پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

درب کابینت کلاسیک

درب کابینت کلاسیک

درب کابینت کلاسیک

درب کابینت کلاسیک

احتمالا شما هم این نظر را می پذیرید که درب کابینت کلاسیک مهم ترین قسمت در محصولات این سبک محبوب و دوست داشتنی است که باعث می شود به اصطلاح یک سر و گردن بالاتر از دیگر سبک ها و مدل ها قرار بگیرد. اما دلیل این اتفاق چیست و چه ویژگی هایی در درب های این مدل وجود دارد که آن را به چنین جایگاهی رسانده است؟! آیا این محصول از نظر طراحی و جزییات تنوع هم دارد یا شما با محدودیت هایی مواجه خواهید شد؟! چه مدل هایی برای این قسمت از دکوراسیون داخلی شما تولید شده و در بازار موجود است؟! این ها بخشی از سوالاتی است که ممکن است در هنگام انتخاب با آن مواجه بشوید. با ما در این مقاله از پنجدری همراه باشید تا پاسخ سوالات بالا را پیدا کنیم.


بیشتر بدانید:کابینت کلاسیک خارجی، ویژگی ها و نکات مهم

درب کابینت کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟!

درب کابینت کلاسیک

بهتر است در کنار پرداختن به ویژگی های درب کابینت کلاسیک، به طور خلاصه و مختصر بگوییم که این سبک با خصوصیاتی مثل تجملاتی، اشرافی و با شکوه بودن شناخته می شود و بیش از هر چیز یادآور معماری دوران باستانی اروپا؛ به ویژه یونان و ایتالیاست. قسمت هایی مثل تاج، پاخوری، دستگیره های بزرگ، توکار بودن محل قرار گرفتن هود (یعنی محل آن مخفی است و در معرض دید نیست). در ها را می توان در کنار صفحه ، مهم ترین قسمت سازه دانست که البته بیش از سایر قسمت ها هم در معرض دید هستند و کیفیت و زیبایی آن ها نقش مستقیم و بدون تردیدی در کلیت دکوراسیون شما و جلب نظر دیگران دارد. به طور کلی این درب ها با جزییات فراوانی و طراحی های سنتی و ظریفی که روی آن اجرا می کنند، شناخته می شود. دستگیره هایی که روی آن ها نصب می کنند، بزرگ و بسیار وزین و با کیفیت می باشند و بر خلاف سبک مدرن که سعی می کند به صورت خیلی ساده جلوه کند، این مدل ها به دنبال نمایش ظرافت ها و جزییات خود هستند.


بیشتر بدانید:مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

انواع درب کابینت کلاسیک

درب کابینت کلاسیک

برخلاف سبک مدرن که سادگی و یکدستی بیشتری دارد، درب کابینت کلاسیک دارای مدل های گوناگون و متنوعی است که دست شما را برای انتخاب با هر سلیقه ای که دارید، کاملا باز نگه می گذارد. مدل های مختلفی از  درب کابینت کلاسیک در بازار امروز موجود است که در ادامه هر کدام را معرفی می کنیم:

درب پتینه کاری شده

اولین مدل دربی که به ذهن می آید، مدل پتینه کاری شده ی آن است. این پتینه ها که هنر سنتی و قدیمی ما ایرانی نیز به شمار می آید، نهایت جزییات و ظرافت را برای محیط به ارمغان می آورد و البته باید با این نکته هم کنار بیایید که چنین طراحی خاص و جذابی علاوه بر طولانی بودن انجام آن، هزینه ی زیادی هم خواهد داشت.

درب Shaker

درب کابینت کلاسیک

مدل Shaker یک درب کابینت کلاسیک است که در قالب یک سبک در دکوراسیون داخلی از دهه 1980 میلادی در کشور آمریکا ظهور کرد. شیکر نام نجار بسیار ماهری بود که این سبک را بنا نهاد. و در عین حال که امروزه در سبک کلاسیک استفاده می شود، با داشتن همان جزییات مختص به این مدل ها، نوعی سادگی و بی آلایش بودن را هم نشان می دهد که بیش از هر چیز نمایانگر دوران تولد چنین محصولی است. یعنی دوره ی رشد زندگی شهرنشینی و شهرهای بزرگ و شلوغ که انسان ها را بیش از هر چیز نیازمند داشتن آرامش می کرد.


بیشتر بدانید:طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

درب Raised Panel

نوع دیگری از درب کابینت کلاسیک که به عنوان صفحه برجسته از آن یاد می شود و مهم ترین ویژگی آن داشتن طراحی، حکاکی و جزییاتی است که بر روی صفحه به صورت برجسته کار شده اند. داشتن این محصول می تواند به جذاب تر شدن و شیک شدن دکوراسیون شما شود. این سازه به لحاظ نوع طراحی نقطه ی مقابل مدل shaker است که جزییات کمتری دارد.

درب Slab

درب کابینت کلاسیک

این نوع درب کابینت کلاسیک، با نام سبک اروپایی هم شناخته می شود که با داشتن سطحی صاف علاوه بازتاب بیشتر نور که به درخشندگی فضای شما کمک می کند، در هنگام نظافت نیز چندان مشکلی ایجاد نمی کند. اسلب از یک پنل یکپارچه و به هم پیوسته تشکیل می شود و بسیار کاربردی می باشد. مدل اسلب مرز میان مدرن و کلاسیک است و می شود  در هر دو سبک از آن استفاده کرد.

درب Beadboard

درب کابینت کلاسیک

بیدبورد ماده ای است که در گروه مصالح ساختمانی قرار می گیرد و در صورتی که رنگ یا پلاستر نباشد،  برای مقاوم کردن دیوارهای بیرونی ساختمان از آن استفاده می کنند. درب کابینت کلاسیک Beadboard را می توانیم بهترین گزینه برای ساختن فضایی کلاسیک و البته سنتی و قدیمی بدانیم. نکته ی دیگری که باید در مورد آن بدانید، دشواری نظافت آن برخلاف اسلب و شیکر است. طراحی های منحنی که روی بیدبورد وجود دارد علت اصلی نظافت سخت آن است. از طرفی اغلب به رنگ سفید هستند و در نتیجه خیلی زود نیاز به تمیز شدن دارند.

درب Louverd

درب کابینت کلاسیک

ممکن است در نگاه کلی درب کابینت کلاسیک لوورد کمی پیچیده به نظر برسد. وجود تخته هایی به شکی افقی کنار هم را شاید بتوان اصلی ترین دلیل این موضوع دانست. لوورد به دلیل همین مدل طراحی و ساخت نسبت به سایر اعضای خانواده اش گران تر است و می توان مهم ترین نکته ی منفی آن را قیمت بالاترش دانست. اگر کابینت های ردیف بالای شما دارای چنین مدلی از در ها باشند، می توانید برای خشک کردن ظروفی که شسته اید از آن ها استفاده کنید. البته فقط آن قسمتی که روی سینک ظرفشویی شما قرار دارد! شکاف و روزنه هایی که میان تخته ها قرار دارد محلی برای عبور هواست و در نتیجه باعث می شود ظرف های خیس شما زودتر خشک بشود.

بیشتر بدانید:جزیره کابینت کلاسیک

درب Cathedral

درب کابینت کلاسیک

یکی از سنتی ترین مدل های درب کابینت کلاسیک بدون هیچ تردید مدل cathedral است. وجود طراحی منحنی شکل در بالا و پایین درب چنین اتفاقی را رقم می زند که برای ما تا حدودی یادآور معماری سنتی و بومی خودمان است. این منحنی ها فقط از بعد نوستالژیک برای ما اهمیت ندارد و کمک بزرگی می کند که در ها از حالت ساده و بدون طراحی در آیند.

سخن آخر

اگر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ی خود از سبک کلاسیک استفاده می کنید، دانستن نکاتی در مورد درب کابینت کلاسیک بسیار مهم است. این در ها چه مدل هایی دارند؟! ویژگی های هر کدام چیست و کدامیک می تواند بهترین انتخاب برای ما باشد. در این مقاله سعی کردیم تا در انتخاب نهایی بهترین گزینه به شما معرفی کنیم تا علاوه داشتن یکی دکوراسیون اشرافی و باشکوه، با توجه به شرایط خود گزینه مدنظرتان را پیدا کنید.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *