بالاتر به آن ها اشاره کرده بودیم را دارا است و بازه قیمتی آن نیز چیزی در میانه این دو کانترتاپ می باشد.


بیشتر بخوانیم:صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت طرح سنگ SPL

Synchronized Pressured Laminate یا به اختضار SPL صفحه ای است که در واقع از تعداد زیادی ورق های کاغذی تشکیل شده است که این ورق ها با استفاده از رزین و تهت حرارت زیاد به هم فشرده شده اند و به ضخامت مشخصی رسیده اند. تولید این متریال ابتدا توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شده است.

از مزایای این کانترتاپ می توان به مقاومت در برابر آب و رطوبت، قارچ، نم، پوسیدگی، نظافت آسان، ظاهر زیبا، مقاوم در برابر مواد اسیدی، ضد باکتری بودن اشاره کرد.

از معایب آن می توان به قیمت نسبتا بالای آن، ترمیم پذیر نبودن و عدم پوشش قسمت های خالی و درز ها در صورت نصب در کنار دیگر سطوح است.


بیشتر بخوانیم:صفحه کابینت اس پی ال

سخن پایانی

کانترتاپ های طرح سنگ به دلیل مزایای زیادی از جمله مستحکم بودن، بادوام بودن، ضد خش و ضد آب بودن و همچنین ظاهر زیبا و براقی که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده اند. همچنین آن ها با هر سبک طراحی دکوراسیونی سازگار می شوند و کاربرد های زیادی دارند. به همین دلیل ما در این مقاله جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان سعی کردیم تا انواع آن ها را برایتان شرح دهیم و مزایا و معایب هر کدام را در اختیارتان قرار دهیم.

 

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *