پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

گرانیت و سنگ‌های طبیعی گزینه‌های طراحی بیشماری را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین بسیاری از شما به استفاده از این سنگ‌ها فکر می‌کنید. در ادامه مقاله‌ای از پنجدری در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

از آشپزخانه‌های روستایی قدیمی و سنتی گرفته تا مدرن‌ترین آن‌ها در پیشرفته‌ترین خانه‌ها همواره گرانیت یا یک سنگ طبیعی وجود دارد که مناسب برای استفاده در طراحی هر سبک خانه‌ای باشد. سطوح سنگ طبیعی محدوده‌ای بی انتها از رنگ‌ها و طرح‌ها است که دست خریداران و طراحان را در انتخاب عناصر طراحی مختلف باز می‌گذارد.

نکات مهم در خرید صفحه کابینت گرانیتی

آیا یک سطح براق یا یک ظاهر مات را در نظر دارید؟ صفحات کابینت گرانیتی یا سایر سنگ‌های طبیعی می‌توانند هر دو این ویژگی‌ها (مات یا براق بودن) و هر آنچه در میان آن‌هاست را برای شما فراهم کنند. این در حالی است که حتی وارد انتخاب‌های طراحی مانند: انواع لبه‌ها، از مربع شکل گرفته تا لبه‌های زبر و دماغ‌گاوی به منظور دست‌یابی به ظاهری طبیعی‌تر نشده‌ایم. و چون گرانیت سنگی است که به صورت طبیعی به وجود می‌آید، صفحات کابینت‌ گرانیتی اصیل، همگی بی‌نظیر هستند و دارای رنگ، طرح و شخصیتی خاص هستند که مشابه آن در هیچ سنگی قابل تکرار نیست.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت گرانیتی

به هنگام انتخاب صفحه کابینت گرانیتی یا سایر سنگ‌های طبیعی، پیدا کردن انتخابی که مناسب طراحی کلی خانه‌ شما باشد، موضوعی ضروری و با اهمیت است. اما به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ‌ها، سبک‌ها و حتی سنگ‌های طبیعی مختلف در جاهای مختلف خانه کار غیر معمول و عجیبی نیست. منظور این است که فقط بخاطر اینکه شما از کانترتاپ گرانیتی تیره در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید الزاماً به این معنی نیست که باید لزوماً برای سرویس بهداشتی خانه خود نیز همین کار را انجام دهید!

از سازنده و نصب کننده خود در مورد درز‌ها بپرسید!

بدیهی است که سنگ‌های طبیعی را نمی‌توان ذوب و ریخته گری کرد تا به شکل مناسب آشپزخانه شما درآیند. بنابراین باید برش داده شوند. برای اینکه کانترتاپ شما بهترین ظاهر خود را داشته باشد یک نصاب گرانیت حرفه‌ای به سختی کار می‌کند و تمام دقت خود را بکار می‌گیرد تا از بدون درز بودن ظاهر رومیزی شما اطمینان حاصل کند. که شامل اندازه‌گیری فضای موجود از قبل، برش گرانیت به اندازه مناسب و در نهایت انجام دادن فرایند نصب همراه با دقت تمام و توجه کامل به جزئیات.

از نصب کننده صفحه کابینت گرانیتی سوال بپرسید

با این حال، از آن‌جا که در نهایت این آشپزخانه برای شماست، همواره ایده خوبی است که از قبل با سازنده و نصاب خود درباره مسئاله درزها به عنوان مثال در مورد مواردی چون این درز‌ها در چه قسمت‌هایی قرار خواهند گرفت، تا چه حدی قابل رویت خواهند بود و اگر نکته یا ملاحضاتی وجود دارند که نیاز باشد شما از آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید، صحبت کنید.

از آنجا که برخی درزها اجتناب ناپذیر هستند، بهترین تولید کنندگان گرانیت به هنگام نصب صفحه کابینت‌ها از دستگاه مکش خودکار استفاده می‌کنند که به نگه داری آن کمک کرده و از جلب توجه نکردن درزهای موجود اطمینان حاصل می‌کند.


بیشتر بدانید:بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی شما یک سطح کاری همه منظوره نیست!

گرانیت به طور شگفت انگیزی بادوام است و در هر نوع موارد استفاده‌ای به طرز باورنکردنی از خود مقاومت نشان می‌دهد. و این تنها یکی از دلایل علاقه شدید سرآشپزها، نانواها، شکلات ساز‌ها و همچنین صاحبان خانه در سرتاسر جهان به استفاده از صفحه کابینت گرانیتی است. اما تنها به خاطر اینکه گرانیت در برابر انواع کاربردها مقاوم است دلیل نمی‌شود که آن را تحت هر نوع سوء استفاده‌ای قرار دهیم.

صفحه کابینت گرانیتی شما ممکن است که برای رول کردن خمیر مناسب باشد اما همچنان باید از تخته مناسب برش به هنگام خردکردن سبزیجات روی آن استفاده کنید. اما فکر نکنید که این کار برای محافظت از سطح صفحه کابینت گرانیتی شماست بلکه گرانیت به حدی مقاوم و بادوام است که چاغوی شما را کند می‌کند! همچنین قرار دادن ماهیتابه یا ظرف داغ مستقیما از روی اجاق گاز یا فر بر روی سطح کانترتاپ گرانیتی فکر خوبی نیست چون ممکن است بر اثر تغییرات دمایی بسیار شدیدی که ایجاد می‌کند منجر به ترک خوردگی ویا آسیب دیدن لایه سطحی آن شوند.

استفاده از صفحه کابینت گرانیتی به صورت درست

با وجود اینکه گرانیت یک سنگ طبیعی بشدت صلب و محکم است اما به هنگام انجام تعمیرات و سرویس کردن آشپزخانه خود، از قرار دادن چکش، آچار، انبر و سایر ابزار کار بر روی لبه‌ها و برخورد اجسام سنگین با سطح و لبه‌های کانترتاپ گرانیتی آشپزخانه اکیداً خودداری کنید. آیا حتما باید کابینتی را تعمیرکنید؟ پس حتما یک حوله قدیمی یا چیز دیگری را روی سطح صفحه کابینت گرانیتی قرار دهید و ابزار را روی آن‌ها نگه دارید.

گرانیت نشکن نیست!

گرانیت بسیار سخت است. اما در نهایت هیچ سنگی کاملا تخریب ناپذیر نیست. حتی مستحکم ترین سنگ دنیا را تحت شرایط مناسب می‌توان تراشید، خرد کرد و شکست. در حالی که صفحه کابینت‌های گرانیتی در طول زمان بسیار بادوام هستند، اما هنگام کارکردن شما در آشپزخانه ممکن است حوادثی رخ دهند که منجر به خراشیدگی، لکه دار شدن یا پوسیدن کانترتاپ آشپزخانه شما شود. یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای محافظت از کانترتاپ‌ها، آب بندی کردن، پولیش کردن و تمیز کردن مداوم صفحات کابینت گرانیتی است.    بنابراین بسته به نحوه رسیدگی شما به کانترتاپ گرانیتی آشپزخانه تان می‌توانید کیفیتی بی نظیر از این سنگ طبیعی بادوام در آشپزخانه خود بدست آورید بشرطی که به خوبی و مداوم از آن مراقبت کنید. ذکر این مورد که پولیش کردن و آب بندی کانترتاپ‌ها می‌تواند به محافظت آن‌ها در برابر لکه‌ها، تکه شدن، پوسیدگی آن کمک شایانی کند.


بیشتر بدانید:مقایسه و تفاوت صفحه کابینت گرانیت و کوارتز

صفحه کابینت گرانیتی شکننده است

نگه داری و تمیزکردن میز‌های گرانیتی امری ضروری است.

هر نوع کانترتاپی که برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا هر اتاقی از خانه انتخاب می‌کنید مراقبت درست از آن بسیار حیاتی است. به همین منظور حتما با تولید کننده کانترتاپ خود در مورد مراقبت‌های مربوطه برای رومیزی گرانیتی و یا سنگ طبیعی دیگر صحبت کنید. هر سطح متفاوت نیازمند روش‌های مراقبت مخصوص به خود است بنابراین قبل از خرید کردن حتما به خوبی تحقیق کنید تا از داشتن ابزار مناسب برای نگه داری و مراقبت از کاترتاپ خود از همان روز اول بکارگیری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نگه داری و تمیزکردن صفحه کابینت گرانیتی

زمانی که کار به مراقبت از صفحات کابینت گرانیتی و یا سایر سنگ‌های طبیعی می‌رسد، شما اجباری به صرف مدت زمان زیاد جهت فراهم کردن ظاهر و کارکرد خوب آن‌ها ندارید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید ابزار کار مناسب است. در این مورد، ابزاری مدنظر می‌باشند که مخصوص پولیش کردن، آب بندی کردن و تمیز کردن صفحات کابینت گرانیتی ساخته شده‌اند. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید برای پاک سازی لکه‌ها در لحظه رخداد آن‌ها، براق و جذاب کردن سطح آن‌ها با پولیش کردن، محافظت کردن از آن‌ها در برابر هرگونه آسیب سطحی و آب بندی کردن آن‌ها در صورت نیاز، تا سال‌ها این صفحات کابینت‌ گرانیتی را زیبا و نو نگه دارید.

ترجمه شده از وبسایت

rockdoctor.com

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *