پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

آیا می دانید مدل کابینت ام دی اف کلاسیک شامل چه برندها و نوعی از کابینت کلاسیک می شود؟ تا به حال به این فکر کرده اید که اگر قرار به انتخاب این سبک برای دکوراسیون آشپزخانه تان باشد، با چه متریال ئ چه مدل هایی مواجه خواهید؟ طبیعی است که اطلاع از این موارد به شما در انتخاب بهتر یک محصول کمک شایانی می کند و به همان میزان ندانستن موارد می تواند باعث یک انتخاب اشتباه و در نتیجه هدر رفت زمان و بودجه شما بشود. در این مقاله پنجدری قصد دارد به مدل کابینت ام دی اف کلاسیک و البته جلوتر از آن به امکان استفاده از متریال ام در اف در کارهای سبک کلاسیک بپردازد. همراه ما باشید.

چرا مدل کابینت ام دی اف کلاسیک؟

احتمالا برای شما هم این سوال به وجود بیاید که مدل کابینت ام دی اف کلاسیک دقیقا یعنی چه؟ چرا که خیلی ها محصولات کلاسیک را با متریال چوب می شناسند و نه با ام دی اف! این تصور درست است و اغلب؛ به طور معمول متریال سنتی و اصلی کارهای کلاسیک همان چوب است و به همین دلیل هم هست که این سبک با اصالت و تجمل عجین شده است. یعنی علاوه بر المان های طراحی که یادآور بناها و ساخته های قرون گذشته و دوران باستان است، متریال آن نیز یک عنصر طبیعی و زنده به نام چوب می باشد. بنابراین استفاده از متریالی مثل ام دی اف که حاصل فرآوری چوب و به کارگیری تکنولوژی است؛ برای انواع سازه های کلاسیک کمی عجیب و غیرمنتظره به نظر می آید. به همین دلیل هنوز هم از چوب در این نحصولات به وفور استفاده می شود. البته حتی در کابینت کلاسیک چوبی به عنوان یکی از مدل های این محصول؛ از چوب در قسمت داخلی آن استفاده می کنند و جنس درب ها از ام دی اف است.


بیشتر بدانید:تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

اما مدل کابینت ام دی اف کلاسیک؛ به چند علت امروزه در بازار مشتریان خاص خودش را پیدا کرده و برای کسانی قصد داشت محصولی در این سبک دارند، یک گزینه ی قابل توجه محسوب می شود. این موضوع به چند عامل مربوط است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

در وهله ی اول قیمت محصولات چوبی است که خیلی گران تر از سایر متریال ها از جمله همین ام دی اف می باشد. به دلیل کمیاب و طبیعی بودن چوب قیمت آن همیشه بالاتر از سایر مواد بوده است. اگر از انواع چوب درختان گردو، راش، بلوط، افرا، تبریزی و … در کارهای خود استفاده کنید، با قیمت تمام شده ی بالایی روبرو خواهید بود. اما این موضوع برای انواع ام دی اف نسبت به چوب صدق نمی کند و بهای آن ها به صرفه تر و ارزان تر تمام می شود. حتی با کیفیت ترین و مرغوب ترین ام دی اف که در ادامه انواع آن را بررسی خواهیم کرد؛ نسبت به چوب قیمت پایین تری دارد

نکته ی دوم؛ مقاومت و آسیب پذیری چوب نسبت به متغیرها و شرایط بیرونی مثل رطوبت، هجوم حشرات و… است که به علت ساختار فشرده ای که متریال مدل کابینت ام دی اف کلاسیک دارد، پایین تر است. استفاده از ماده و چسب رزین باعث ارتقای کیفیت کار  و ایمنی آن در برابر آسیب های آزاردهنده ای مثل حشرات موذی، باد کردن و پوسیدگی بر اثر رطوبت و تماس با آب می شود. البته مثل عنصر قیمت باید به خاطر داشته باشید که این مزیت ها در مقایسه با چوب قابل بیان هستند و و خود این متریال جدید در نیز اگر مراقبت نکنیم، در برابر رطوبت و آب قطعا آسیب می بیند.

انواع مدل کابینت ام دی اف کلاسیک


بیشتر بدانید:انواع درب کابینت کلاسیک

انواع مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

در حال حاضر مدل کابینت ام دی اف کلاسیک تنوع زیاد و خوبی در بازار دارد و این دست شما را برای انتخاب کلاسیک خود با این متریال جدید کاملا باز می گذارد. انواع مختلف با ویژگی های متفاوت و در رنگ های مختلف که هر کدام می تواند سلیقه ای متفاوت را به خود جلب کند. در واقع ورود ام دی اف به این قلمرو باعث به وجود آمدن این تنوع شده است. اینجا در پنجدری چهار مدل معروف و پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم:

مدل رومی

مدل رومی را شاید بتوان معروف ترین مدل کابینت ام دی اف کلاسیک بدانیم که مثل مدل روکش چوب با بدنه و درب ام دی اف ساخته می شود و متریال درب نیز خام است. رنگ های متنوعی در مدل رومی اجرا می شود که رنگ سفید از سایر رقبا گوی سبقت را ربوده است. نقطه ی عطف و تفاوت اصلی مدل رومی با سایر مدل ها در معماری و طراحر آن است که با الهام از دوران روم باستان و برای اولین بار در ایتالیا تولید شده است. تاج و چراغ های این مدل مختص به خودش است و در سایر مدل های مشابه آن را نمی بینیم. ولی در انتخاب صفحه کابینت ها می توان انواع سنگ را استفاده کرد. مثل سنگ طبیعی گرانیت و مرمر و یا سنگ مصنوعی کوین و کوارتز.


بیشتر بدانید:کابینت کلاسیک رومی

مدل رومی کابینت ام دی اف کلاسیک

مدل طرح چوب

شبیه ترین مدل به نمونه ی اصیل چوبی همین مدل طرح چوب یا روکش چوب است که حداقل در ظاهر آن چیزی که از یک کار چوبی انتظار دارید در اختیار شما قرار می دهد. این مدل با استفاده از ام دی اف در بدنه و نوع خام آن در قسمت درب هاس ساخته و عرضه می شود که بر روی این متریال خام یک لایه روکش چوبی با ضخامت 1 میلیمتر پرس می کنند و سپس با استفاده از دستگاه سی ان سی روی آن ها ابزار مختلف و طراحی گوناگونی اجرا می شود. رنگ این مدل متنوع تر از نمونه ی چوبی است و همچنین به دلیل روکش چوب بودن از قیمت به صرفه تری هم برخوردارست. مدل روکش چوب را مثل مدل چوبی شامل سرستون های زیبا و طراحی شده می باشد و می توانید با دستگیره های جذاب سرامیکی و البته صفحه کابینت کورین آن را تکمیل کنید.


بیشتر بدانید:کابینت سفید و طرح چوب (ترکیبی عالی و جدید)

مدل طرح چوب ام دی اف کلاسیک

مدل روکش رنگ

مدل روکش رنگ مخصوص کسانی است که به دنبال مدل کابینت ام دی اف کلاسیک بدون رگه ها و طرح های چوب هستند. برای همین با استفاده از متریال ام دی اف خام و روکش های رنگی قیمت مناسب تری نسبت به مدل روکش چوب نیز دارد و از سطح صاف و یکدستی هم سود می برد که طراحی و منبت کاری های کلاسیک را با خود دارد.

مدل رومی کابینت ام دی اف کلاسیک

مدل ممبران

مدل ممبران نیز در این میان مطرح است که از آن به عنوان عنوان وکیوم نیز نام می برند. چرا که ورق های PVC را روی ام دی اف خام پرس یا وکیوم می کنند. کلمه ی ممبران در واقع به معنای پوسته یا غشاء است که با توجه به فرایند تولید آن چنین نامی پیدا کرده است. جنس این روکش یک پلاستیک محکم و فشرده است که از تنوع رنگی بالایی نیز برخوردار می باشد. در این مدل هم ستون ها و سرستون های محصول نهایی را می توانید از جنس رزین و چوب کار کنید و برای تکمیل دکور خود از صفحه کابینت کورین یا کوارتز بهره ببرید


بیشتربدانید:مدل کابینت ممبران جدید

مدل ممبران کابینت ام دی اف کلاسیک

سخن آخر

می توانید با انتخاب با هر مدل کابینت ام دی اف کلاسیک برای دکوراسیون آشپزخانه ی خود علاوه لذت استفاده از یک کار کلاسیک و اصیل که شما را به یاد معماری و هنر اعصار گذشته بیاندازد، متریال با کیفیتی نیز داشته باشید که نگرانی کمتری در مقابل مشکلاتی مثل رطوبت و حشرات موذی برای تان ایجاد می کند و از طرح ها و رنگ های بیشتری هم برخوردار است. در مقاله ی امروز پنجدری سعی در معرفی این موضوع و بررسی ابعاد مختلف آن داشتیم تا در انتخاب محصول نهایی کار ساده تری داشته باشید.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *