پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی همواره از موارد مهمی است که در زندگی روزمره کسانی که از این نوع سنگ طبیعی در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند خطور می‌کند.

صفحه کابینت‌ گرانیتی تقریبا از اوایل سال 2000 میلادی محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. این سنگ طبیعی زیبا نسبت به باکتری و لکه‌ ها مقاوم و دارای سطحی با درخششی چشم گیر است. اما به خاطر داشته باشید، گرانیت نیازمند یک روتین خاص تمیزکاری می‌باشد تا از خراب شدن آب بندی روی آن اطمینان حاصل شود.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت گرانیتی

هنگامی که می‌خواهید گرانیت را تمیز کنید، از مواد شیمیایی قوی (مانند فرمالدهید، وایتکس، آمونیا، اسپری‌های تحویه کننده هوا و …)، شوینده‌های اسیدی یا ابزار سایش خراش دهنده استفاده نکنید. بلکه اگر تنها از مقداری مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید کارتان راحت‌تر خواهد بود. صفحه کابینت سنگ طبیعی خود را برای مدت زمان طولانی با استفاده از این مقاله که توسط پنجدری تقدیم حضورتان می‌شود زیبا و تمیز نگه دارید.

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

چگونه از یک صفحه کابینت‌ گرانیتی مراقبت کنیم

اگر صفحه کابینت شما آب بندی نشده است و یا آب بندی روی آن از بین رفته است ابتدا لازم است که به حل آن بپردازید. روی اکثر صفحه کابینت‌ های گرانیتی نصب شده لایه‌ ای محافظ جهت آب بندی قرار دارد. این لایه محافظ تخلخل‌ های درون سنگ طبیعی را پوشش می‌ دهد.

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

نکته ای که برای تمیز و براق نگه داشتن صفحه کابینت خود باید انجام دهید آن است که هر، دو الی چهار سال این لایه آب بندی را تعویض کنید. زمانی که تمیز کردن لکه‌ ها از روی سطح دشوار شود یا زمانی که آب روی سطح می‌ ریزد دیگر شکل قطره به خود نگیرد متوجه می‌ شوید که وقت تعویض لایه آب بندی فرا رسیده است.

دوباره آب بندی کردن صفحه کابینت گرانیتی کاری است که خودتان نیز می‌ توانید انجام دهید اما اگر این کار را به یک متخصص بسپارید نتیجه حاصل، بدون شک بیشتر مورد قبول شما خواهد بود.

بیشتر بدانید:نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

چگونه صفحه کابینت‌ گرانیتی را تمیز کنیم

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

حال شما با داشتن صفحه کابینتی که به درستی آب بندی شده است. آماده هستید تا فرایند تمیز کاری اصولی را آغاز کنید. بنابراین جهت تمیز کردن گرانیت به بهترین روش این نکات را دنبال کنید:

  • از مواد شیمیایی قوی، شوینده‌ های اسیدی یا ساینده‌ های خراش دهنده استفاده نکنید: از آب ولرم، مایع ظرف شویی ملایم و یک پارچه مخصوص میکروفیبر استفاده کنید. از سرکه دور بمانید چون سرکه گرانیت را کدر می‌کند و آب بندی روی آن را از بین می‌برد. همچنین از ساینده‌هی سفت و خراش دهنده استفاده نکنید چون روی سطح گرانیت خراش ایجاد خواهند کرد.
  • لکه‌ها را بلافاصله تمیزکنید: گرانیت به اندازه مرمریت متخلخل نیست، بنابراین حساسیت کمتری نسبت به لکه‌های روغن و سایر مواد مایع دارد. در هر صورت شما باید این لکه‌ها را با یک پارچه نرم به سرعت پاک کنید.
  • با آب ولرم و چند قطره مایع ظرف شویی تمیز کنید: یک پارچه نرم را اندکی مرطوب کنید سپس کمی مایع ظرف شویی روی سطح کانترتاپ یا پارچه بریزید. تمام سطح را به یکباره دستمال بکشید تا تمیز شود. پس از هر بار دستمال کشیدن حتما پارچه را با آب ولرم تمیز بشویید تا از پخش شدن چربی، خرده‌های غذا و غیره جلو گیری شود. زمانی که نیازتان به مایع شوینده تمام شد، پارچه را در بشویید و بار دیگر با آب تمیز روی سطح را دستمال بکشید تا کف باقیمانده روی سطح از بین برود.
  • سطح صفحه کابینت را خشک کنید: همیشه از یک پارچه میکروفیبر مخصوص برای خشک کردن سطح کانترتاپ استفاده کنید. چون ممکن است روی سطح آن لکه‌های آب ایجاد شود.
  • از تمیزکننده مخصوص صفحات کابینت گرانیتی استفاده کنید: استفاده از این تمیز کننده‌ها اجباری نیست و آب ولرم به همراه اندکی مایع ظرف شویی نیاز شما را برطرف می‌کند اما به هر حال در صورت نیاز میتوانید از این تمیزکننده‌های مخصوص (مانند: گلوتوکلین) در صورت نیاز استفاده کنید.
  • تمیزکننده صفحه کابینت گرانیتی خود را بسازید: به نسبت 50/50 مقداری الکل و آب را ترکیب کنید و 20 قطره از اسانس روغی مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید و تمام! حالا شما دارای یک محلول تمیز کننده گرانیت، مختص خودتان هستید. آب و مایع کارتان را راه خواهد انداخت اما اگر دنبال یک راه سریع و بهتر برای پاک کردن سطح گرانیت هستید این اسپری جادو می‌کند!

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی


بیشتر بدانید:مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

چگونه لکه‌ها را از روی گرانیت پاک کنیم

        پاک سازی هر روزه اکثر مواقع برای تمیز نگه داشتن صفحه کابینت‌های گرانیتی کافی است اما اگر شما چیزی روی سطح آن بریزید که لکه ایجاد کند باید کاری فراتر از تمیزکاری انجام دهید. با استفاده از این نکات بدون آسیب رساندن به سنگ طبیعی لکه‌های روی سطح صفحه کابینت خود را تمیز کنید:

  • از خمیر جوش شیرین استفاده کنید: مهم نیست چه روی سطح ریخته اید، به احتمال زیاد به کمک جوش شیرین لکه از بین می‌رود. جهت تمیز کردن یک لکه پایه روغنی، با استفاده از آب یک خمیر جوش شیرین درست کنید. اگر با یک لکه پایه آبی سروکار دارید، جوش شیرین را با هیدروژن پروکسید ترکیب کنید.
  • خمیر را به مقدار کافی روی لکه استفاده کنید: به آرامی روی سطح را با پارچه نرم دستمال بکشید و به دفعات لازم تکرار کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

  • از بین بردن لکه‌های قوی: اگر دستمال کشیدن کارساز نبود، دوباره خمیر را روی ناحیه لکه دار اعمال کنید و با یک پلاستیک روی آن را بپوشانید لبه ها را با چسب نواری محکم کنید و بگذارید به مدت یک روز و در صورت نیاز چند روز بماند. سپس با یک پارچه نرم روی گرانیت را دستمال بکشید تا خوشبختانه یک سطح بدون لکه را داشته باشیم.

ترجمه شده از وبسایت

www.hgtv.com

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *