پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

دانستن و توجه به تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن چه کمکی می تواند به شما بکند؟! پاسخ به این سوال بر خلاف ظاهر آن ممکن است چندان هم آسان نباشد. در واقع اگر در نگاه اول ما فقط به دنبال داشتن یک  کابینت آشپزخانه  باشیم و خیلی روی جزییات مهم تری که از چشم ما پنهان هستند، تمرکز نکنیم؛ در آن صورت برای ما تفاوتی نخواهد  داشت که تفاوت کابینت مدرن با کلاسیک  را بدانیم. اما وقتی عوامل مختلفی مثل قیمت، فضا، سلیقه و البته سبک های گوناگون پیش روی ما قرار می گیرند، به نظر می رسد نیاز به دقت بیشتری خواهیم داشت و باید پاسخ سوالی که در بالا مطرح شد را بدانیم. همراه پنجدری باشید تا با هم این کار را انجام دهیم.

مقایسه تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

به صورت کلی و پیش از پرداختن به شاخص های دیگر باید تفاوت کابینت لاسیک با مدرن را در نحوه ی طراحی آن ها و سبکی که از آن الهام گرفته اند، دید. سبک کلاسیک ناشی از یک جنبش هنری متعلق به قرون 17 و 18 میلادی و نشان دهنده ی اصالت، شکوه و تجمل کاخ ها و عمارت های قدیمی و تاریخی است. بنابراین انتخاب این سبک برای آشپزخانه می تواند به شما سازه ای بدهد که یادآور شکوه و جلال خانه های گذشتگان باشد. وجود سرستون ها، پاخورها، تاج، مخفی بودن محل قرار گرفتن هود و… در طراحی مشهود است.


بیشتر بدانید:طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

در مقابل سبک مدرن به کارهایی تعلق دارد که بیش از هر چیز به دنبال حداکثر استفاده از فضای غالبا کوچک آشپزخانه های امروزی است و پیچیدگی و جزییات کلاسیک ها را ندارد. شکل ساده و ساختارشکنی را دارد که قبل از هر چیزی نشان دهنده  ی ویزگی های زندگی امروزی ما انسان هاست.


بیشتر بدانید:انواع کابینت مدرن

البته مقایسه ی ما به این نکته ی کلی منحصر نمی شود و تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن در مواردی مثل متریال، ابزارخور بودن، دوام و ماندگاری، نظافت و نگهداری، درب ها، دستگیره ها، رنگ و قیمت هم مشخص است که در ادامه ی مقاله هر کدام را بررسی می کنیم:

متریال

معمولا جنس مدرن ها از ام دی اف و هایگلاس می باشد این در حالی که جنس کلاسیک ها کاملا متفاوت بوده و از ممبران چوب یا روکش چوبی است. در واقع به دلیل امروزی تر بودن کابینت های امروزی، آن ها از متریال جدیدتری برخوردارند.

ابزارخور بودن

اگر شما برای آشپزخانه ی خود سبک جدید را انتخاب کنید، بهتر است توجه کنید که ابزارخوری آن ها متوسط و محدود است. در مقابل کلاسیک ها ابزارخوری بالاتری دارند و این دست شما برای کار کردن جزییات روی سازه را بازتر می کند.

دوام

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

عمر محصولات امروزی بالاست و می توانید سال ها از آن در آشپزخانه ی خود استفاده کنید. حتی اگر دچار خرابی یا ایراد شد، می توان آن را تعمیر کرد. در مقابل سازه های کلاسیک با وجود آن که طول عمر بالاتری نسبت به آن ها دارند اما؛ در صورت خراب شدن یا بروز ایرادات نمی شود آن ها را تعمیر کرد و یا اینکه به سختی قابلیت تعمیر و ترمیم دارند. همچنین خطر پوسیدگی هم در این محصولات وجود دارد.

نظافت و نگهداری

در موضوع تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن باید اشاره کنیم که طراحی ساده و کاربردی مدرن این کمک را به ما می کند که هنگام نظافت آن کار چندان دشواری نداشته باشیم. البته مدل هایی مثل هایگلاس لک پذیری زیادی دارند که یک نکته منفی به شمار می آید.  یک محصول کلاسیک اما به دلیل جزییاتی که در طراحی خود دارد -به خصوص درب ها- وقت و کار زیادی را در هنگام جرم گیری و نظافت طلب می کند.


بیشتر بدانید:درب کابینت کلاسیک

درب ها

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

 

یکی دیگر از موارد تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن طراحی و ویزگی درب در آن هاست. درب از مهم ترین قسمت های کار و در معرض دید است. برای سبک مدرن این مورد به صورت خیلی ساده و با سطحی صاف و فاقد هرگونه طراحی خاصی می باشد. اما در مورد کلاسیک ها موضوع خیلی پیچیده تر و ظریف تر است. برای این محصولات شش نوع درب مختلف طراحی شده است که بسته سلیقه و شرایط مشتری و مدل محصول او اجرا می شود. این شش مدل عبارتند از:

Shaker

Raised panel

Slab

Beadboard

Louverd

Cathedral


بیشتر بدانید:انواع دستگیره کابینت را بشناسید (نکات مهم + قیمت)

دستگیره ها

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

دستگیره در کنار لولاهای درب به عنوان یراق نیز نام برده می شوند. در محصولات امروزی به صورت کلی دستگیره حالت مخفی یا مگنتی دارد. این کار علاوه بر این که از خصوصیات طراحی ساده ی سبک مدرن است، بلکه علت کاربردی هم دارد و به خاطر آشپزخانه های کوچکی که بیشتر اوقات در آن جا تعبیه می شوند، است. در این صورت امکان گیر کردن لباس یا چیزهای دیگر به دستگیره ها در فضای کوچک آشپزخانه نخواهد بود. اما برای محصولات کلاسیک معمولا دستگیره های بزرگ و از جنس برنجی به کار می برند که با طراحی ظریف و پر جزییات درب و کلیت کار همخوان باشد.

رنگ

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

یکی از مهم ترین شاخص هایی که در تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن به چشم می آید و نمی توان از آن صرف نظر نکرد، رنگ است. کلاسیک ها با رنگ های خنثی مثل سفید، کرم، طلایی، خاکستری، سیاه و … شناخته می شوند و از این نظر محدودیت زیادی دارند. در مقابل اما مدرن ها در کنار رنگ های خنثی می توانند از رنگ های متنوع و زیادی بهره ببرند و همین یک مزیت قابل توجه به حساب می آید. شما می توانید یک دکوراسیون مینی مال و فانتزی را با رنگ های گوناگونی که این سبک در اختیارتان قرار می دهد، داشته باشید. از طرفی می شود این رنگ ها را به صورت براق هم اجرا کرد.

قیمت

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

با شرایط اقتصادی امروز؛ در موضوع تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن توجه به قیمت، اولین و مهم ترین معیار ما برای انتخاب آن است. اما با برشمردن همه ی موارد بالا شما می تواند تا حدودی حدس بزنید که قیمت کدام سبک بالاتر از دیگری است. علاوه بر طراحی که در مورد سبک کلاسیک که آن را پیچیده تر و دشوار دیدیم، باید توجه کنید که این محصولات بر خلاف مدرن در آشپزخانه های بزرگ اجرا می شوند و با داشتن تاج و پاخور باید سقف فضای شما بلندتر هم باشد. این موارد برای سبک جدید صدق نمی کند. در نتیجه محصولات کلاسیک گران تر از سازه های امروزی تر تمام می شود.

سخن آخر

دانستن تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن باعث می شود در هنگام انتخاب هر کدام از این سبک ها به سلیقه ی خود در زمینه سبک طراحی، رنگ مورد علاقه و… توجه داشته باشیم و همچنین محدودیت های خود مثل برآورد هزینه، متراژ آشپزخانه و… را هم در نظر بگیریم. به طور کلی مقایسه شامل نکاتی از قبیل طراحی، رنگ، درب ها، قیمت و … می شود که کار ما را برای انتخاب تا حد زیادی اسان می کند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *