پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی زیبایی بی نظیری دارد. به گفته لی یاکوکا، مردی افسانه‌ ای که طراح اتوموبیل‌ هایی نظیر فورد ماستانگ می‌ باشد، اگر توانستید صفحه‌ ای زیبا تر پیدا کنید آن را بخرید! با توجه به ظرافت کلاسیک آن‌ ها در آشپزخانه به همراه دوام فوق‌العاده‌ ای که دارند احتمالا صفحه کابینت گرانیتی که انتخاب می‌کنید، آخرین کانترتاپ مورد نیاز خانه شما باشد.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحه کابینت گرانیتی نیازمند نگهداری و تعمیرات سالیانه است که کم هزینه هم نیست، اما اگر توجه لازم را به آن‌ ها داشته باشید، این سنگ های طبیعی برای سال‌ های طولانی زیبایی و عملکرد مطلوبی را ارائه می‌ کنند.

صفحه کابینت گرانیتی

در این راهنمای انتخاب، صفحه کابینت گرانیتی، شما اطلاعت لازم و کافی جهت تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کانترتاپ بعدی شما از جنس این ماده زیبا و با دوام باشد یا نه را بدست خواهید آورد. همچنین این اطلاعات می‌تواند به شما جهت مقایسه آن با سنگ مرمریت و سایر متریال هایی که در نظر دارید، کمک کند.


بیشتر بدانید:نکات مهم قبل از خرید صفحه کابینت گرانیتی

مواردی که باید درمورد صفحه کابینت گرانیتی بدانید

صفحه کابینت گرانیتی

گرانیت سنگی طبیعی است که از معادن بزرگ سنگ‌ های آذرین در سراسر جهان استخراج می‌ شود. گرانیت ابتدا به صورت ماگمای مذاب به سایر ساختار های سنگی سیلان یافته و به آرامی سرد می‌شود. این سنگ به طور طبیعی کاملاً زبر و دارای بافت است، اما هنگامی که طی فرآیند تولید قرار می گیرد پولیش و صیقل داده می‌ شود، سطحی صاف با درخشندگی چشم گیر به خود می گیرد.

این سنگ طبیعی از تعداد زیادی مواد معدنی مختلف تشکیل شده است که به هر کانترتاپ ظاهری خاص و جذاب هدیه می‌دهد. به عنوان مثال صفحه کابینت گرانیتی که دارای مقادیر زیادی از فلد اسپار است، غنی از هایلایت‌ های قرمز و صورتی می‌باشد. میکا رگه‌ های قهوه‌ ای و سیاه ایجاد می‌ کند و کوارتز رنگ‌ های صورتی، سفید یا سیاه به سنگ می‌ دهد.

این تنوع در سرتاسر سنگ مطلوب در نظر گرفته می‌ شود زیرا به شمش شخصیت می‌ بخشد و آن را از سایر مواد متمایز می‌ کند. به همین دلیل، انتخاب شمش‌ های استخراج شده از یک سنگ برای اطمینان از مشابه بودن رنگ و میزان رگه‌ ها بسیار مهم است.

زمانی که برای خرید صفحه کابینت گرانیتی می‌ روید، طیف وسیعی از رنگ‌ ها و ظاهر را برای انتخاب پیدا خواهید کرد و تطبیق سایه و ظاهر سنگ مناسب با طراحی شما بخشی از جذابیت و سرگرمی آن است.

مزایا و معایب صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی نمای زیبایی را در آشپزخانه‌ ارائه می‌دهد و ویژگی‌ های خوب دیگری نیز دارد. با این حال، هنگام در نظر گرفتن این سنگ برای آشپزخانه خانه خود، برخی از نقاط ضعف بالقوه وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در اینجا نگاهی به هر دو سوی قضیه می‌اندازیم.

مزایای صفحه کابینت گرانیتی

  • از زیباترین متریال ها برای استفاده در کانترتاپ
  • برجسته سازی زیبایی ظاهری یونیت های آشپزخانه
  • سنگ طبیعی مناسب برای افرادی که به کانترتاپ زیست سازگار علاقه دارند.
  • استحکام و دوام بی‌نظیر با مراقبت مناسب
  • مقاوم در برابر خراش و آسیب دیدگی بر اثر حرارت
  • مقاومت در برابر لکه و پاک سازی آسان در صورت آب بندی صحیح

معایب صفحه کابینت گرانیتی

  • آب بندی نامناسب یا عدم آب بندی مجدد آن می‌ تواند منجر به لکه دار شدن شود.
  • آب بندی ضعیف می‌ تواند منجر به نگهداری باکتری در آن شود.
  • حدود 20 نوع رنگ مختلف از گرانیت وجود دارد در حالی که مواد دیگر بیش از 100 نوع رنگ و طرح موجود هستند.
  • احتمال شکستگی گوشه‌ ها در صورت برخورد جسم سنگین
  • انواع مختلفی از کانترتاپ ها مانند لمینت یا چوب وجود دارد که مقرون به صرفه‌ تر هستند.

دلایل لازم برای انتخاب صفحه کابینت گرانیتی

گرانیت سنگ بسیار زیبایی است که تعداد کمی از مواد دیگر می‌ توانند با جذابیت ظاهری آن برابری کنند. این یک محصول طبیعی با جذابیتی جاودانه است. این سنگ طبیعی، یک آشپزخانه با کیفیت را از نظر بصری به سطح بعدی می برد و تبدیل به مرکز توجه خانه شما می‌کند. با حدود بیش از 20 سایه گرانیت برای کار، می‌توانید رنگی را پیدا کنید که کاملا با کابینت، کفپوش و دیوار آشپزخانه شما ترکیب شود.

گرانیت ماده‌ای بسیار سخت است که در برابر خراشیدگی حساس نیست. با وجود اینکه کار کردن روی آن منجر به کندی ابزار و چاقو می‌شود، اما تحمل سایش و پارگی بالایی دارد. همچنین به دلیل تحمل بالایی که در برابر حرارت دارد مناسب استفاده در نزدیکی و یا بالای اجاق گاز است. هنگامی که نیاز دارید ظرف داغی را بلافاصله بر زمین بگذارید گرانیت می‌تواند به خوبی این حرارت را بدون آسیب دیدگی تحمل کند.

گرانیت مقاومت بسیار زیادی در برابر لکه‌ها دارد و به شرطی که به درستی عایق سازی شود، مایعات را جذب نمی‌کند. یک نصاب حرفه‌ای خوب می‌تواند آن را به درستی مهر و موم کند تا ظاهر زیبای خود را برای زمانی بسیار طولانی حفظ کند.


بیشتر بدانید:بهترین روش برای تمیز کردن صفحه کابینت گرانیتی

دلایل احتیاط به هنگام انتخاب صفحه کابینت گرانیتی

صفحه کابینت گرانیتی

صفحه پیشخوان آشپزخانه گرانیتی با وجود تمام مزایایی که ارائه می‌کنند از جمله زیبایی و ماندگاری بالا، عاری از نقطه ضعف نیستند. نگران‌کننده‌ ترین مشکلات زمانی رخ می‌دهند که این صفحه پیشخوان آشپزخانه گرانیتی به درستی آب‌بندی نشده باشند یا درزگیر بدون آب‌بندی مجدد پیشخوان‌ها فرسوده شود.

گرانیت متخلخل است و این بدان معنی است که صفحه پیشخوان بدون مهر و موم می‌توانند آب یا روغن را جذب کنند و لکه‌ای ایجاد کنند که پاک کردن آن تقریبا غیرممکن باشد. همچنین یک رومیزی با مهر و موم ضعیف ممکن است باکتری‌ها را در منافظ خود نگه دارد.


بیشتر بدانید:مقایسه و تفاوت صفحه کابینت کوارتز و گرانیت

برخی از گرانیت‌های فرآوری شده می‌توانند تا 10 سال بدون آب بندی باقی بمانند، اما بسیاری از صفحه پیشخوان آشپزخانه گرانیتی باید سالیانه آب بندی شوند. باید به این مورد توجه شود زیرا نادیده گرفتن این مسئله ممکن منجر به نمایان شدن علائمی از لکه دار شدن روی صفحات گرانیتی شود.

با وجود اینکه این مواد بسیار با مقاوم و با دوام هستند اما رها شدن جسمی سنگین بر روی لبه‌ها ممکن است منجر به ترک خوردن یا کنده شدن آن ناحیه شود. هرچند احتمال این اتفاق اندک است اما وقوع ان در شرایط مناسب دور از انتظار نیست. اخرین موردی که باید به آن توجه شود، قیمت بالای این محصول است. لذا به هنگام انتخاب آن باید به بودجه خود توجه لازم را داشته باشید.

جمع بندی

اگر با انجام تعمیرات و سرویس سالیانه مشکلی ندارید و مراقب ریختن آب و روغن روی زمین و صفحه پیشخوان آشپزخانه خود هستید دلیلی ندارد که صفحه کابینت آشپزخانه گرانیتی را انتخاب نکنید. اما از طرفی اگر زمان زیادی ندارید و آدم پرمشغله ای هستید و نیاز به رومیزهای بدون نیاز به تعمیر و نگهداری که تا سال‌ها ماندگاری داشته باشند دارید گزینه‌های مناسب دیگری هم برای انتخاب وجود دارند.

ترجمه شده از وبسایت

countertopguides.com

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *