پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز  به علت داشتن ویژگی های بسیار خاص هستش که جایگاه بسیار مناسبی در بازار کشور پیدا کرده است مارمونایت محصولی تشکیل شده است کورین و کوارتز و اسکن سنگ طبیعی می باشد و کوارتز شبیه ترین سنگ مصنوعی به سنگ طبیعی است محصول کوارتز از ۹۳ درصد سیلیس تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز را به صورت کامل برای شما بررسی کنیم در ادامه مطلب همراه پنجدری باشد.

قبل از هر چیزی بهتر است که تعریف این دو محصول را به صورت کامل بدانیم .

مقایسه صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

مارمونایت محصول می باشد که در کشور ایران تولید می شود اما تکنولوژی ساخت آن از کشور آلمان می باشد ضخامت این محصول ۱۲ میلیمتر است که ۱۱ میلیمتر آن از کورین و ۱ میلیمتر آن از کوارتز تشکیل شده است. کورین استفاده شده بر روی مارمونایت ظاهری شبیه به سنگ های مرمریت دارد. از طرفی با داشتن سطحی برجسته می ‌تواند مقداری حس سنگ طبیعی را به شما انتقال بدهد. اما نکته ای که می بایست در مورد مارمونایت بدانید این است تمامی کد های رنگی این محصول دارای رنگ مات و سوپر مات می باشد. از نظر ویژگی هم کاملاً تمامی استاندارد های یک صفحه کابینت را دارد.

مقایسه صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

سنگ مصنوعی کوارتز :  این متریال از ماده به اسم سیلیس تشکیل شده است. سیلیس یک عنصر بسیار سخت می باشد که در تولید سنگ مهندسی کوارتز سهم بسیار بالایی دارد به صورت کلی این سنگ مهندسی از ۹۳ درصد سیلیس تشکیل شده است ۷ درصد مابقی را آینه ، صدف ، شیشه و غیره تشکیل می دهد. از نظر ظاهری تشابه زیادی به کورین ها دارد اما از نظر ویژگی تمامی استاندارد های یک صفحه کابینت را دارد و میتوانید با خیال آسوده آن را انتخاب کنید از معروف ترین شرکت های تولید  کننده کوارتز در کشور می توان به شرکت فلات سنگ آسیا ، شرکت کایند دستون ، شرکت برد استون اشاره کرد و از معروفترین برندهای وارداتی که تا سال ۹۳ وارد کشور شدند نیز می توان به سایلستون  اشاره کرد.

 

  تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

در این بخش میخواهیم تمامیه ویژگی ها استانداردها مزایا و معایب و همچنین اندازه هر چیز و اسلب این دو محصول را با یکدیگر بررسی کنیم.

تفاوت صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز

تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز از لحاظ اندازه  

صفحه کابینت مارمونایت در سه سایز مختلف تولید و روانه بازار می شود اندازه هر کدام از این ها عبارت است از :

اما صفحات کابینت کوارتز تنها در یک اندازه (3.10 در 3.45) و در  در ضخامتهای ۱۲ ۲۰ و ۳۰ میلی متر تولید می شود.

 تفاوت بین صفحه کابینت مارمونایت و کوارتز از لحاظ نصب و برشکاری

یکی از مهمترین محاسن های مارمونایت این میباشد که میتوانید با دستگاه های برش کاری نجاری این محصول را برش بزنید از طرفی برای اجرای انواع ابزارها نیز می‌توانید از فلز هایی که برای ابزار زدن در ام دی اف استفاده می کنید برای ابزار استفاده کنید. اما در مقابل کوارتز را نمی توانید با دستگاه های نجاری برش بزنید این محصول را می بایست با دستگاه های مخصوص مانند واترجت و سی ان سی برش خورده شود برای درج ابزار بر روی لبه ها نیز نیاز به دستگاه های مخصوص به خود و تیغه هایی از جنس سیلیس می باشند مورد استفاده قرار بگیرد

 تفاوت این دو متریال از لحاظ کد های رنگی  

رنگبندی مارمونایت

سمپل کوارتز یا کاتالوگ آن تشکیل شده از ۲۱ رنگ مختلف می باشد که تمامی این کدهای رنگی فینیش براق دارند اما در مقابل مارمونایت داره دوازده کد رنگی و تمامی محصولات این شرکت به صورت مات می باشد اما فینیش سطح آن دارای برجستگی است و میتواند مقداری عکس طبیعی بودن سنگ را به شما انتقال داد.

همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم این دو صفحه کابینت از نظر استاندارد در یک سطح می باشد   اما فقط در چند مورد کوارتز برتری دارد این موارد شامل مقاومت در برابر شوک حرارتی و گرما مقاومت در برابر خط و خش و همچنین زمانی که شما کوارتر ابزار میزنید رنگ مغزی رنگ رویه به چه شکل میباشد اما در مارمونایت به این شکل نیست رنگ مغزی مارمونایت رنگ سطح آن کاملاً مختلف است.

رنگبندی صفحه کابنیت کوارتز

کابینت مارمونایت و کوارتز در چه کابینتهای مورد استفاده قرار میگیرد .

این محصول را می توانید برای هر سه سبک کابینت آشپزخانه مدرن ، کلاسیک ، کلاسیک مورد استفاده قرار دهیم و هیچ گونه محدودیتی در اجرای آن نداشته باشیم ولی از طرفی باید به این نکته توجه داشت که مارمونایت بهتر است برای کارهای مدرن و نئو کلاسیک که هیچگونه ابزاری ندارند به کار ببریم در این مقاله در قسمت بالا گفته شد که رنگ مغزی مارمونایت با لایه سطحی آن متفاوت می باشد همین موضوع سبب می شود که از زیبایی این متریال کم شود اما در کوارتز هم چنین محدودیتی ندارید و میتوانید به راحتی تمامی ابزارهای اجرایی بر روی متریال را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

تفاوت صفحه کابینت کوارتزو مارمونایت


بیشتر بدانید:صفحه کابینت هارکس

با توجه به موارد گفته شده در قسمت بالا کوراتز می‌تواند انتخاب مناسب تری برای آشپزخانه می باشد   

موارد گفته شده در قسمت بالا هر دو متریال در یک ساعت می باشد اما با اندکی تفاوت از نظر کلی وقتی دو محصول را مورد بررسی قرار می دهیم کوارتز می ‌تواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به مارمونایت در آشپزخانه شما داشته باشد دلیل این موضوع هم بسیار واضح است حضور داشتن برند های مختلف که سبب تنوع رنگی متفاوت میشود و ابزار خوری بسیار مناسب و سه شباهت بسیار بالای محصول به سنگ طبیعی همین چند مورد باعث می شود که در نهایت کوارتز برای آشپزخانه شما انتخاب بهتری باشد . به این نکته توجه داشته باشید که کوارتز های ایرانی دارای درجه بندی می باشند ، بهتر است برای خود از کوراتز های استفاده کنیم که دارای درجه های پایین تری باشد تا کیفیت کار ما چندین برابر شود .

 

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *