پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی به نظر می رسد که می تواند با حضور خود در آشپزخانه ها بسیاری از نیازها و خواسته های ما را برآورده کند. اگر به دنبال داشتن وسیله ای هستید که لوازم متعدد و متنوع خود را در آن جای بدهید، اگر می خواهید طرحی خاص و باشکوه داشته باشید و اگر می خواهید دکوراسیون و آشپزخانه  شما یادآور قصرها و بناهای تاریخی روم باستان باشد، کابینت کلاسیک رومی بهترین پیشنهاد ممکن خواهد بود.

در واقع اگر چه ما با یک یونیت روبرو هستیم، اما مورد خاص این محصول می تواند به شما حس و حال سفر به هزاران سال پیش و دوران ایتالیای قدیم را به شما بدهد. همراه پنجدری باشید تا بیشتر با این دکوراسیون لوکس و شگفت انگیز آشنا شویم.

کابینت کلاسیک رومی

نکات مهم در مورد کابینت کلاسیک رومی

همانطور که از نامش پیداست؛ کابینت کلاسیک رومی، در سبک سنتی و قدیمی قرار می گیرد و از مولفه ها و ویژگی های این سبک کانتر سازی برخوردارست. به علت نوع طراحی و جزییاتی که در این محصول وجود دارد، یادآور بناهای مربوط به دوران قدیم کشور ایتالیا است.

به همین علت، مثلا یکی از تفاوت های آن با شکل معمولی را می توان در نوع حکاکی های روی درب آن دانست یا استفاده از ستون ها و سرستون ها که درآن ها باعث شده تا جلوه خاص و منحصر به فردی به آشپزخانه شما بدهد.


بیشتر بدانید:کابینت کلاسیک خارجی، ویژگی ها و نکات مهم

کابینت کلاسیک رومی در کنار تمام ویژگی های خاصی که ارائه می کند، به این نکات باید توجه داشته باشیم که دکوراسیون های این سبک مختص منازل و آشپزخانه های با متراژ بزرگ هستند. استفاده از آن ها در فضای کوچک باعث می شود که محیط شما کوچک تر و البته بسیار آشفته به نظر برسد.

البته اگر با وجود کوچک بودن آشپزخانه باز هم بخواهید از چنین سبکی استفاده کنید، لازم است دکوراسیون داخلی شما با دکوارسیون آشپزخانه یکسان باشد تا دوباره دچار آشفتگی در دکوراسیون داخلی منزل نشوید.

کابینت کلاسیک رومی

جنس کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی، با توجه به سبک ساختی که دارد متریال اصلی آن معمولا از چوب است. چوب با توجه به طراحی های ظریف و مینیاتوری که روی آن اجرا می شود و همچنین حس گرمی و زنده بودن، بهترین و زیباترین نتیجه را به ما هدیه می کند. گرچه چوب به علت کمیاب و خاص بودن از قیمت بالایی برخوردارست و به همین علت گروهی از مشتریان به سراغ جنس دیگری برای ساخت می روند که ممبران و در واقع ام دی اف خام است.

رنگ

این نوع یونیت را برای حفظ  تم اصلی و اصالت، می توان به رنگ چوب طبیعی انتخاب کرد. هرچند می‌ توانید از رنگ‌‌ های خنثی نیز (سفید، مشکی، طوسی یا کرم) بهره بگیرید. رنگ سفید این قابلیت را دارد تا فضای آشپزخانه ی شما را  به بناهای ایتالیای قدیم شبیه کند.

همچنین توجه کنید که در انتخاب منبت و طرح حکاکی روی درب ها از طرح‌ های شلوغ دوری کنید، زیرا نه تنها باعث زیبایی آشپزخانه شما نخواهد شد بلکه ممکن است بعد از مدتی از آن خسته شوید. همچنین طرح‌ های خیلی شلوغ، فضا را کوچک‌ تر و آشفته ‌ نشان می‌ دهند.

اکسسوری‌ های کاربردی برای کابینت کلاسیک رومی

اکسسوری‌ ها یا اقلام جانبی برای کابینت کلاسیک رومی می تواند در زیبایی، نظم و جلوه بیشتر آن  نقش مهمی ایفا کند و باعث ایجاد فضاهای بیشتری برای قرار دادن وسایل  ‌شود. شما می‌ توانید از اکسسوری ‌های مناسبی مثل سوپر یخچالی، سطل زباله و… استفاده نمایید. این کار نه تنها می‌ تواند فضای بیشتری در اختیار شما قرار دهد، بلکه در صورت انتخاب درست و به جای اکسسوری‌ ها محیط زیباتری نیز خواهید داشت.


بیشتر بدانید:جزیره کابینت کلاسیک

جزیره کابینت کلاسیک رومی

اگر آشپزخانه نسبتا بزرگی دارید، جزیره از جمله چیزهایی است که به شما کمک می‌ کند تا فضای لوکس و شیک آشپزخانه را کامل ‌تر و باشکوه‌ تر کنید. اما دقت داشته باشید که جزیره حتما مطابق با دکوراسیون و تمی که انتخاب کرده اید، طراحی و ساخته شود.

زیرا جزیره نوعی یونیت مستقل به شمار می‌ آید و باید در انتخاب آن از طیف رنگی و مدل دیگر هم نوع خود پیروی کنید. در غیر این صورت ممکن است عدم هماهنگی در فضای آشپزخانه به وجود بیایید و تاثیر منفی بر زیبایی محیط بگذارد.

کابینت کلاسیک رومی

انتخاب هود هم اهمیت دارد

از آنجایی که  کابینت کلاسیک رومی از سبک طراحی قدیمی و سنتی پیروی می کند، لذا بهتر است وسایل آشپزخانه شما نیز مطابق با این سبک خریداری شود. طراحان داخلی در این نوع طراحی ها سعی بر این دارند که وسایل به روز و مدرن را دور از دید همگان قرار دهند تا آن ویژگی اصالت و قدیمی بودن را حفظ کنند.

در نتیجه هود ها باید به صورت مخفی و تو کار نصب شوند که در این صورت قسمت رویه هود توسط قاب‌ های مخصوص پوشانده می‌ شود تا جذاب تر و زیباتر دیده شود. این قاب‌ ها شامل ورق‌ های چوبی هستند

تزیینات و نورپردازی در کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی یک ویژگی‌ جذاب دیگر نیز مانند باقی آثار و محصولات این سبک دارد، که آن چیزی جز تزیینات نیست. این محصولات به کار رفته در این مدل نباید خیلی شلوغ و پرکار باشند. برای همین مناسب افرادی است که هم خلوت بودن فضا برایشان مهم است و هم به سبک سنتی علاقه دارند.

از جمله این تزیینات می توان به سرستون‌ های اشرافی یاد آور ایتالیای قدیم و شکل های هلالی نیم‌ دایره در قسمت بالایی قاب‌ های گاز و هود اشاره کرد. نور‌های ال‌ ای ‌دی  مخفی نیز در طراحی استفاده می شود تا جلوه اشرافی این سبک را بیشتر نشان بدهند و علاوه بر اینکه زیبایی قابل توجه و چشم نوازی خلق می کند، باعث می شود آشپزخانه ما دارای فضایی روشن تر‌ باشد و در دید افراد بزرگ تر به نظر برسد.

در مدل های با درب شیشه ‌ای که در طراحی این دکوراسیون کاری عادی است از لامپ‌ های کوچک استفاده می شود تا اشیاء تزیینی درون یونیت بهتر و باشکوه ‌تر به چشم بیاید.

هماهنگی بین یونیت و کانترتاپ

برای آشپزخانه با کابینت کلاسیک رومی بهتر است رنگ کانتر و کانترتاپ، تیره در نظر گرفته شود. با این حال زمانی که سرویس یخچال، گاز، هود، ماکروویو، لباس‌ شویی، ظرفشویی و غیره به رنگ‌ روشن مثل سفید یا استیل باشد، می توان از یونیت و کانترتاپی با رنگ روشن هم استفاده کرد.

اگر مساحتی که در اختیار دارید زیاد است می شود از کانتر ستون دار‌ هم استفاده کرد که همرنگ با باقی کانتر ها یا رنگ مکمل آن ها باشد. بهترین انتخاب برای این قسمت، کانترتاپی با رنگ طوسی تیره یا مشکی و از جنس سنگ گرانیت است.

انتخاب کفپوش مناسب

بهترین کفپوش برای فضای آشپزخانه با کابینت کلاسیک رومی، طرح سنتی مثل کفپوش‌ با رنگ زمینه صدفی و نقش و نگارهای قدیمی طلایی یا کرم روشن است. اما اگر می خواهید فضایی راحت تر و گرم تر داشته باشید، بهتر است از محصولی ساده تر، بدون طرح‌ و نقش‌ و نگار طلایی استفاده کنید و برای ایجاد حس گرما کفپوش‌ هایی با رنگ تیره و طرح‌ های محور را به کار گیرید.

البته توجه کنید در صورت استفاده از طرح های با برجستگی کم و صاف تر از اصالت و ویژگی های مختص به این مدل یونیت ها کاسته خواهد شد. اگر مدل این یونیت شما از چوب با رنگ مات و ساده‌ باشد، می شود از کفپوش براق و روشن و برای حفظ شکوه و برای سادگی و وقار  آن، از کفپوش‌ هایی که نقش و نگار کمتری دارند، استفاده کرد.


بیشتر بدانید:کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی مناسب برای کابینت کلاسیک رومی

انتخاب کاشی در کابینت کلاسیک رومی هم مثل کفپوش و باقی مبلمان خانه باید به سبک خودش باشد. کاشی ها در بین یونیت های زمینی و دیواری به کار گرفته می شوند. تفاوت بین کاشی و کفپوش در این نوع سبک این است که طرح کاشی نباید خیلی شلوغ و براق باشد.

در واقع در این مدل، به اندازه کافی چشمگیر، باشکوه و مجلل است که اگر کاشی بین یونیتی شلوغ و پر زرق و برق باشد، چشم بیننده را آزار می دهد. پس بهتر است دیوار ساده باشد یا نهایت بافت ظریف و محو داشته باشند. بالعکس اگر مدل کانتر شما ساده، بدون طرح، با رنگ مات و نقوش محو باشد، می‌ توانید برای کف و دیوار از رنگ گرمی مثل قهوه ‌ای استفاده کرد.

اجاق گاز 

در مدل کابینت کلاسیک رومی، معمولا از اجاق گاز مبلی به جای گاز رو میزی استفاده می‌ شود. البته شما می‌ توانید مطابق سلیقه خود گاز روم یزی سفارش دهید، اما اگر دوست دارید تابع سبک روم باستان باشید، باید از اجاق گاز مبلی استفاده کنید تا همان اصالت و تاریخی بودن را داشته باشد.

دستگیره ‌ها

در این سبک، دستگیره‌ ها اجزای مهمی محسوب می‌ شود. دستگیره‌ های این سبک یونیت ها ، معمولا اشرافی و برجسته هستند و روی یونیت آویزان می‌ شوند. متداول ترین رنگ ها در دستگیره ی این مدل، رنگ های مشکی، نقره ای و طلایی است.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک رومی

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشیم؛ باید مزایا و معایب محصولی که می خواهیم سفارش بدهیم و در اختیار داشته باشیم را بدانیم. مزایای مهم و قابل توجهی برای کابینت کلاسیک رومی قابل ذکر است که عبارتند از:

  • امکان حکاکی و کنده کاری طرح مورد نظر مشتری روی درب های آن وجود دارد
  • عمر طولانی دارد و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است
  • ترمیم و رنگ آمیزی مجدد در صورت آسیب دیدگی نیز امکان پذیر است.
  • همچنین کابینت  رومی را می توان براساس سلیقه کارفرما در طرح و رنگ مورد نظر آن ها تولید کرد.

طبیعتا این محصول هم مثل باقی ساخته های دست انسان معایبی نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

این نوع کانتر ها قیمت بالایی دارند. علت اصلی این گرانی به دلیل متریال آن یعنی چوب است. همچنین طراحی ها  و جزییات روی درب ها نیز عامل گران بودن این نوع یونیت است. گرچه سعی شده است با به کارگیری متریال  ام دی اف ممبران این مشکل تا حدودی کم شود، اما هنوز بالا بودن قیمت، یک ایراد بزرگ و مهم محسوب می شود.

شرایط نگهداری و مراقبت از آن‌ها سخت است. به خاطر داشتن ترکیب رنگ‌ های خاص، نیاز بیشتری به تمیزی و نظافت دارند؛ بنابراین اگر این کار را با دقت کافی انجام ندهید ممکن است در برابر مواد شوینده  دچار تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن شوند.

از طرف دیگر، کانتر های با متریال چوب، معمولا ضد آب نیستند و اگر زیاد در معرض آب قرار گیرند به مرور زمان پوسیده شده و نیاز به تعویض خواهند داشت. همچنین این نوع از کانتر ها در برابر حرارت نیز عایق نیست و بنابراین باید مراقب باشید که با اجسام داغ تماس نداشته باشد. زیرا در غیر این صورت، خیلی زود خراب می ‌شود و نیاز به تعمیر خواهند داشت؛ در نتیجه شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی خواهید شد.


بیشتر بدانید:مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

از آرام بند استفاده نشده است. در طراحی و اجرای این کانتر معمولا برای اینکه تم کلی آن ها را رعایت کنند از آرام بند استفاده نمی شود تا نمایی کاملا طبیعی و سنتی به آن بدهند. از این رو باید به باز و بسته کردن درب‌ این یونیت ها نیز توجه کنید که باعث آسیب زدن و پریدگی رنگ لبه‌ های درب و در نتیجه ناچار به تعویض و تعمیر آن نشوید.

نحوه نصب این نوع متریال ها آسان نیست. مهارت، تخصص و تجربه ی استادکاران و نصابان برای اجرای آن ها بسیار تعیین کننده است. در صورتی کار نصب را به فرد ماهری واگذار نکنیم، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. گذشته از این، نصب چنین مدلی نیاز به تکنولوژی و دستگاه خاصی دارد که به خودی  خود باعث گران تمام شدن قیمت محصول نهایی خواهد شد.

سخن آخر

یکی از بهترین مدل های سبک طراحی سنتی که یاد آور دوران قدیم و حال و هوای ایتالیای باستان می باشد، همین یونیت که در مورد آن بحث کردیم است که با توجه به ویژگی های خاصی که در متریال و طراحی و تزیین آن وجود دارد، از استقبال گسترده ی افراد برخوردار شده است که در این مقاله به هر کدام از آن ها اشاره شد. به طور ویژه اگر شما دارای یک آشپزخانه ی بزرگ هستید، این محصول گزینه ای کم نظیر خواهد بود. از اینکه ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید سپاس گزاریم.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *