پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

ویترین کابینت کلاسیک + عکس

ویترین کابینت کلاسیک

ویترین کابینت کلاسیک + عکس

ویترین کابینت کلاسیک + عکس

ویترین کابینت کلاسیک در کنار کاربردی بودنش به عنوان یک عنصر اصلی در طراحی یک آشپزخانه سنتی عمل می کند و در واقع فضای مناسبی برای به نمایش گذاشتن دکوری های زیبا و ارزنده شما می باشند. مدل های مختلفی از این دکوراسیون وجود دارند و این سازه را اکثرا به دو صورت چوبی و شیشه ای مورد استفاده قرار داده و آن ها را به شکل طبقه طبقه، با درب و بدون درب درست می کنند.

اما پر طرفدار ترین مدل ویترین کابینت کلاسیک همواره با درب های شیشه ای بوده است. همانطور که می دانید سبک سنتی با داشتن نقش و نگارهای بسیار زیبا؛ جذابیت فوق العاده ای به دکوراسیون می بخشد. پس اگر می خواهید یک آشپزخانه شیک و با کلاس در اختیار داشته باشید در ادامه همراه پنجدری باشید تا به صورت جامع و کامل این سازه زیبا و شیک را به شما عزیزان توضیح بدهیم.

ویژگی های ویترین کابینت کلاسیک

ویترین کابینت کلاسیک یک دکوراسیون خاص به حساب می آید که در هر نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ای نمی توان از آن استفاده کرد. هدف از استفاده کردن آن نیز به غیر از این که به عنوان فضایی برای نگه داری وسایل آشپزخانه باشد در واقع به نمایش گذاشتن دکوری ها که می تواند شامل ظروف کریستالی، اقلام دکوری قدیمی و سنتی که با سبک طراحی سنتی آشپزخانه شما هماهنگ هستند می باشد. در ادامه می خواهیم در مورد ویژگی هایی که این دکوراسیون در اختیار شما قرار می دهد صحبت کنیم.

ویترین کابینت کلاسیک

بیشتر بدانید:بوفه کابینت؛ کهنه سرباز به درد بخور!

مدل و طراحی ویترین کابینت کلاسیک

ویترین کابینت کلاسیک در آشپزخانه شما یک جلوه شیک و باکلاس ایجاد می کند که حس و حال سنتی و تاریخی به فضا می بخشد. و مهمترین بخش ظاهر آن ها در طراحی وجود نقش و نگار های شیک و شلوغ روی آن ها است.

این مدل از دکوراسیون ها ممکن است از ویژگی های معماری سنتی مانند وجود ستون و سر ستون درب های شیشه ای طرح دار و خیلی از موارد دیگر بهره مند باشند که همه این موارد به جلوه خاص سنتی و تاریخی آن می افزایند.

این دکوراسیون معمولا از جنس چوب طبیعی ساخته می شود تا بهترین حس و حال قدیمی بودن را در فضا ایجاد کند. و روی آن ها نیز می تواند با استفاده از رنگ های مختلف، نقش و نگار های جذاب و سنتی طراحی شود تا بهترین هماهنگی را با یونیت آشپزخانه شما داشته باشد.

کاربرد ویترین کابینت کلاسیک چیست؟

این دکوراسیون با وجود اینکه در ابتدا با هدف به نمایش گذاستن دکوری های قدیمی و عتیقه جات خانه استفاده می شوند اما نمی توان از کاربرد های آن نیز چشم پوشی کرد. یکی از کاربرد های آن نیز در ایجاد یک فضای عالی برای نگه داری وسایل زینتی شما است. که با قرار دادن طبقه های مختلف و یا کشو هایی به شما در نگه داری وسایلتان کمک می کند.

در ضمن در برخی مدل ها نیز از درب های شیشه ای استفاده می کنند که در کنار کمک به زیبایی و افزودن به جلوه آشپزخانه، نمایش این وسایل را نیز بهتر و جذاب تر می کنند.

ویترین کابینت کلاسیک

بیشتر بدانید:دکور کابینت

دستگیره ویترین کابینت کلاسیک

این دکوراسیون در برخی مدل ها نیاز به استفاده از دستگیره برای کاربردی شدن و استفاده بهتر از آن دارند. که در انتخاب آن ها باید کاملا دقت کنید که با سبک طراحی قدیمی یونیت و خود بوفه شما کاملا هماهنگی داشته باشند. معمولا بهتر است از دستگیره هایی از جنس مس، چوب یا پرسلان استفاده شود تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ضمن استفاده از متریال های فلزی ضد آب و سرامیک به دلیل دوام بالایی که دارند انتخاب بهتری در مقابل چوب هستند.

ابعاد ویترین کابینت کلاسیک و محل قرار گیری آن

قبل از اینکه به محل قرار دادن این دکوراسیون بپردازیم باید به این مورد اشاره کنیم که ابعاد و اندازه آن ها باید کاملا با فضایی که قرار است در ان استفاده شود مقایسه شود و به عبارتی طراحی کلی آشپزخانه شما را تحت شعاع خود قرار ندهد. از این رو یکی از پر طرفدار ترین طرح هایی که طراحان در نظر میگیرند همان ارتفاع استانداردی است که برای یونیت آشپزخانه انتخاب می شود به طوری که هم ارتفاع با کانتر دیواری باشد.

البته ویترین کابینت کلاسیک با ارتفاع کامل نیز طراحی می شود که در این مدل ها ارتفاع آن ها از کفپوش ها تا سقف کانتر دیواری در نظر گرفته می شود و در ادامه بحث باید بگوییم که در برخی مدل ها نیز این دکوراسیون به عنوان یک یونیت تو کار در نظر گرفته می شود که معمولا روی دیوار نصب می گردد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود ابعاد کلی آشپزخانه شماست. اگر فضای آشپزخانه منزلتان کوچک است پیشنهاد می کنیم از از مدل درب شیشه ای استفاده کنید تا فضا کمی دلبازتر شود. که دلیل آن افزایش انعکاس نور توسط شیشه ها و وسیع تر جلوه کردن فضا است. البته دقت کنید که قیمت این مدل از انواع بدون درب گران تر خواهد بود.

ویترین کابینت کلاسیک

بیشتر بدانید:کابینت کمدی

انواع شیشه برای ویترین کابینت کلاسیک

شیشه طرح دار

شیشه ی طرح دار از معروف ترین مدل های این متریال است که به طور کلی برای این سبک دکوراسیون ها به کار گرفته می شود. در انتخاب آن باید دقت و توجه و زیادی به خرج دهید تا بهترین طراحی و دکور را با توجه به سلیقه و شرایط خود اجرا نمایید. در غیر این صورت دکوراسیون آشپزخانه ی شما به کلی از چشم می افتد

شیشه های مشجر

شیشه مشجر از زمان قدیم بسیار استفاده می شده است و بسته به مقدار مشجر بودنش می توان اجسام درون یونیت ها را دید. البته امروزه از این مدل کمتر استفاده می شود.

شیشه های شفاف

مدل شفاف نسبت به دیگر نوع ها کاربردی تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، به این خاطر که در همه سبک ها می شود از آن استفاده کرد. از دیگر ویژگی های این مدل می توانیم به استفاده بیشتر در سبک مدرن، زیبایی بیشتر در آشپزخانه های کوچک و… اشاره کنیم.

مزایا و معایب ویترین کابینت کلاسیک با درب شیشه ای

اغلب افراد مدل بوفه آشپزخانه خود را به صورت درب شیشه ای انتخاب می کنند. با وجود اینکه انواع بدون درب نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما در طراحی دکوراسیون قدیمی و سنتی مدلی که در ابتدا به آن اشاره کردیم اهمیت بیشتری دارد. در این بخش می خواهیم به مزیت ها و عیوب این نوع با درب شیشه ای بپردازیم.

مزایا

  • امکان استفاده از انواع مختلف شیشه ها برای مثال سند بلاست
  • وجود شیشه ها انعکاس نور و بازتاب بیشتری ایجاد می کند و باعث می شود فضا وسیع تر جلوه کند.
  • محافظت از دکوری ها و ظروف در برابر خاک و آلودگی ها
  • به راحتی تمیز می شوند و در برابر آب و لکه مقاوم هستند.

معایب

  • شکننده بودن آن ها که در آشپزخانه های شلوغ و پر رفت و آمد امکان ترک برداشتن آن ها وجود دارد.
  • انتخاب رنگ دکوری ها با توجه به  اینکه رنگ یونیت ها و رنگ خود ویترین چیست و با آن ها هماهنگ باشد کمی دشوار است و ممکن است هارمونی فضای آشپزخانه را هم بریزد.
  • اگر از مدل بدون درب استفاده کنید طروفی که به نمایش گذاشته اید خیلی زود خاک می گیرند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *