پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن

انواع کابینت مدرن بسیار زیاد و از یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. کابینت های مدرن دارای سطحی بدون نقش و نگار و هستند دقیقا برخلاف کابینت های کلاسیک که نقش و نگار ، تاج و پاخور دارند . این کابینت ها دارای تنوع های زیادی از نظر رنگ و طرح همانند نوع های خود هستند که می توان از این بابت انتخابی بهتر و راحتی را داشت. کابینت مدرن همانطور که در خط قبل گفته شد دارای نوع های مختلفی است که عبارتند از : چوبی، پلی وود ، ممبران و… . با این توصیفاتی که ما در این بخش ارائه دادیم می توانید بفهمید که کابینت های مدرن بسیار پرطرفدار هستند و بسیار زیاد استفاده می شوند. در ادامه همراه پنجدری باشید تا به انواع کابینت مدرن بپردازیم و آن ها را برای شما توضیح بدهیم.

انواع کابینت مدرن کدام اند ؟

انواع کابینت مدرن کدام اند

خب همانطور که در مقدمه خوانده اید کابینت مدرن نوع های مختلفی دارند و ما چند نمونه از آن ها را برای شما به عنوان نمونه بیان کردیم. امروزه روز به دلیل پیشرفت علم در همه زمینه ها می توانیم ببینیم که انواع کابینت مدرن به وجود آمده است البته با پیشرف هایی که همچنان ادامه دارد امکان دارد که نوع های مختلف دیگری از کابینت مدرن به وجود بی آید. همه نوع های مختلف کابینت مدرن بیشتر در خانه ها و آشپزخانه های کوچک استفاده می شود تا زیبایی آن ها را بیشتر کند.

کابینت چوبی مدرن

کابینت های چوبی مدرن همانطور که از اسمش پیداس جزئی از انواع کابینت مدرن می باشد. کابینت های چوبی نیز در مدل های مختلفی تولید می شود که عبارتند از : راش ، گردو ، سرخدار ، گیلاس ، روسی و… . کابینت های چوبی بیشتر در سبک های سنتی و کلاسیک استفاده می شوند ولی نمی توان گفت که به هیچ وجه نمی شود در سبک مدرن استفاده نمود. کابینت چوبی اگر در سبک مدرن استفاده شود بسته به نوع چوب می تواند رنگ های مختلفی را به شما ارائه دهد. چنانچه از این کابینت استفاده کنید باید هزینه زیادی را نسبت به دیگر نوع های کابینت مدرن متحمل شوید.

کابینت مدرن چوبی

کابینت هایگلاس مدرن

کابینت هایگلاس یکی از انواع کابینت مدرن می باشد که به دلیل داشتن ظاهری جذاب بسیار پر طرفدار است. این کابینت با داشتن مغزی ام دی اف و داشتن رویه های مختلفی مثل : پلی گلاس ، های گلاس و اکلیریک ساخته و به بازار عرضه می شود. روکش هایی که گفته شد به هایگلاس ظاهری براق و شفاف می دهند و همچنین تنوع رنگی بسیار بالایی را دارا به آن اضافه می کنند. این کابینت بیشتر در ترکیه تولید می شود ولی ما در کشور خودمان نیز تولید می کنیم اما متاسفانه دارای کیفیت مناسبی نسبت به تولید کشور ترکیه نمی باشد. کابینت هایگلاس نسبت به دیگر نوع های کابینت های مدرن قیمت مقرون به صرفه تری را دارند.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن سفید (قیمت ، باید ها و نباید ها …)

کابینت های گلاس مدرن

کابینت فرامید ( فوق برجسته )

کابینت های فوق برجسته یکی دیگر از انواع کابینت مدرن است که بسیار معروف است. این کابینت دارای مغزی ام دی اف و بر روی مغزی روکش هایی زده می شود که در کشور کره جنوبی تولید می شود. فرامید در اصل یک شرکت تولید کننده ایرانی می باشد که این کابینت را در ایران تولید و مونتاژ می کنند. تولید های شرکت فرامید بسیار شباهت نزدیکی با تولیدات شرکت های خارجی مثل ایتالیا دارد. شما می توانید از کابینت های فوق برجسته به عنوان مکمل برای کابینت های دیگر استفاده کنید و زیبایی بیشتری را خلق کنید. کابینت های فرامید با داشتن تنوع رنگی زیاد نیز معروف هستند و شما می توانید از این نظر انتخاب راحت تری را داشته باشید.

کابینت فوق برجسته

کابینت ممبران مدرن

کابینت های ممبران در سبک کلاسیک بسیار شناخته شده هستند و استفاده های زیادی از آن می شود. وقتی شما بر روی کابینت های ممبران نقش و نگاری نبینید می توانید از آن در سبک مدرن استفاده نمایید. این کابینت با مغزی ام دی اف و روکش پی وی سی ساخته می شود و جز بهترین کابینت ها از لحاظ متریال است. کابینت ممبران مدرن دارای رنگ های بسیار متنوع مانند : کابینت های فرامید و هایگلاس است. از کابینت های ممبران می توانید در محیط های با رطوبت بالا استفاده کنید.

کابینت ممبران مدرن

کابینت ام دی اف مدرن

ام دی اف امروزه بسیار پر کاربرد است و برای کابینت آشپزخانه بسیار زیاد استفاده می شود. کابینت ام دی اف از دیگر انواع کابینت مدرن است که بسیار پر استفاده هم به صورت تکی و هم در کابینت های دیگر می باشد. این کابینت بدون روکش های خاصی به بازار ارائه می شود که می توانیم بگوییم دقیقا برعکس هایگلاس و ممبران است چون این دو کابینت از روکش های مختلف استفاده می کنند. کابینت ام دی اف در رنگ های بسیار متنوع تولید می شود و در کنار قیمت مقرون به صرفه ایی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خانه و آشپزخانه های شما عزیزان باشد.


بیشتر بدانید:آشنایی با آشپزخانه هایتک و مدرن

کابینت ام دی اف مدرن

کابینت فلزی

کابینت های فلزی در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند به این خاطر که اولین نوع ها از کابینت ها بودند. در گذشته کابینت های فلزی از فولاد خام و آلمینیوم بود که با پیشرفت علم در امروزه روز  استیل نیز به آن ها اضافه شد. کابینت فلزی در امروزه اصلا استفاده نمی شود ولی می توانیم ببینیم که برخی از کابینت های آشپزخانه را با اضافه کردن استیل زیبا تر می کنند. استیل به صورت کلی قیمت بالایی دارد و بهتر است در جاهای خاص از آن بهره برداری شود.

کابینت فلزی مدرن

کابینت ملامینه مدرن

کابینت های ملامینه مدرن یکی از انواع کابینت های مدرنی می باشد که کاربرد های فراوانی دارد. این کابینت با استفاده از نئوپان به عنوان مغزی و از ملامینه به عنوان روکش تولید می شود. ملامینه یکی از سبک ترین روکش های موجود در ایران می باشد که در کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه نئوپان بشدت به آب و جاهایی که رطوبت دارد حساسیت نشان می دهد و از شکل اولیه خود خارج می شود پس بهتر است در آشپزخانه از کابینت ملامینه استفاده نکنیم یا اگر می خواهیم استفاده نماییم در جایی که به دور از سینک طرفه شویی است به کار ببریم.

کابینت مدرن ملامینه

کابینت پلی گلاس مدرن

کابینت پلی گلاس را می توانیم یکی از اجزای خانواده انواع کابینت مدرن بدانیم. شما با استفاده از این کابینت در آشپزخانه خود یک محیطی بسیار زیبا را خلق می کنید که چشم نواز می باشد به این خاطر که رنگ های متنوعی در تولید آن استفاده شده است. کابینت پلی گلاس یکی از مقاوم ترین کابینت های موجود می باشد که شما می توانید از آن استفاده نمایید و خیال خود را راحت نمایید. این کابینت با مغزی ام دی اف و روکشی به اسم پلی گلاس است تولید می شود، پلی گلاس یک نوع پلاستیک مقاوم است.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت پلی گلاس

مزایا و معایب انواع کابینت مدرن

خب همانطور که در بالا دیده اید ما انواع کابینت مدرن را برای شما عزیزان توضیح داده اییم در ادامه می خواهیم به صورت کلی مزایا و معایب کابینت های مدرن را به شما بگوییم تا اطلاعات خوبی را داشته باشید.

مزایا

کابینت های مدرن نسبت به کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک مقرون به صرفه هستند.

بسیار تنوع بالایی در رنگ دارند به صورتی که حتی ممکن است شما در انتخاب کمی گیج شوید.

کابینت های بسیار مختلفی در سبک مدرن دیده می شود که از این لحاظ می توانیم بگوییم می توانیم بهترین انتخاب نسبت به خواسته های که داریم را داشته باشیم.

کابینت های تقریبا با دوامی را می توانید با انواع کابینت مدرن داشته باشید.

برای آشپزخانه های کوچک بهترین انتخاب هستند .

معایب

کابینت های مدرن در برابر حرارت اصلا عملکرد خوبی ندارند و شکل ظاهری خود را از دست می دهند.

ترمیم پذیری ندارد.

در برابر اشیای نوک تیز سریع از بین می رود و اصلا مقاومت ندارد

برای آشپزخانه های بزرگ زیاد انتخاب مناسبی نیستند.

در بیشتر مواقع در برابر آب و رطوبت شکل خود را از دست می دهد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *