پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت پلکانی (پله ای) چیست؟ انواع و نکات

کابینت پلکانی (پله ای) چیست؟

کابینت پلکانی (پله ای) چیست؟ انواع و نکات

کابینت پلکانی (پله ای) چیست؟ انواع و نکات

کابینت پلکانی زیر مجموعه ای از کابینت های مدرن به حساب می آید. امروزه اولویت اکثر مشتری ها استفاده از سبک های مدرن در طراحی ها می باشد. سادگی و جلوه های به روز و این نوع کابینت ها، تنوع بالا و بازه قیمتی معقولی نسبت به کابینت آشپزخانه کلاسیک آن ها را به انتخابی محبوب برای آشپزخانه های مدرن تبدیل کرده است. استفاده از کابینت مدرن پلکانی در آشپزخانه های کوچک می تواند به آن عمق و ابعاد بیشتری داده و علاوه بر آن فضای کافی برای دخیره سازی فراهم کند. بنابراین اگر برای آشپزخانه خود ظاهری زیبا و مدرن در کنار فضای ذخیره سازی بیشتر نیاز دارید در این مقاله با پنجدری همراه باشد تا با کابینت پلکانی بیشتر آشنا شوید.

کابینت پلکانی چیست؟

کابینت پلکانی نوعی کابینت آشپزخانه به حساب می آید که هر کانتر آن دارای عمق متفاوتی است. این نوع کانتر ها به منظور ایجاد جذابیت بصری و همچنین افزودن عمق و فضای ذخیره سازی بیشتر به آشپزخانه طراحی شده اند و به همین دلیل برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند. کابینت پلکانی معمولاً به صورت پله ای چیده می شوند که عمیق ترین کابینت ها در پایین و کابینت های کم عمق در بالا قرار می گیرند.


بیشتر بدانید:کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

نکات مهم برای طراحی یک کابینت پلکانی

1. هنگام طراحی یک کانتر پلکانی، توجه به یک سری نکات کلیدی می تواند به شما کمک زیادی کند. قبل از انجام هر کاری ابتدا بهتر است اندازه و نوع چیدمان آشپزخانه و همچنین فضای مورد نیاز برای نگه داری ابزار و وسایل خود را در نظر بگیرید. و در ادامه مهم است که نوع کانتر پله ای، برای سایز و ابعاد آشپزخانه شما مناسب باشد و همچنین متریال و سطح مناسب آن را انتخاب کنید.

2. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در طراحی به آن توجه کنید، نحوه قرارگیری و چینش است. به طور معمول، کانتر های عمیق در پایین قرار گرفته، در حالی که کانتر های کم عمق بالاتر قرار می گیرند. این ترتیب نصب دسترسی آسان شما را به وسایل و ابزاری که اغلب از آن ها استفاده می کنید، تضمین می کند.

3. یکی دیگر از نکات جالبی که به زیبایی کابینت پله ای شما می افزاید، استفاده از دو رنگ متفاوت برای هر ردیف می باشد. البته به سازگاری و هارمونی رنگ های انتخاب شده باید توجه ویژه ای شود.

4. یک نورپردازی مناسب می تواند از لحاظ زیبایی و کاربردی تاثیر گذار باشد. بنابراین در انتخاب نوع نورپردازی حساسیت لازم را بخرج دهید.

5. استفاده از چندین عمق مختلف ممکن است حس نامطلوب و بی نظمی ایجاد کند بنابراین پیشنهاد می شود در طراحی تنها از دو نوع عمق مختلف استفاده شود.


بیشتر بدانید:قیمت کابینت های گلاس

پارامتر های موثر بر قیمت کابینت پلکانی

قیمت کابینت پله ای به عوامل مختلفی از جمله نوع، متریال مورد استفاده و اندازه آن بستگی دارد. سایر عواملی که می توانند بر قیمت کابینت پله ای تأثیر بگذارند عبارتند از : متراژ بدنه کانتر زمینی و دیواری، درب و دستگیره ها، کیفیت یراق استفاده شده، لولا و همچنین اندازه دو عمق مختلف کانتر.

انواع مدل کابینت پلکانی

چندین مدل برای کانترهای پلکانی وجود دارند که شامل:

کابینت پلکانی اریب

این کانتر ها با یک زاویه مورب نسبت به دیوار نصب شده و از نظر بصری ظاهر جالبی ایجاد می کنند. آنها برای آشپزخانه های با طراحی مدرن و منحصر به فرد ایده آل هستند.

کابینت پلکانی گام به عقب

این کانتر ها به صورت پلکانی چیده شده اند و هر کانتر از کانتر زیرین آن کم عمق تر است. این نوع کانتر های پلکانی یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه های با سبک سنتی هستند.

کابینت پلکانی L شکل

این نوع کابینت پلکانی به گونه ای طراحی شده که در گوشه های آشپزخانه قرار گیرد که آن را برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی در یک آشپزخانه کوچک مناسب کرده است.

جمع بندی

کابینت های پلکانی گزینه ای کاربردی برای آشپزخانه های مدرن هستند. با یک برنامه ریزی درست و توجه کافی به نکات طراحی ای که به آن ها اشاره کردیم، می توانید یک آشپزخانه مدرن با ظاهری زیبا و بسیار کاربردی داشته باشید. که بیشترین فضای ذخیره سازی را آشپزخانه کوچک شما می بخشد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *