پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

مناسب ترین ارتفاع کابینت برای آشپزخانه

مناسب ترین ارتفاع کابینت برای آشپزخانه

مناسب ترین ارتفاع کابینت برای آشپزخانه

مناسب ترین ارتفاع کابینت برای آشپزخانه

انتخاب درست ارتفاع کابینت درکنار افزودن به زیبایی و ظاهر کلی  آشپزخانه می تواند به کاربرد هرچه بهتر آن نیز کمک کند. انتخاب درست ارتفاع یک یونیت دیواری می تواند علاوه بر فضای موجود و زیبایی آشپزخانه بر روی ایمنی و عملکرد نیز تاثیر زیادی داشته باشد. انتخاب ارتفاع برای کابینت آشپزخانه دیواری به دلیل اینکه باید عوامل مختلفی را از جمله ارتفاع کابینت زمینی، ضخامت کانترتاپ و فاصله بین کانترهای زمینی و دیواری در نظر بگیرید ممکن است چالش بر انگیز باشد. در این مقاله از پنجدری ارتفاع مناسب برای انواع مختلف کانترها  که ممکن است بر عملکرد و زیبایی تاثیر گذار باشند را بررسی می کنیم تا بتوانید هنگام بازسازی آشپزخانه خود آگاهانه تصمیم بگیرید.

ارتفاع کابینت و انواع آن، چه ارتفاعی را انتخاب کنیم؟

ارتفاع کابینت از اهمیت زیادی برخوردار است چون عضو حیاتی هر آشپزخانه است. که در کنار فضای نگه داری بیشتر، به زیبایی آشپزخانه نیز می افزاید.

ارتفاع کابینت زمینی

انتخاب ارتفاع کابینت زمینی که رایج ترین نوع کابینت استفاده شده در خانه هاست ممکن است سوال هر کسی باشد. . این ردیف برای قرار گرفتن روی زمین طراحی شده اند. مناسب ترین ارتفاع برای کانتر زمینی حدود 76 سانتی متر است و با در نظر گرفتن ضخامت کانترتاپ و پاخور که به ترتیب چیزی حدود 3 و 15 سانتی متر در نظر گرفته می شود ارتفاع نهایی 94 سانتی متر مناسب ترین اندازه است. البته می توان با توجه به نیاز های شما این ارتفاع را تا حدی تغییر داد.


بیشتر بدانید:همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

ارتفاع کابینت دیواری چقدر است؟

ارتفاع کابینت دیواری را که در بالای کانتر زمینی نصب می شود حدودا مانند یونیت زمینی در نظر می گیرند. ارتفاع استاندارد برای این نوع کانتر حدود 90 سانتی متر در نظر میگیرند که در بازه 60 الی 65 سانتی متری از کانتر زمینی نصب می شود.

بسته به سبک و سلیقه شما، ارتفاع کانتر دیواری می تواند افزایش و یا کاهش یابد. ردیف های دیواری در فضا‌های کوچک و نقلی فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ارتفاع کابینت یکسره یا سوپری

یکسره ها معمولاً مانند یک کمد دیواری هستند که از زمین تا سقف  امتداد دارند و از داخل دارای چندین طبقه هستند. این مدل تقریبا می توانند تا 242 سانتی متر ارتفاع داشته باشند و دارای عرض های مختلفی باشند. مناسب ترین ارتفاع کابینت یکسره 213 سانتی متر است که فضای ذخیره سازی کافی را فراهم می کند و امکان دسترسی آسان به اقلام ذخیره شده در طبقه های بالاتر را فراهم می کند.

ارتفاع کابینت های خاص

این مدل ها در قسمت های مشخصی با توجه به نیاز های کاربر استفاده می شوند. انداره این نوع کابینت ها برای مثال کابینت سینک، با توجه به شرایط، نیاز و قد کاربر متغیر است.

بیشتر بدانید:ابعاد صفحه کابینت

عوامل تاثیر گذار بر ارتفاع کابینت

ارتفاع کابینت های مختلف میتواند تحت تاثیر عوامل زیادی تغییر کند. این عوامل شامل ابعاد آشپزخانه، نوع کاربرد و نیاز کاربر هستند.

تاثیر ابعاد آشپزخانه بر ارتفاع کابینت

ابعاد بر اساس مقدار فضای موجود در آشپزخانه دسخوش تغییراتی قرار گیرد. در فضاهای کوچک‌ تر، کانتر‌ ها ممکن است نیاز به اندازه کمتر برای جلوگیری از اعمال احساس تنگی و خفگی فضا را داشته باشند، در حالی که در فضا های بزرگتر، کابینت‌های بلندتر می‌توانند امکان دخیره سازی بیشتری را بدون گرفتن فضای زیاد در اختیار ما قرار دهند.

تاثیر نوع کاربرد بر ارتفاع کابینت

نوع کاربرد می تواند تاثیر بسزایی در ارتفاع آن داشته باشد. به عنوان مثال، یونیت زمینی که بالاتر در مورد آن صحبت کردیم اگر در فضای آشپزخانه‌ استفاده شود ممکن است جهت قرار دادن وسایل بزرگ تر نیاز به اندازه بیشتری داشته باشد، در حالی که یونیت زمینی مورد استفاده برای کاربردهای دیگر مانند سرویس بهداشتی ممکن است کوتاه تر باشند تا راحت تر مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر نیاز کاربر بر ارتفاع کابینت

نیازهای کاربر نیز می توانند بر اندازه مقدار زمین تا خود کانتر تأثیر گذار باشد. برای مثال، فردی با قدی کوتاه ممکن است بلندی کمتری را مدنظر داشته باشد تا  دسترسی آسان تری به آن داشته باشد، در حالی که فردی که  قد بلندتری دارند بلندی بیشتری برای کانتر خود ترجیح دهند.

جمع بندی

انتخاب مناسب کانتر ها برای طراحی و زیبایی یک آشپزخانه بسیار با اهمیت است. داشتن درک کافی از تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوع، اندازه فضایی که در اختیار دارید و نیاز خودتان میتواند در انتخاب ارتفاع مناسب به شما در زمان تصمیم گیری کمک کند. جدای از اینکه کابینت مورد نظر شما از نوع یونیت زمینی، دیواری، یکسره یا خاص باشد، انتخاب ارتفاع مناسب همواره میزان فضای دخیره سازی کاربردی شما را تنظیم میکند و زیبایی و جذابیت آشپزخانه شما را تضمین می‌کند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *