پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

برای دانستن چگونگی مقایسه و  تفاوت میان صفحه کابینت کوارتز و گرانیت احتمالا کار سختی خواهیم داشت. هر دوی این متریال ها از باکیفیت ترین محصولات برای اجرای صفحه کابینت آشپزخانه هستند و شباهت مواد اولیه آن ها نیز بسیار است. در نتیجه شاید انتخاب یکی  و کنار گذاشتن دیگری شاید کار سختی باشد. اما اصلا تفاوت این دو چیست و کدام یک گزینه ی بهتری برای ماست؟ اگر قرار باشد مقایسه ای میان کوارتز و گرانیت انجام بدهیم و تفاوت آن ها را بدانیم، دقیقا چه کاری باید انجام بدهیم؟! در این مقاله پنجدری قصد دارد تا به شما کمک کند که مقایسه و تفاوت میان سنگ کابینت کوارتز و گرانیت را انجام بدهید. همراه ما باشید.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت کوارتز

صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

پیش از مقایسه میان صفحه کابینت کوارتز و گرانیت بهتر است به طور مختصر آن ها را معرفی کنیم. صفحه کابینت یا همان سنگ مهندسی کوارتز متریالی با ساختار دوگانه شامل 93 درصد و کوارتز و 7 درصد سایر مواد مثل رزین و… است که استحکام و دوام بالایی از خود نشان می دهد. از این محصول برندهای مختلفی در سطح جهان و داخل ایران وجود دارد و همچنین شباهت زیادی به سنگ های طبیعی دارد.

بر خلاف کوارتز که مهندسی شده و ساخته دست انسان است، گرانیت کاملا طبیعی می باشد. به دلیل همین طبیعی و زنده بودن مشتریان تمایل زیادی به استفاده از گرانیت در آشپزخانه ی خود دارند. رنگ و دانه بندی های چشم نواز این سنگ آن را تبدیل به انتخابی بسیار زیبا کرده است. گرانیت را در کوپ های بزرگ از دل زمین اسخراج می کنند و بعد آن را تبدیل به اسلب هایی با ضخامت و ابعاد مختلف می نمایند.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت گرانیتی

بعد از این معرفی مختصر می توانیم به سراغ مقایسه صفحه کابینت کوارتز و گرانیت برویم. در این کار براساس چند شاخص و معیار می توان مقایسه بهتری داشت. این شاخص ها عبارتند از :

 مقایسه و تفاوت قیمت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

در وضعیت اقتصادی فعلی  و با توجه به این که نمی توان صفحه کابینت آشپزخانه را به راحتی  و در فاصله ی زمانی کوتاه تعویض کرد، قیمت اولین و مهم ترین معیاری است که در مقایسه کوارتز و گرانیت به میان می آید. برای سنگ گرانیت قیمت گذاری به راحتی انجام نمی شود و نمی توان قیمت واحدی برای آن تعیین کرد. مواردی مثل ابعاد، سختی، وارداتی بودن و … در قیمت گرانیت اثرگذارند.

صفحه کابینت کوارتز

صفحه کابینت گرانیتی

برای کوارتز اما ماجرا کمی تفاوت دارد. در ابتدا باید بدانیم که سنگ کوارتز ما از چه برندی  و محصول کدام شرکت است. کوارتز توتم، برداستون یا سایلستون و… . هر کدام از این شرکت ها با توجه به رنگ، دانه بندی و رگه دار بودن محصول قیمت مشخصی را برای آن تعیین می کنند. همچنین نمونه های وارداتی قیمت بالاتری نسبت به سایرین در بازار دارند. در مجموع می توان گفت که در شاخص قیمت، کوارتز به مراتب ارزان تر از گرانیت برای شما تمام می شود.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت کوارتز سایلستون

 رنگ بندی و تنوع طرح

در بحث مقایسه و تفاوت سنگ کابینت کوارتز و گرانیت، توجه به رنگ و طرح نیز معیار مهمی به شمار می آید. سنگ کوارتز از نظر رنگ دارای محدودیت های بیشتری نسبت به گرانیت است و شرکت های محدودی قابلیت تولید کوارتز را در رنگ های مختلف دارند. همچنین فقط در فنیش های مات و نیمه مات تولید می شود. برخلاف آن گرانیت از طرح و تنوع رنگ بیشتر و جذاب تری برخورداست. به طوری حتی یک کوپ اسخراج شده گرانیت وقتی به اسلب های مختلف تقسیم می شود، آن ها با هم متفاوت خواهند بود. به خاطر همین تنوع بالایی که دارد در مقایسه با کوارتز بیشتر مورد توجه و دلخواه مشتریان است.

 رنگ بندی و تنوع طرح صفحه کابینت کوارتز

مقاوم بودن در برابر فشار و ضربه

برای یک صفحه کابینت مقاومت در برابر فشار و ضربه به اصطلاح از نان شب هم واجب تر است. چرا که خیلی اوقات ناخواسته اشیای سنگین روی آن می افتد و یا اینکه ما خودمان این کار را انجام می دهیم و ظروف و لوازم سنگین را روی صفحه کابینت خودمان می گذاریم. اینجاست که باید در مقایسه میان کوارتز و گرانیت به این شاخص هم توجه کرد. هر دوی این سنگ ها مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند؛ اما کوارتز به دلیل مصنوعی بودن و وجود سیلیس در بافت آن نسبت به گرانیت مقاومت بیشتری دارد. گرچه گرانیت هم در این مورد مقاومت و استحکام خوبی از خود نشان می دهد، اما در جایگاه دوم قرار می گیرد.

نکته: سنگ های کوارتز و گرانیت در صورتی باید به کلی تعویض شوند و قابل ترمیم کردن نیستند.


بیشتر بدانید:نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

مقاومت در برابر حرارت و گرما

وجود اجاق گاز در آشپزخانه ؛ یعنی حرارت و گرمای زیاد و مستقیم که می تواند حتی باعث تغییر فرم و رنگ صفحه کابینت شما شود. در مقایسه میان سنگ کوارتز و گرانیت باید توجه داشته باشید که گرانیت یک محصول طبیعی و از دل زمین و سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی به وجود آمده است. بنابراین نسبت به کوارتز از تحمل بیشتری در برابر حرارت و گرما برخوردارست. این متریال می تواند دمایی بین 180 تا 200 درجه را طاقت بیاورد. گرچه کوارتز هم به دلیل ساخته در دما و فشار بالا از مقاومت خوبی بهره مندست اما در این شاخص گرانیت نمره ی بهتری می گیرد.

نکته: توجه داشته باشید که مقاوم بودن گرانیت در برابر گرما و حرارت باعث نمی شود که هر جسم داغی روی آن قرار بدهیم. برای این کار بهتر است از پدهای گرماگیر یا یه لایه ی پوششی استفاده است.

مقاومت در برابر حرارت و گرما صفحه کابینت گرانیتی

سخن پایانی

در نهایت با توجه به مقایسه میان سنگ کوارتز و گرانیت در مواردی که گفته شده؛ یعنی قیمت، طرح و رنگ، مقاومت در برابر فشار و ضربه و مقاومت در برابر گرما و حرارت می توان گفت که اگر به دنبال داشتن آشپزخای با فضای خاص و بسیار شیک هستید، سنگ گرانیت را انتخاب کنید. رگه ها و دانه بندی های گرانیت و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و حرارت و همچنین فنیش های براق، مات و چرمی که دارد شما را به فضای دلخواه خود می رساند. البته سلیقه ی شما در اینکه کدام یک را انتخاب می کنید نیز مهم است.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *