پنجدری

پشتیبانی(09999917691)

پنجدری

انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

اطلاع و دانستن جزییات انواع صفحه کابینت برای اجرای یک دکوراسیون آشپزخانه ی دلنشین از مهم ترین کارهایی است که باید به آن توجه کنید. اگر می خواهید دکورا خود را بسازید یا این که قصد دارید آن را تغییر دهید و بازسازی کنید؛ باید با انواع صفحه کابینت آشنا بشوید. این مسئله هم به دلیل اهمیت متریالی که است روی کابینت قرار می گیرد -شما از آن به عنوان میزکار و یا حتی میز غذاخوری استفاده می کنید- و هم به دلیل تنوع زیادی در خود محصولات و سبک های دکوراسیون داخلی است. با این مقدمه در مقاله ی امروز پنجدری قصد دارد به انواع این محصولات بپردازد و و با معرفی هر کدام، بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و شرایط خانه به شما معرفی کند.


بیشتر بدانید:انواع صفحه کابینت

دسته بندی انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

رایج ترین روش برای تشخیص انواع صفحه کابینت توجه به متریال ساخت آن هاست. به عبارت دقیق تر می توان آن ها را برحسب اینکه سنگ طبیعی هستند یا مصنوعی به دو گروه تقسیم کرد. در ادامه این دو دسته و مدل های زیرمجموعه ی هر کدام را بررسی می کنیم. نکته ی قابل توجه در این میان وجود متریال و انواع دیگری خارج از سنگ طبیعی و مصنوعی است که شامل صفحه کابینت های ساخته شده ازشیشه و فلزاتی مثل استیل و… است.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی

انواع صفحه کابینت

طبیعت با سخاوت زیادی همیشه بهترین ها را برای انسان به ارمغان می آورد. از اعماق زمین و دل گداخته ی آن انواع سنگ های طبیعی و آذرین و بلوری به سطح می رسند که با فرآوری آن ها می توان محصولات سنگی زیبایی از جمله صفحاتی برای کابینت آشپزخانه ساخت. معروف ترین این سنگ ها که متریال اولیه و اصلی برای این قسمت از دکوراسیون می شوند باید به سنگ های گرانیت، مرمریت، مرمر و سنگ صابون اشاره کرد. سنگ های طبیعی که در گذشته یک تاز عرصه کانتر و انواع صفحه کابینت بودند، امروزه تنها در فضاهای خیلی خاص و لوکس به کار می روند.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت گرانیتی

سنگ طبیعی گرانیت

انواع صفحه کابینت

به دلیل صرفه اقتصادی، قابلیت برش و ابزار زدن، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، ماندگاری و طول عمر بالا و البته تنوع رنگی زیاد می توانیم گرانیت را از پرکابردترین انواع صفحه کابینت سنگ طبیعی بنامیم. گرانیت در بین انواع هم خانواده اش ارزان ترین محسوب می شود.


بیشتر بدانید:راهنمای خرید صفحه کابینت

سنگ طبیعی مرمر

مرمر یکی‌دیگه از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای انواع صفحه کابینت است. داشتن ظاهری زیبا و کلاسیک، سطح سفید، صیقلی و شفاف و داشتن تنوع رنگی جذاب (سفید، زرد، قهوه‌ای، صورتی و خاکستری)، از ویژگی‌های این سنگ است. همانطور که می بینید تنوع رنگی زیادی دارد و رنگ های خنثی و روشن آن برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ تر جلوه دادن آن جا بسیار بسیار مناسب است. البته باید به معایب آن از جمله آسیب پذیری در برابر خط و خش و اجسام تیز، مقاوم نبودن در برابر مواد شیمیایی و از همه مهم تر لکه پذیری فاحش نیز اشاره داشت.

انواع صفحه کابینت

سنگ طبیعی مرمریت

مرمریت نیز یک گزینه محبوب بین انواع صفحه کابینت سنگ طبیعی به حساب می آید و در واقع متریال لوکس و چشمگیر است. اما با قیمت بالایی که دارد و همچنین استحکام کم، آسیب دیدن از خط و خش، مواد شیمیایی و اسیدی باید در خرید و اجرای آن دقت زیادی چاشنی کارتان بکنید.

سنگ طبیعی کوارتزیت

انواع صفحه کابینت

عنوان گران ترین و لاکچری ترین سنگ طبیعی را می توان با قاطعیت به کوارتزیت داد. متریالی خاص که به علت شفافیت زیاد مثل شیشه نور را از خود عبور می دهد و با ظاهری خارق العاده ی خود یکی از گزینه های مطلوب برای آشپزخانه های بزرگ و سبک کلاسیک است. البته بسیار حساس است و نگهداری آن دشوار می باشد. همچنین این حساسیت ها با قیمت بالای آن شاید به عنوان نکته ی منفی مانع خرید و اجرای کوارتزیت بشوند.


بیشتر بدانید:ابعاد صفحه کابینت

سنگ های مصنوعی

انواع صفحه کابینت

از سنگ های مصنوعی یا مهندسی شده که حاصل پیشرفت دانش و تکنولوژی بشر در ساخت متریال مختلف هستند امروزه در ساخت انواع صفحه کابینت استفاده زیادی می شود. انواع تولیدات سنگ مصنوعی با وزن کمتر و قیمت مناسب تر نسبت به رقیبان طبیعی شان و همچنین مقاومت زیادی که در برابر خط و خش و رطوبت از خود نشان می دهند و البته تنوع زیاد در طرح و رنگ بازار حال حاضر به عرصه ی قدرت نمایی خود تبدیل کرده اند. و اما مهم ترین سنگ های مهندسی شده:

سنگ مهندسی کوارتز

انواع صفحه کابینت

سنگ مهندسی کوارتز از ترکیبی شگفت انگیزی از خرده سنگ، رزین ورنگ دانه است و یکی از زیباترین گزینه ها در میان انواع صفحه کابینت است. این متریال شامل تنوع رنگی و ترکیبی رنگی متنوعی است که هر سلیقه ای را می تواند در بر بگیرد. کوارتز مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت، ضربه و خط و خش دارد و البته هنگام کثیف شدنش با انواع لکه ها چندان نگران نباشید؛ چرا که به سادگی قابل پاک شدن می باشد. ولی بزرگ ترین عیب و نقطه ی ضعف آن، غیرقابل ترمیم بودنش است.


بیشتر بدانید:رنگ بندی صفحه کابینت

سنگ مهندسی کورین

انواع صفحه کابینت

 

کورین محصولی است که از ترکیب چند نوع متریال مختلف می باشد. مواد معدنی متعددی مثل الومینیوم تری هیدرات، بتن و … را با پلی استر یا رزیت اکریلیک وقتی ترکیب می شود در نهایت به کورین می رسد. البته نام کورین یک برند تجاری امریکایی است. مزیت طلایی این سنگ در نسبت با سنگ های مصنوعی دیگر قابل ترمیم بودن آن است. همچنان که در برابر حرارت و رطوبت و فشار ضربه مقاومت بالایی دارد. نکته ی منفی این متریال مقاوم نبودن مقابل خط و خش است.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت کورین

سنگ مهندسی مارمونایت

انواع صفحه کابینت

ترکیبی از کوارتز و کورین باعث ساخت و تولید یک سنگ مهندسی با نام مارمونایت شده است که علاوه بر داشتن سمپل ها و کدهای رنگی متنوع، از مزایای هر دو سنگ قبلی برخوردار است. ارگچه مارمونایت به صورت یکپارچه نیست و درزهای محل اتصال آن پیداست و همچنین قابلیت ترمیم و تعمیر نیز ندارد..


بیشتر بدانید:صفحه کابینت مارمونایت

بتن

انواع صفحه کابینت

شاید چندان در تصور ما نگنجد که در از ماده زمخت و سختی مثل بتن هم می شود در ساخت انواع صفحه کابینت بهره برد. نه تنها می شود این کار را کرد؛ بلکه در آن عنصر زیبایی هم به خوبی قابل رویت خواهد بود. از طرفی می توان تنوع رنگی هم داشت. اما صفحه کابینت بتنی می تواند به سادگی ترک ترک شود و آسیب ببیند.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت بتنی

سرامیک

انواع صفحه کابینت

یکی از به صرف ترین متریال ها در میان انواع صفحه کابینت، نوع سرامیکی آن است که دوام و استحکام بالایی دارد و به طور کلی با تنوع زیاد در طرح و سهولت نظافت گزینه ی قابل اعتمادی است.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت سرامیک پرسلان

اس پی ال

متریال اس پی ال نسل جدید متریال دیگری به نام اچ پی ال است که شاید بتوان آن را از جدیدترین متریال ها برای انواع صفحه کابینت دانست. آغاز کار آن از سال 2016 در ایتالیا بود و با زیبایی خیره کننده اش و تنوع و طراحی چشمگیر خیلی زود نام خود را مطرح کرد. البته با داشتن انواع مزایای گوناگون طبیعی است که قیمت آن گران باشد. در کنار این ها در برابر خط و خش و حرارت مقاوم است و رطوبت و آب نمی تواند آسیبی به آن بزند؛ همچنین ضد باکتری هم است.


بیشتر بدانید:ویژگی ها، مزایا و معایب صفحه کابینت اس پی ال

انواع صفحه کابینت طرح سنگ

انواع صفحه کابینت

صفحات کابینت طرح سنگ در انواع مختلفی مانند سنگ مرمری، گرانیت، تراورتن و … طراحی و تولید می‌ شوند. اما از جنس سنگ نبوده و با استفاده از چاپ طرح سنگ بر روی متریال ام دی اف یا اچ دی اف تولید می شود و به دلیل داشتن خصوصیات مقاومت بالا در برابر خط و خش، حرارت و رطوبت، ضربه و سایر آسیب ‌های ناشی از استفاده روزانه، برای استفاده در فضاهای خانگی و تجاری بسیار مناسب است.

سایر متریال ها در انواع صفحه کابینت

در مورد انواع صفحه کابینت؛ به غیر از سنک های طبیعی و مصنوعی از متریال های دیگری هم استفاده می کنند که به فراخور سلیقه و شرایط خودتان می توانید از آن ها بهره بگیرید. مهم ترین این متریال های متفرقه را می توان فلز استیل، چوب، شیشه، ام دی اف و… هستند.

فلز استیل

استفاده از استیل ضد زنگ این امکان را می دهد که شما آشپزخانه ای با ظاهری زیبا و تجاری داشته باشید و درهنگام طراحی آشپزخانه مدرن جزو متریال های مصرفی شما باشد که مقاوم در برابر حرارت و لکه هاست. البته به راحتی فرو می رود و خراش بر می دارد و جای انگشت روی آن می افتد.


بیشتر بدانید:صفحه کابینت استیل

شیشه

انواع صفحه کابینت

صفحه کابینت شیشه ای یکی از مدل های جدید در دکوراسیون آشپزخانه می باشد و سلیقه های خاص آن را می پسندند. شیشه با طرح و رنگ متنوع می تواند فضای دلنشینی برای شما فراهم کند. اما چندان در برابر ضربه مقاوم نیست و دچار ترک یا شکستگی می شود و تعمیر آن بسیار پرهزینه است.

چوب

صفحه‌های کابینت چوبی با صفحه کابینت طرح چوب متفاوت است. این مدل از صفحات کابینت از جنس پروفیل‌های بسیار ضخیم ام دی اف و روکش‌های چوبی هستند. ظاهر و طرح این مدل زیبایی و تنوع بسیاری دارد ولی در برابر رطوبت و افت حشرات مقاوم نیست.


بیشتر بدانید:کابینت چوبی

سخن آخر

شناخت انواع صفحه کابینت برای ما در هنگام سفارش و نصب آن یا زمانی که قصد تعویض آن را داریم یک موضوع مهم و حیاتی است. همانطور که پنجدری در این مقاله نشان داد، متریال گوناگونی برای ساخت این محصول وجود دارد که هر کدام از مزایا، معایب و قیمت متفاوتی برخوردارند.

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *