پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت کلاسیک خارجی، ویژگی ها و نکات مهم

کابینت کلاسیک خارجی

کابینت کلاسیک خارجی، ویژگی ها و نکات مهم

کابینت کلاسیک خارجی، ویژگی ها و نکات مهم

کابینت کلاسیک خارجی همواره یکی از محبوب ترین دکوراسیون ها در آشپزخانه و منزل مردم کشورمان بوده است که بسیار شیک و لوکس هستند و همیشه نشان دهنده سلیقه بسیار عالی صاحب خانه بوده اند. امروزه این محصولات در انواع طرح و رنگ متفاوت ساخته و عرضه می شوند و عموما برای استفاده در سبک سنتی مناسب هستند.

این کانتر ها با انوع و اقسام متریال ها ساخته می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. یکی از انواع پر طرفدار این نوع، کابینت کلاسیک خارجی است. که از با کیفیت ترین و لوکس ترین انواع کانتر آشپزخانه ایرانی محسوب می شود و حس و حال نوستالژیک و قدیمی را به فضای خانه شما می بخشد. اگر از طرفداران این مدل ها با طراحی سنتی و قدیمی هستید و به این سبک دکوراسیون علاقه دارید در این مقاله از پنجدری همراه ما باشید.

ویژگی های کابینت کلاسیک خارجی

کابینت کلاسیک خارجی

اگر بخواهیم از ویژگی های کابینت کلاسیک خارجی برایتان بگوییم ابتدا بهتر است سبک طراحی کانتر سنتی را بشناسید. مدل ذکر شده از این سبک کانتر در واقع یکی از انواع با طراحی سنتی و قدیمی آشپزخانه به حساب می آید. که حسی خاطره انگیز از گذشته را به منزل شما می بخشد. این نوع معمولا ارتفاع کمتری نسبت به انواع دیگر دارد و عموما در طراحی آن ها سعی می شود تا از رنگ های سرد و سنگین استفاده شود.

متریال استفاده شده در ساخت آن ها عموما از جنس چوب، شیشه و فلز هستند. در ادامه ویژگی های جالب دیگری از آن ها را ذکر کرده ایم.

  • ستون ها و درب های این سبک حکاکی شده هستند.
  • نمای آن ها را معمولا تمام چوب می سازند.
  • گران قیمت است، چون در آن از انواع یراق ها و تزئینات استفاده می شود.
  • جادار و حجیم است و عمق آن معمولا زیاد است.
  • در ساخت و طراحی آن ها معمولا از رنگ های تیره، گرم یا سفید استفاده می شود.
  • وجود دستگیره برای آن ها الزامی است.
  • استفاده از ابزار آلات مسی رنگ، در آن ها بسیار چشم نواز است.

کابینت کلاسیک خارجی، کاربردی و جا دار

ممکن است فکر کنید که این نوع سبک تنها برای جنبه تزئینی داشته باشد اما جالب است بدانید که از نظر کاربردی در حد و اندازه نوع مدرن ظاهر می شوند. یکی از ویژگی های جالب و مثبت آن ها این است که دارای عمق بسیار زیادی هستند. از این رو این طراحی منجر شده تا بسیار جا دار باشند و انواع اقسام ظروف به راحتی در آن جای گیرند.

کابینت کلاسیک خارجی، یک ویترین تزئینی

از دیگر ویژگی های خوب این سبک بونیت ها تزئینی بودن آن است. این کانتر ها دارای ویترین های شیشه ای هستند که می توان ظروف زیبا را در آن ها به نمایش در آورد و به زیبایی فضای خانه افزود.

از کابینت کلاسیک خارجی در چه فضا هایی می توان استفاده کرد؟

کابینت کلاسیک خارجی

کابینت کلاسیک خارجی با آشپزخانه های بزرگ که از لحاظ ابعادی و فضا محدودیت چندانی ایجاد نمی کنند، مشکلی از لحاظ سبک طراحی و هم چنین نوع رنگ بندی ندارند. بنابراین اگر دارای فضای زیادی در آشپزخانه منزل خود هستید، این سبک دکوراسیون انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

از طرفی اگر فضای آشپزخانه شما کوچک باشد و دارای محدودیت ابعادی هستید جای نگرانی نیست. چون همانطور که اشاره کرده بودیم این مدل دکوراسیون بسیار جا دار است و به نوعی طراحی و ساخته می شوند که برای هر نوع فضایی مناسب باشند. بنابراین حتی در فضا های کوچک نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

کدام رنگ مناسب کابینت کلاسیک خارجی است؟

اگر تصمیم گرفته اید که از این مدل یونیت برای آشپزخانه و منزل خود استفاده کنید بهتر است استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی که معمولا در کانتر های مدرن و امروزی دیده می شود را فراموش کنید. چون معمولا در طراحی کانتر های سنتی و قدیمی از رنگ های ساده و سنگین استفاده می شود.

هر چند محدودیت زیادی در انتخاب رنگ این سبک یونیت ها وجود ندارد اما بیشتر مواقع با رنگ های کرم، سفید، قهوه ای و قهوه ای سوخته تولید می شوند. و با یک نورپردازی اصولی و زیبا تیره بودن رنگ این نوع کانتر ها را می توان جبران کرد و به ظاهر آن زیبایی چشم نواز و دلپذیری بخشید.

کابینت کلاسیک خارجی با رنگ سفید

رنگ سفید همیشه یکی از پرطرفدار ترین ها در انواع یونیت ها، بخصوص انواع قدیمی و سنتی بوده است. و از همین رو برای این مدل یونیت ها نیز رنگ سفید بسیار پر طرفدار می باشد. این رنگ به دلیل انعکاس نور و بازتاب خوبی که دارد باعث بزرگ تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه شما شده و آن را روشن تر نمایش می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده رنگ سفید محیط خانه را کمی پاکیزه تر نشان داده و با توجه به این که از دسته رنگ های خنثی نیز می باشد، شما در چینش و استفاده از هر مدل دکوراسیونی انتخاب ها و دست و بال باز تری خواهید داشت.

تفاوت کابینت کلاسیک خارجی با یونیت مدرن

کابینت کلاسیک خارجی

اولین تفاوت آن ها در متریال استفاده شده در آن ها می باشد در واقع بیشتر یونیت های سنتی با چوب ساخته می شوند در حالی که مدرن، از هر نوع متریالی اعم از های گلاس، چوب، ام دی اف، پی وی سی و … ساخته می شوند.

تفاوت دیگری که در آن ها قابل مشاهده است در نحوه تمیز کاری آن هاست عموما کانتر های سنتی به دلیل وجود حکاکی ها و نقش هایی که روی آن ها ایجاد شده است باید با دقت و حساسیت بیشتری تمیز شوند.

یونیت های مدرن به دلیل اینکه با متریال های شیمیایی تولید می شوند معمولا طول عمر بیشتری نسبت به نوع ذکر شده دارند.

تفاوت اصلی و آشکار این دو سبک کانتر ها که احتمالا می دانید سادگی یونیت های مدرن در مقابل با سبک سنتی که بسیار پر زرق و برق و دارای نقوش و حکاکی های تزئینی زیبایی است، می باشد. همچنین در مدل مدرن برخی از دستگیره استفاده نمی شود در صورتی که در نوع سنتی وجود دستگیره اهمیت زیادی در ظاهر دکوراسیون دارد.

نکات مهم در مورد کابینت کلاسیک خارجی

  • استفاده از درب های جک دار برای این نوع کانتر ها مناسب نیست.
  • حتما به دسته دار بودن آن ها توجه کنید.
  • این نوع یونیت ها عموما دارای ویترین های شیشه ای هستند.
  • ترجیحا در طراحی آن ها، محل قرار دادن هود را پنهان در نظر می گیرند تا در دید نباشد.
  • معمولا در طراحی این سبک یونیت ها، طرح و نقش قرینه مشاهده می شود.

جمع بندی

این نوع دکوراسیون یکی از زیباترین انواع موجود در منازل است. و اگر از آن در طراحی آشپزخانه خود استفاده می کنید، شک نداشته باشید که اولین عنصر دکوراسیون داخلی منزل شما که در نظر همه را به خود جلب می کند آن ها خواهند بود.

آن ها به فضای خانه شما حس و حال نوستالژیک خواهند داد و جلوه ای خاص و جذاب به آن خواهند بخشید. امیدواریم که نکات و مطالب ذکر شده در این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. از اینکه همراه پنجدری بودید از شما سپاس گزاریم.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *