پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

انواع مدل کابینت ام دی اف

انواع مدل کابینت ام دی اف

انواع مدل کابینت ام دی اف

انواع مدل کابینت ام دی اف

انواع مدل کابینت ام دی اف بر اساس ظاهر و متریال می توانند کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. خوشبختانه امروزه روز با پیشرفت در صنایع شاهد این هستیم که مدل های مختلفی از ام دی اف به بازار ارائه می شود. این محصول شرکتی از آن جایی که جایگذینی برای چوب است انعطاف پذیری بالایی را در مدل برای خود ایجاد کرده است. انواع مدل کابینت ام دی اف به دو دسته تقسیم می شوند که یکی از نظر متریال (روکش) و دیگری از نظر رنگ تقسیم می شوند. در ادامه همراه پنجدری باشید تا توضیحات کامل تر و جامع تری را نسبت به انواع مدل کابینت ام دی اف به شما عزیزان بدهیم.

کابینت ام دی اف چیست ؟

بهتر است اول با ورق های mdf آشنا شویم و بعد به خود کابینت بپردازیم. این کلمه مخفف شده واژه medium density fibreboard که به فارسی می شود تخته فیبر با چگالی متوسط. این ورق ها در اصل قرار بوده که جای نئوپان را بگیرند ولی پس از تولید، تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که کاملا توانایی این را دارد که جای چوب استفاده شود.

یونیت های این متریال علاوه بر اینکه به صورت ساده تولید می شوند به صورت روکش شده نیز به بازار ارائه می شوند، شما می توانید تمامی این مدل ها را در قسمت انواع مدل کابینت ام دی اف بخوانید.

کابینت ام دی اف چیست ؟

انواع مدل کابینت ام دی اف کدامند ؟

خب همانطور که در مقدمه خواندید ما انواع مدل کابینت ام دی اف را به دو دسته تقسیم کرده اییم تا بتوانیم آن ها را به صورت کامل تر  و درست تری به شما عزیزان توضیح بدهیم.

انواع مدل کابینت ام دی اف از نظر روکش

  • های گلاس

وقتی بر روی ورق های فیبر روکشی به اسم پلی گلاس کشیده می شود ، وررق های های گلاس تولید می شود. این محصول ظاهری بسیار زیبا ، براق و شفاف دارد. های گلاس در سبک مدرن استفاده می شود به این خاطر که ظاهری بسیار ساده و به دور از شلوغی دارد.


بیشتر بدانید:کابینت های گلاس

این دکورسیون به دلیل داشتن قابلیت براق بودن نور را بسیار خوب بازتاپ می دهد که این مورد باعث می شود از های گلاس در آشپزخانه های کوچک نیز بهره برد. این مدب تنوع رنگی بسیار بالایی را دارد به صورتی که در انتخاب می تواند شما را گیج کند.

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف های گلاس

  • ممبران (وکیوم)

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف را ممبران تشکیل می دهد. در بین این محصولات که در سبک کلاسیک استفاده می شوند ممبران یکی از آن ها می باشد. تخته فیبر در ممبران قبل از روکش شدن توسط دستگاه سی ان سی منبت کاری یا حکاکی می شوند تا ظاهری کلاسیک به خود بگیرد.


بیشتر بدانید:کابینت ممبران

روکش ممبران دارای ویژگی هایی مانند : ضد آب بودن ، مفاوم بودن در برابر رطوبت دارد البته این ها در صورتی می باشد که روکش به صورت صحیح بر روی ورق قرار گرفته باشد.

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف ممبران

  • طرح چوب

طرح چوب همانطور که از اسمش پیداس دارای ظاهری با طرح چوب است. چوب بر روی خود دارای رگه و گره می باشد که این ها حس طبیعت را به خانه میاورند روکش های طرح چوب نیز بر روی خود چنین ویژگی هایی را دارند تا دقیقا همان حس را منتقل کنند.


بیشتر بدانید:کابینت چوبی کلاسیک، سبکی خاص برای شما

این مدل نیز همانند ممبران در کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف است. از جمله ویژگی های این روکش عبارتند از : شباهت بسیار زیاد با چوب ، تنوع در رنگ های چوب و تنوع در سادگی یا شلوغی رگه ها و گره ها.

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف طرح چوب

  • ملامینه

ملامینه امروزه با دو مغزی تولید می شود که یکی از آن ها mdf است که همین مدل بهتر از مدل دیگری می باشد. ملامینه به دلیل نداشتن کیفیت مناسب نسبت به بقیه روکش ها قیمت مقرون به صرفه تری دارد. در زمان خریداری ملامینه حتما به این موضوع توجه داشته باشید که از مدلی خریداری کنید که از مغری mdf در آن استفاده شده است.

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف ملامینه

  • لمینیت

از دیگر انواع مدل کابینت ام دی اف از نظر روکش می توانیم به لمینیت اشاره کنیم. لمینیت همانند های گلاس در مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، این روکش از زیبا ترین روکش های تخته های فیبر است که علاوه بر استفاده در آشپزخانه در صنایع دیگری مثل : کمد دیواری ، مبلمان و… استفاده می شود.

لمینیت نسبت به ملامینه کیفیت بهتری دارد ولی همانند آن با آب و رطوبت میانه خوبی ندارد و اگر در معرض این دو قرار بگیرد شکل اولیه خود را از دست می دهد بنابراین در هنگام خرید این مدل از دکوراسیون توجه لازم را داشته باشید.

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف لمینیت

  • پی وی سی

پی وی سی یکی دیگر از روکش هایی است که بر روی ورق های mdf کشیده می شود. پی وی سی یکی از مقاوم ترین روکش هایی است که شما می توانید استفاده نمایید به این خاطر که از نوعی پلاستیک مقاوم ساخته می شود. این روکش در مدرن و نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ مشکلی در این مورد ندارد.

ویژگی های دیگر این روکش عبارتند از : مقاومت در برابر رطوبت ، مقاومت در برابر آب و… .

یکی از انواع مدل کابینت ام دی اف پی وی سی

انواع مدل کابینت ام دی اف از نظر نوع رنگ

در بالا انواع مدل ها بر اساس روکش دسته بندی شد ما در این قسمت می خواهیم این کابینت ها را بر اساس نوع رنگ تجزیه و تحلیل کنیم.

انواع مدل کابینت ام دی اف از نظر نوع رنگ به شکل زیر می باشد :

براق

این نوع رنگ در سبک مدرن بیشترین استفاده را دارد به این خاطر که بازتاب نوری فوق العاده زیاد و زیبایی برخوردار است. یونیت هایی که با رنگ براق تولید می شوند در آشپزخانه های کوچک بهترین گزینه هستند به این خاطر که محیط را بزرگ تر نشان می دهند.

بهترین روکشی که می توان در رنگ براق از آن استفاده نمود های گلاس است که در بالا به آن پرداخته اییم. این نوع رنگ تنوع بسیار بالایی دارد.

مدل براق کابینت ام دی اف

مات

محصولاتی که با رنگ مات تولید می شوند نیز همانند براق طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع رنگ در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می شود و همچنین در سبک های مختلف از آن می توان بهره برد.

رنگ مات بسیار تنوع بالایی همانند براق دارد که این یک مزیت بسیار عالی برای خریدار به حساب می آید.

مدل مات کابینت ام دی اف

مدل های کابینت ام دی اف

خب همانطور که در بالا خوانده اید شما می توانید در سبک های مختلف از انواع مدل کابینت ام دی اف استفاده نمایید. در پایین به سه سبک اشاره کرده اییم که در آن ها توضیح داده اییم کدام یک از آن ها برای سبک مورد نظر شما مناسب است.

مدل های کابینت ام دی اف


بیشتر بدانید:کابینت کلاسیک

انواع مدل کابینت ام دی اف کلاسیک

بهترین مدل ها برای سبک کلاسیک عبارتند از : روکش چوب و ممبران. این دو مدل دارای حکاکی و نقش و نگار بر روی خود هستند تا ظاهری کلاسیک به خود بگیرند.


بیشتر بدانید:کابینت نئوکلاسیک

انواع مدل کابینت ام دی اف نئوکلاسیک

مدل روکشی که برای نئوکلاسیک می توانید استفاده کنید پی وی سی نام دارد. پی وی سی همانطور که در بالا گفته شد هم در مدرن استفاده می شود و هم در نئوکلاسیک.

انواع مدل کابینت ام دی اف مدرن

برای سبک مدرن می توانید از مدل های : های گلاس ، ملامینه ، پی وی سی و لمینیت استفاده نمایید. از روکش هایی که ذکر شد های گلاس معروف ترین و محبوب ترین در بین آن ها می باشد.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *