پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

کابینت کمدی

کابینت کمدی

کابینت کمدی

کابینت کمدی

در زندگی امروزی کابینت کمدی مثل باقی مدل های این وسیله به یکی از حیاتی ترین لوازم خانه و آشپزخانه تبدیل شده است. در واقع آشپزخانه ای که بدون آن باشد، جایی شلوغ و سردرگم و پر از وسایل مختلف خواهد بود. به همین خاطر خیلی از ما نقش مهم چنین وسیله ای را می دانیم. این کابینت  عنوان یکی از مدل های مختلفی است که در آشپزخانه به کار می رود. در این مقاله از پنجدری قصد معرفی آن را داریم  و می خواهیم در مورد آن، ویژگی ها و انواع مدل های مختلفش، قیمت و دیگر مسائل نکاتی را ارائه بدهیم. در ادامه همراه ما باشید.

کابینت کمدی چیست؟

کابینت کمدی

در واقع کابینت کمدی به سازه ای گفته می شود که از روی زمین به صورت یکسره تا بالا ادامه پیدا کرده است و مثل دیگر مدل های مرسوم به صورت دو تکه نیست. درست مثل یک کمد و با این تفاوت که کمدها معمولا درون دیوارها ایجاد می شوند.


بیشتر بدانید:همه چیز در مورد استاندارد های کابینت

از لحاظ مشخصات، نسبت به سایر مدل ها بلندتر است و ارتفاع آن زیادتر می باشد. ( به دلیل ساختار یکسره ی آن گاهی ایستاده نیز نامیده می شود) مثلا اگر ارتفاع یونیت دیواری شما ۷۰ سانتی‌متر باشد، ارتفاع آن ۲۲۰ سانتیمتر خواهد بود و اگر ارتفاع آن ۹۰ سانتیمتر باشد، ارتفاع نیز۲۴۰ سانتیمتر می شود. عرض و عمق این محصول نیز تفاوت هایی با مدل های معمولی دارد. عرض کابینت‌ های دیواری بسته به نیاز و آشپزخانه شما قابل‌ تعیین است و عمق آن نیز چیزی بین ۵۵ الی ۶۰ سانتیمتر است. بد نیست اشاره کنیم سازه هایی نیز با اسم نیمه «ایستاده» وجوددارند که ارتفاع آن ها از یونیت های زمینی بیشتر و از کابینت‌ های کمدی کمتر است.  استفاده از چنین محصولی از سالیان قبل نیز رواج داشته است ولی امروزه به جای طرح های قدیمی و کلاسیک که مدل ایستاده در کنار یخچال تعبیه می شد، با طرح های جدیدتر در آشپزخانه های ما حضور دارد و سعی شده است کارایی بیشتری نیز به آن بدهند تا فضای خوبی برای وسایل و لوازم آشپزخانه وجود بیاورند. در نتیجه می توان کابینتی است که از نظر ارتفاع از سایرین بلندتر است، بسیار کاربردی است و فضای خوبی در اختیار ما قرار می دهد و همچنین قابلیت اجرا با هر سه سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک را دارد.

انواع کابینت کمدی

کابینت کمدی

در دسته بندی کابینت کمدی؛ اگر فضای کلی محیطی که در آن قرار دارد (یعنی آشپزخانه ی شما) را کنار بگذاریم، به طور کلی این مدل  در انواع زیر قابل بررسی است:

دسته اول با نام مدل  «یکسره و بدون در» شناخته می شود. این مدل معمولا به‌ عنوان محفظه‌ ای برای قرار دادن فر، مایکروویو، ماشین ظرفشویی و لوازمی از این دست طراحی می‌ گردد. با توجه به ابعاد لوازمی از این دست که قصد دارید آن‌ ها را در قفسه بگذارید، ارتفاع قفسه‌ ها می تواند با هم متفاوت باشد و طبق نیاز خود آن ها را تنظیم کنید.

نوع بعدی، مدل  «در بازشو» نام دارد که با شبیه درب کمدها باز و بسته می شود. این درب ها می تواند در زمان طراحی و برای رعایت تعادل وزنی و همچنین با توجه به عرض سازه کلی به شکل دو درب مجزا اجرا شود.


بیشتر بدانید:کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن + ایده جدید

نوع دیگری هم  وجود دارد که در صورت داشتن فضای کافی می توانید از آن بهره بگیرید. مدلی با درب یکسره ریلی که جذابیت خاص خود را دارد.

و در نهایت این محصول همچنین می تواند به صورت طبقه بندی و دارای درب های کشویی باشد. طراحی کشویی ، در کنار اینکه امکان طبقه‌ بندی‌ بهتر وسایل آشپزخانه را به شما می دهد، محیط باز بیشتری نیز در اختیارتان قرار می‌ دهد اگر طراح شما خوش سلیقه باشد، می‌ تواند با طراحی کشوها در ابعاد مختلف، کارایی آنچه طراحی کرده است را به شکلی منظم و هماهنگ و البته چشم نواز و زیبا افزایش دهد.

در کنار این مدل ها که هر کدام از نوع خاصی از درب بهره می برند، مدل دیگری با نام  بدون درب هم وجود دارد که برای زیبایی آشپزخانه ی خود می‌ توانید ازآن استفاده کنید. خوب است توجه داشته باشید، زمانی که از مدل بدون درب یا ویترینی استفاده می‌ کنید، باید با استفاده از ظروف و لوازم مختلف مانند گلدان‌ های زیبا، فضای آشپزخانه‌ را زیباتر و دلنشین تر کنید.

علاوه بر همه ی مدل هایی که گفته شد، شما این امکان را دارید تا با تلفیق همه یا چند نمونه از انواع این محصول، صاحب یک سازه ی خاص و چشم نواز بشوید.

نکات مهم در طراحی کابینت کمدی

کابینت کمدی

مهم ترین نکته در طراحی کابینت کمدی، توجه به فضایی است که در آن قرار خواهد گرفت و همچنین کاربردی که از آن انتظار داریم. با توجه  به اینکه از این محصولات در چه فضایی می خواهید استفاده کنید، باید از اشکال، ابعاد، طرح‌ ها و جنس‌ های مختلف برای تولید آن ‌ها استفاده کنید.  ممکن است محل تعبیه‌ ی آن به گونه‌ ای نباشد که بتوان فضای درونی آن را به کمک درب کشویی پوشش داد. یا حتی عمق آن، ممکن است کمتر از چیزی باشد که بخواهید از انواع بدون درب استفاده کنید؛ بنابراین، توجه به ویژگی های محیط  یکی از مهم ترین نکات در طراحی  محسوب می شود.

نکته ی بعدی  که در طراحی باید به آن توجه داشت این است پیش از طراحی نهایی، کاربردی که از آن ها دارید را برای خود مشحص کنید. همان طور که گفته شد، بسته به اینکه بخواهید از این سازه به چه منظور استفاده کنید، می شود آن را به شکل‌ ها و مدل‌ های مختلفی طراحی کرد.


بیشتر بدانید:کابینت زیر سینک

همچنین یکی دیگر از مهم ‌ترین نکات حین طراحی یونیت ایستاده، عمق آن ها است. حداقل عمق این مدل باید به شکلی باشد که بتواند آن را از حالت قفسه خارج و به کابینت تبدیل کند. بسته به مکان تعبیه و کاربرد آن، می ‌توان شاخص های مختلفی را به ‌عنوان ضرورت در طراحی در نظر گرفت. برای مثال، تعبیه حداقل دو درب بازشو در مدل هایی که عرض بیش از 60 سانتی متر داشته باشند ضرورت تلقی می ‌شود تا فشار ناشی از وزن درب ها بر روی لولاها تنظیم و متعادل کند.

کابینت کمدی مناسب چه آشپزخانه ای است؟

کابینت کمدی

شما می توانید از کابینت‌های کمدی، در همه ی  آشپزخانه‌ ها بهره ببرید و آن ها بیشترین کارایی را دارند و به اصطلاح عامیانه همه فن حریف هستند. فرقی ندارد که محیط آشپزخانه‌ ی شما کوچک باشد یا بزرگ. آن ها جای خود را در دکوراسیون آشپزخانه پیدا می کنند. در آشپزخانه‌ های کوچکتر به‌عنوان ابزاری برای استفاده حداکثری از فضا و در آشپزخانه‌ های بزرگتر، می شود از آن‌ ها برای مدیریت فضای موجود و زیباسازی هرچه بیشتراستفاده کرد.


بیشتر بدانید:سوپر مارکت کابینت چیست؟|کاربرد و طرح های جدید

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت کمدی

کابینت کمدی

در  گران شدن و یا به صرفه بودن قیمت کابینت کمدی مثل بقیه ی مدل ها عوامل مختلفی موثرند که در ادامه به طور مختصر آن ها را بیان می کنیم:

کیفیت درب : با توجه  به اینکه جنس درب محصول شما از چه نوعی باشد، قیمت آن تغییر می کند. اما طبیعتا اگر به خاطر قیمت پایین تر کیفیت را کنار بگذارید و مثلا از مدل ایستاده هایگلاس استفاده کنید، با پایین بودن کیفیت ورق ام دی اف مورداستفاده، میزان براق بودن سطح، نسبتاً پایین و سطح ام دی اف در برابر خط و خش آسیب‌پذیر خواهد بود.

کیفیت بدنه : کیفیت ورق ام دی اف بدنه کار شما بر دوام و ماندگاری کارتان بسیار تأثیرگذار است. به طور مثال برخی ورق ‌های سفید  موجود در بازار از خود بوی نامطبوع منتشر می‌ کنند.

کیفیت یراق‌ آلات: منظور از یراق‌ آلات در این محصول، بیشتر همان لولای درب هاست. کیفیت لولای درب‌  بر ماندگاری و دوام محصول شما مؤثر است. قبلا اشاره کردیم که لولا در این مدل از محصولات به دلیل بالا بودن وزن درب‌ ها نقش ویژه‌ ای بازی می‌ کند.

مزایا و معایب کابینت کمدی

کابینت‌ های کمدی نیز مانند همه‌ی وسایل و ابزاری که می‌ توان از آن‌ها برای طراحی آشپزخانه کمک گرفت، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. از جمله مزایای آن ها می‌توان به کاربردشان در افزایش میزان زیبایی آشپزخانه، نقش موثر آن‌ها در بهینه سازی فضای آشپزخانه به کمک المان‌ های ساختاری مانند میز کار اینترنال و قفسه، افزایش روشنایی فضای آشپزخانه و نقش آن‌ها در در ایجاد نظم و هماهنگی ظاهری مدرن اشاره کرد.

در سوی دیگر، مواردی همچون دشواری احتمالی دسترسی به همه بخش ‌ها، جاگیر بودن آن‌ ها در حالت اکسترنال و دست و پاگیر بودن احتمالی درب های یکسره‌ از جمله معایب این نوع به شمار می آید.


بیشتر بدانید:دکور کابینت

سخن آخر

در زندگی امروزی، وجود کابینت در آشپزخانه یک نکته کلیدی و حیاتی است و بدون آن امکان ندارد بتوانیم در فضاهای اغلب کوچک آشپزخانه وسایل و لوازم متعدد و مختلف را جای بدهیم. کابینت کمدی یکی از انواع مدل های این محصول در آشپزخانه است که به شما امکانات گسترده ای برای منظم کردن فضا و لذت بردن از دکوراسیون را می دهد. در حاضر این محصول که عمر و قدمت زیادی هم دارد با گسترده و متنوع شدن طراحی و رواج مدل های گوناگون به یکی از گزینه های دلخواه مشتریان تبدیل شده است.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *